Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket arbejde må en udlejer lave ved fraflytning

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min bror og jeg har netop investeret i en udlejningsejendom. Nu har vi en lejer som er fraflyttet en af lejlighederne med 2 dages varsel. Lejligheden ligner en svinesti og skal males overalt. der er flere ødelagte døre etc. så det er vi sådan set glade for at hun er smuttet, men hvor meget må vi som udlejer selv lave på hendes regning.

Vi havde påtænkt selv at rengøre, male og reparere div. ting, men må vi det og sende hende regnigen for materiale og timeforbrug. Havde påtænkt en timepris på kr. 250 momsfri, og vi har begge hænderne skruet rigtigt på og er hurtige og effektive, så timelønner skulle ikke være ublu, men må vi det, eller opgøreses dette altid efter m2 priser, og må vi overhovedet selv lave det, eller skal vi hyre externe håndværkere ?

på forhånd tak

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 17:22

Hej

Der SKAL ligge en fast pris inden i går i gang med opgaven, denne må vist ikke overstiges med mere end maks 10 % i forhold til tilbuddet.

Dette for at lejeren så selv kan vælge en anden til at gøre det, lejeren er nemlig IKKE forpligtet til at bruge jer, selvom i ejer ejendommen.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:47

Har i lavet et udflyttersyn?

Ellers har i 14 dage fra lejer er flyttet til at få dette bragt i orden, under det syn skal der gives en pris som ikke må overstiges med mere end 10%. 

Det skal lige siges at det er meget vigtigt at udflyttersynet bliver foretaget inden for tidsrammen.

Al misvedligehold hæfter lejeren for, med mindre i har usandsynlig gode lejekontrakter :-)

Held og lykke med det.

Dbh Peter.

Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:13

Hej

tak for svarne. Vi har lavet en fraflytningsrapport over hvilket arbejde der skal udføres, samt ca. pris. Så vidt jeg kan forstå må vi altså gerne selv stå for arbejdet og afregne lejeren for eget udført arbejde, så længe de er med på den.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)