Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på ny hjemmeside

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Bak:

Jeg har også selv tænkt i retninger af en lille blog hvor jeg kan dele lidt viden ud og forklare diverse ting. Det kommer nok også til at blive sådan i fremtiden. Det bliver dog ikke i et CMS. Først skulle den bare lige op og stå.

Mht. SEO er jeg klar over at der er mange steder der kan optimeres, men jeg har vurderet at det ikke er tid til at gå i gang med det endnu. Jeg tror også en blog ville fungere rigtig godt i SEO øjemed.

Hvad er dit argument for ikke at vælge en CMS-baseret løsning for sitet?

Hvis jeg stod og skulle vælge en webleverandør anno 2011, ville det trække ned, hvis jeg landede på en profilside, der var håndkodet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 14:11

Flot side men smid en blog/news funktion på hvor du skriver enkelte nyheder om hvordan det går eller lignende :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:15

Kasper:
Hvis jeg stod og skulle vælge en webleverandør anno 2011, ville det trække ned, hvis jeg landede på en profilside, der var håndkodet.
sjov kommentar... Jeg gad godt se hvordan du lige udpeger om en side er håndkodet eller ikke.Big Smile

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 14:23

Hej Mathias,

Jeg synes sku det er en meget lækker hjemmeside! Total simpel, men med bittesmå detaljer der redder den fra at være kedelig :)

Jeg elsker personligt selv det helt mørkegrå, brudt af lyseblå elementer her og der - det er fedt!

Jeg savner en form for logo eller overskrift, jeg kan klikke på for at komme tilbage til din forside.. Jeg har godt set linket 'Profil' - men jeg savner faktisk bare et logo eller noget branding generelt..

Super fedt med din kontakt form i popup! Det bruger vi også på vores egen firmaside ;)

Til sidst synes jeg ikke at det gør noget ikke at bruge CMS til sin portfolie.. Så længe man viser at man kan finde ud af at bruge det! Curo Media.dk er også håndkodet. Vi har godt nok lige implementeret SiteCake på siden, men det sidste halvandet år, har det været rent dreamweaver-redigering! ;)

Mvh.
Nikolaj Nørbæk

Juusu here and Juusu there..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:43

Kristian Konradsen:
Kan godt være det bare er mig, men jeg synes det virker helt forkert, at teksten er lavet somom en anden person har skrevet om dig.

Interessant. Det var et valg jeg traf for at få højere søgeordsdensitet på mit navn som er det jeg gerne vil ranke på. Det ville være interessant hvis andre ville give deres besyv med omkring denne problemstilling!

Kasper:
Siden scroller ikke specielt flydende i FireFox 4; måske det er renderingen af Cufon-bidderne.

På min computer scroller den fint i FF 3.x, så skyder på det er derfor v. 4 stadig er i beta, men det er selvfølgelig lige noget jeg lige vil tjekke op på.

Kasper:
Hvad er dit primære formål med siden? At fremvise dine referencesites? Hvis ja, så ville jeg måske gøre thumbnails større / mere call to action-tonede (farvevalg).

God ide, det vil jeg se nærmere på. Casper savner også call-to-action, så det kan godt tænkes at der er noget om det :-)

Kristoffer Hjerrild:

Flot side men smid en blog/news funktion på hvor du skriver enkelte nyheder om hvordan det går eller lignende :)

Tak. Ja det må være vejen frem ;-)

Nikolaj Nørbæk:

Hej Mathias,

Jeg synes sku det er en meget lækker hjemmeside! Total simpel, men med bittesmå detaljer der redder den fra at være kedelig :)

Jeg elsker personligt selv det helt mørkegrå, brudt af lyseblå elementer her og der - det er fedt!

Jeg savner en form for logo eller overskrift, jeg kan klikke på for at komme tilbage til din forside.. Jeg har godt set linket 'Profil' - men jeg savner faktisk bare et logo eller noget branding generelt..

Super fedt med din kontakt form i popup! Det bruger vi også på vores egen firmaside ;)

Til sidst synes jeg ikke at det gør noget ikke at bruge CMS til sin portfolie.. Så længe man viser at man kan finde ud af at bruge det! Curo Media.dk er også håndkodet. Vi har godt nok lige implementeret SiteCake på siden, men det sidste halvandet år, har det været rent dreamweaver-redigering! ;)

Mvh.
Nikolaj Nørbæk

Hej Nikolaj,

Tak for din kommentar. Logoet er ikke nogen dårlig ide. Det gør jo ikke noget at der er flere måder at komme til forsiden på (så kan alle få det på den måde de vil). Hvis det var din side, hvor ville du så placere det? Over billedet af mig selv, oppe i højre hjørne eller noget helt tredie?

Mht. CMS, er jeg fuldt indforstået med at det er fint at bruge, det var overhovedet ikke det jeg mente. Jeg ved af erfaring at jeg på et tidspunkt løber ind i problemer der koster mig rigtig lang tid at løse hvis jeg bruger et CMS (tinyMCE skriver også nogle gange noget meget underlig html som jeg så alligevel skal skrive om). Det undgår jeg ved at kode tingene selv. Til nogle applikationer/websites kan der med stor fordel bruges et PHP framework (hvis det altså er PHP man skriver). Kommentaren var ikke ment som om at jeg ville sætte en større debat igang om det eller et angreb på nogen måde ;-)

Jeg foreslår også altid mine kunder at få deres site sat op i et CMS system. De to ting skal ikke forveksles.

Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 19:59

Ja placér det over billedet - eller samme sted som du har gjort på forsiden...

Og mht. tekst skrevet som om det var af en anden, så synes jeg man skal holde det til at man skriver om sig selv, medmindre man er flere i firmaet...
Nikolaj Bomann og jeg har f.eks. skrvet om hinanden på vores hjemmeside :)

Juusu here and Juusu there..

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:34

Mathias Bak:

Hej,

Jeg har lige fået min side http://mathiasbak.dk/ færdig, og kunne godt tænke mig at høre hvad folk synes om den. Det ville være skønt hvis I gad at give jeres mening til kende. Her tænker jeg ikke kun på designet, men også den information jeg giver. Mangler jeg at nævne noget?

På forhånd tak!

Mvh
Mathias Bak

Jeg mangler at kunne komme tilbage til forsiden

HL

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 20:48

Hej Mathias

Jeg synes også, din side er flot. Og så har jeg læst dine tekster, som jeg også synes, er fine. Kun to kommentarer:

1) Grafikken omkring web teknologier vil ikke sige mig som kunde noget som helst.

2) Du har lyseblå bokse med ordet 'detaljer' i negativ skrift. Jeg synes, kontrasten mellem den lyseblå og den hvide er for lille. Tænk på dine gamle, nærsynede kunder :-)

Thumbs up!

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 20:55

Pæn side, men som en anden også fortæller, skriver du "Han" og ikke "Jeg" om dig selv. Det virker meget kunstigt.

Ellers bare klø på :)

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:59

Hej Mathias,

Jeg forstår ikke helt hvem siden henvender sig til. Indholdsmæssigt ligner den meget en jobansøgning, er den målrettet mod virksomheder der står og skal bruge freelance arbejdskraft?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)