Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godt cms-hjemmesideprogram?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er helt ny i Amino.

Jeg skal finde et enkelt og godt cms-hjemmesideprogram, hvor jeg har mulighed for at lave individuelle hjemmesider. Jeg har fx. skal kunne bestemme bredde og højde på siden, hvor mange menu punkter ,der skal være og hvor biller og tekst skal være. Derfor vil jeg høre om nogen kan anbetale et program? Jeg har ikke forstand på programmering. Det skal være nemt at betjene også for folk, som ikke kender til hjemmesideprogrammer.

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 13:51

Hej

Er ikke helt med på hvad du præcist søger. Men hvis du selv vil lave hjemmesiderne så er et program som Dreamweaver rigtig godt. Det er temmelig brugervenligt.

Dog hvis du vil bygge dine sider på et CMS system som findes i forvejen (og som er gratis) så kan jeg anbefale dig at kigge nærmere på WordPress. Det er super nemt at installere og bruge. Derudover findes der en masse gratis og billige temaer (skabeloner) så du kan finde nogle der passer til den side du vil lave. 

Se evt. mere om Wordpress her.  

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Tilmeldt 18. Feb 11
Skrevet kl. 13:57

Hej tak for dit svar

Jeg kender Dreamweaver, men ønsker at finde et cms-program, hvor jeg har den samme frihed til selv at lave hjemmesider som i Dreamweaver. Håber at det giver mere mening.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 14:16

For mig lyder det lidt som om du blander tingene lidt sammen.

Dreamweaver er et program til at udvikle hjemmesider i. Du kan også oprette sider osv. heri, men design/layout og indhold er begge dele noget du kan rette i.

Et CMS, er som udgangspunkt et værktøj til at lægge indhold på din hjemmeside, og altså ikke et program hvor du også sætter designet og layoutet op. Ideen er netop at administratorerne ikke skal tænke på meget andet end at få det korrekte indhold på.

Du er nok nødt til at præcisere hvilken frihed du søger...

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21

Parmone:

Hej tak for dit svar

Jeg kender Dreamweaver, men ønsker at finde et cms-program, hvor jeg har den samme frihed til selv at lave hjemmesider som i Dreamweaver. Håber at det giver mere mening.

Hvis du nu havde søgt lidt på Amino inden dit indlæg ville du have fundey massevis af tråde, der efterspørger NØJAGTIG det samme som du.

Jeg har læst utallige af dem med den konklusion, at hvis det skal være nemt og hurtigt, så skal de være Wordpress.

Jeg har lidt på fornemmelsen at du ikke har eller kan definere dit spørgsmål, så lidt flere oplysninger, hvis du skal have noget brugbart og denne tråd ikke bare skal køres som alle de øvrige tråde med samme indhold

Tilmeldt 18. Feb 11
Skrevet kl. 14:32

Hej Brian

Tak for dit svar og tak fordi du fortæller mig om de andre tråde, dem vil jeg traks gå i gang med at finde.

Ja jeg kender ikke det tekniske sprog inden for hjemmesider, så jeg er meget glad for, at I fatter mig lidt alligevel.

Ja jeg tror, at det er Wordpress som jeg skal bruge. Det har jeg bare hørt ikke er så venligt bygget op for folk, som ikke kender til hjemmesideprogrammer. Der skulle Bricksite være bedre.

Venlig hilsen Parmone

Tilmeldt 18. Feb 11
Skrevet kl. 14:37

Hej

Ja måske blander jeg det sammen, men jeg har dog også svært ved at forklare mig, da jeg ikke er inde i de tekniske termer. Håber at du kan bære over med mig.

Jeg har fundet Artisteer - et program, hvor jeg kan lave designs til Wordpress, men her er der 3 menu punkter foroven og jeg har ikke mulighed for at lave flere. Jeg kan godt indstille bredden men ikke højden på hjemmesiden og jeg kan heller ikke sætte billeder ind, hvor jeg vil. Men ellers et rigtig godt program som er super nemt at gå til, og så er det ikke så dyrt at købe til Joomla og wordpress

Venlig hilsen Parmone

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Parmone:

Hej Brian

Tak for dit svar og tak fordi du fortæller mig om de andre tråde, dem vil jeg traks gå i gang med at finde.

Ja jeg kender ikke det tekniske sprog inden for hjemmesider, så jeg er meget glad for, at I fatter mig lidt alligevel.

Ja jeg tror, at det er Wordpress som jeg skal bruge. Det har jeg bare hørt ikke er så venligt bygget op for folk, som ikke kender til hjemmesideprogrammer. Der skulle Bricksite være bedre.

Venlig hilsen Parmone

Men ellers så køb da et billigt webhotel hos one.com. De har nogle skabeloner som man utrolig nemt kan rette i. Bude, efter dine sparsomme oplysninger at dømme, fint dække dit behov. I hvert fald i 1. omgang og indtil du får fornemmelsen, hvordan en hjemmeside fungerer.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 14:40
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:42

Parmone:

Hej

Ja måske blander jeg det sammen, men jeg har dog også svært ved at forklare mig, da jeg ikke er inde i de tekniske termer. Håber at du kan bære over med mig.

Jeg har fundet Artisteer - et program, hvor jeg kan lave designs til Wordpress, men her er der 3 menu punkter foroven og jeg har ikke mulighed for at lave flere. Jeg kan godt indstille bredden men ikke højden på hjemmesiden og jeg kan heller ikke sætte billeder ind, hvor jeg vil. Men ellers et rigtig godt program som er super nemt at gå til, og så er det ikke så dyrt at købe til Joomla og wordpress

Venlig hilsen Parmone

Ja, det er den forkerte rækkefølge. Lær et cms først med de stanardskabeloner der er med, så kan alytid "lege" med Artisteer, når du har fået lidt viden om backenden. Og højden på en hjemmeside kan du jo styre ifm. indhold.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)