Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde hvor der ved gennemgang af skattefri kørsel for 2009 er opdaget at der er sket en fejl i en af månederne, hvor der er udbetalt for mange kilometer til en ansat i forhold til kørselsregnskabet. Medarbejderen er ikke længere ansat.

Hvorledes kan vi fixe det uden problemer med skattevæsen mv?

Kan vi efterangive det som a-indkomst eller hvordan gør vi?

Risikerer medarbejderen at blive skattepligtig af al kørslen det på gældende år, eller er det kun der for meget udbetalte?

På forhånd tak

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11

Hej.

Jeg ville ikke gøre noget.

Måske køre differencen væk på en diverse konto.

En rettelse vil nok skabe flere problemer end gavn.

MvH

Peter

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 12:17

Problemet er at skat har bedt om opgørelser for de seneste 2 år og det er i den forbindelse at vi har fundet fejlen....

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:44

Hej igen.

Jeg ville tage den med SKAT så.

Medarbejderen får næppe problemer, idet det er arbejdsgiveren, der pligt til at føre kontrol

med kørselsregnskabet.

MvH

Peter

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 23:27

Når SKAT er inde i en kontrol er der ikke andet at gøre, end at sige det som det er. Umiddelbart vil jeg tro, at de nægter virksomheden skattefradrag for omkostningen og lade det blive ved det, da der (som jeg læser din tekst) er tale om et enkeltstående tilfælde pga. en fejl/misforståelse omkring et kørselsregnskab.

I efteråret var jeg på kursus med et par medarbejdere fra SKAT som undervisere, og her lagde de meget vægt på, at når de fandt fejl, lagde de meget vægt på, om fejl skyldtes (taste)fejl/ uvidenhed eller bevidste fejl. Ved det sidste lagde de ikke fingrene imellem mens de i de første to tilfælde gav en vejledning og "en løftet pegefinger", medmindre der da var tale om betydelige beløb.

mvh
Michael

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)