Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

feedback på hjemmeside

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Melina, konstruktiv kritik kan meget vel være personlig - du kan ikke nødvendigvis adskille de to! Jeg synes, at dine tekster er velskrevede - at nogle gerne vil have mere uddybende tekster, det er naturligvis en smags-/temperamentsag.

Men når det så er sagt, så må jeg give Morten, etc., ret i, at designet på din hjemmeside er alt andet end professionelt at se på. Og det sender altså nogle forkerte signaler - også selvom du tydeligvis har svært ved at forholde dig til kritikken! :-(

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:59

Thomas: Det forstår jeg udemærket. Men jeg forstår ikke hvordan feedback på min hjemmeside, pludselig skal kritiserer fx. min uddannelse. Det er bare det, jeg vil pointere.
Tak skal du have for det! Smile

Det kan jeg sagtens forholde mig til. Det har jeg bare ikke mulighed for at ændre pt, da det jo er en skabelon, og jeg er bundet af en kontrakt + jeg ikke er så skrap til selv at programmere en endnu. Det har jeg været, det er bare lidt rustent.... Og kræver dyre værktøjer.
Men jeg vil klart have det i baghovedet, og jeg forventer da heller ikke at den nyværende hjemmeside skal være for altid, men det er nu engang, hvad jeg må acceptere. Og jeg kan gode lide designet og farverne, og synes bestemt den er brugervenlig og simpel. Det er de kriterier, jeg har haft.

Jeg synes ikke, jeg har problemer med at forholde mig til kritik, så længe den er konstruktiv omkring det jeg bad om, og ikke angriber min person. Fordi som tidligere sagt, ville jeg havde feedback på min person/uddannelse, så havde jeg bedt om det.

Men jeg har til hensigt at læse det hele igennem en anden dag når jeg sætter mig ned og koncentreret arbejder med det. Fordi jeg sætter selvfølgelig pris på at andre vil bruge tid på at svare, og derfor vil jeg også bruge svarene.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:08

Helt enig i, at det ikke skal blive personligt i den forstand, at nogen angriber ens egen person. Wink

Håber, du kan bruge kritikken til noget i sidste ende.

God fornøjelse med dit firma og god vind i sejlene!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 22:09

Jeg vil gerne anbefale Notesblok, Notepad++ eller måske endda NetBeans - 3 GLIMRENDE værktøjer når man vil kode sine egne hjemmesider! Man kan endda komme rigtig langt uden nogen form for "grafik" i form af billeder - CSS kan rigtig mange ting nu til dage.

Hvis jeg endelig skal kommentere noget på din nuværende side, så vil det være, at invalid HTML ikke hjælper specielt meget på ens Google Rank - så det ville være et godt sted at starte. Udover det, så vil jeg nok anbefale lidt mere mellemrum/margen i din topmenu, da den virker meget "sammenpresset".

Ellers spændende tråd, men mistede lidt sin charme efter Morten forsvandt.

God aften!

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 22:09

Thomas: Tusind tak, og i lige måde!! Big Smile

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 22:11

Lars: Tak skal du have for de råd. Det vil jeg have med i overvejelserne!!

Ja, det er jo så en smagssag!

I lige måde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06

Melina, kan jeg nå at komme med på den konstruktive kritiks vogn?

Mit umiddelbare indtryk af hjemmesiden var, at det var pænt, vel-gennemtænkt og uden en masse irriterende dumsmarte finesser! Bund-delen med navn, adresse m.m. er helt fin.

Selve den firkantede "kasse" oven på den grå baggrund er for kompakt. Det er, som om der er for lidt plads. Jeg ville foreslå at gøre det bredere, fx forøg bredden fra 700 til 800 pixels, gerne mere.

Den grå baggrund er stort set ok, måske er grå ikke den bedste baggrund; du kan godt vælge en anden diskret farve. Det hvide felt med tekster er helt fint og har en passende størrelse. Eneste problem, du kan rende ind i, er fotos, hvis du vælger at medtage fotos.

Din navigerings-bjælke ville jeg ændre. Separations tegnet med 2 lodrette striber er ikke heldigt valgt. Det er for let at forveksle ord med separatorerne. Vær opmærksom på, at du har et punkt "Engelsk" og et punkt "English". Det kan forvirre. Hvis English angiver en engelsk udgave af hjemmesiden, så ville jeg til højre, hvor du har en fin lille konvolut placere et lille Union Jack og et Dannebrog. Ellers er navigeringspunkterne helt ok.

Med hensyn til dine tekster, så har de et fint flow. De er generelt nemme og hurtige at læse. Der er kun få ubehjælpsomheder. Et sted på fx siden "Engelsk" kommer du til at gentage dig selv, idet du skriver: "Hvis en tekst er sjusket oversat, vil det påvirke læserens opfattelse af tekstens afsender". 2 afsnit længere nede skriver du stort set det samme. På siden "Hjemmeside" skriver du "Google er heller ikke glad for flash hjemmeside,". Jeg ville bruge noget andet end "glad" om Google, og skal hjemmeside være i flertal?

Videre skriver du på engelsk-siden: "Jeg har læst engelsk på universitetet i 3½ år gennem min uddannelse, og mener derfor, at jeg er en bedre oversætter end Google Translate, ". Er du tosset? Det ville jeg aldrig skrive. Du er klart, klart bedre end Googles makulerede oversættelser, og du skal aldrig nedværdige dig til at sammenligne dit dansk-engelske med Google! Google kan oversætte ord korrekt, og muligvis sætninger, men aldrig context! Som oversætter leverer du en professionel oversættelse. Slut-punktum. Der kan være fejl/kiks i din oversættelse, men det kan rettes, og du skal selvfølgelig lære. Du skal heller ikke "annoncere" med, at du ikke har erfaring med engelsk efter at have boet 5 eller 10 år i et engelsk-talende land...

Dit Maracome-logo synes jeg er pænt. Jeg går ud fra, at det ikke er færdigt, for de røde bogstaver, fx M, ser ud som om det er enten hånd-farvelagt, eller lavet i Paint og gemt som jpg-fil. Ja, undskyld, men fyldfarven i MAR og COM skal være homogen som hos A og E... synes jeg bare, men måske er det et bevidst valg fra dine side.

Når man i navigerings-bjælken vælger de forskellige punkter, kommer man ind på undersider af varierende sidelængde. Hvis det er muligt, så prøv at få alle sider lige lange.

Tilmeldt 21. Sep 10
Skrevet kl. 23:16

Poul: Tusind tak skal du have for det! Det var præcis det jeg forventede at modtage. Konstruktiv feedback, og så i en behagelig, forståelig tone! Det sætter jeg virkelig stor pris på. Tak fordi du gad kigge på min hjemmeside.

Grunden til logo bogstaverne har flere farver, er for at markere de forskellige dele navnet består af. MAR for marketing, A for annoncering, COM for kommunikation og E for engelsk. Så det beholder jeg sådan indtil videre, i hvert fald til jeg er nået gennem den bunke visitkort jeg har ;)

Igen rigtig mange gange tak for virkelig brugbar kritik!!!!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Ja-ja, det HAR jeg forstået, og det ser fint ud! Det er glimrende! Men kig på fyldfarven i selve bogstaverne. Fx er fyldfarven i det allerførste M ikke homogen. Det er den i det lyserøde A i midten. Eller snakker vi forbi hinanden?

Jeg har rettet i mit indlæg, så måske har du læst noget, som jeg senere har rettet...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Lige en ekstre ting: På din profil-side giver du en kort præsentation af dig selv. Jeg vil anbefale at slette din alder. At du er 23 år skal rettes til næste år, og hvad vigtigere er, at det er begrænset, hvor megen erfaring du har som 23-årig.

Dernæst skal du undlade at skrive, at du er ny-uddannet. Du har en BA fra Syddansk universitet, og skriv også gerne retningen. Udelad de 15 ugers virksomhedspraktik. Jeg tror, at du prøver at få så meget skrabet sammen som muligt, er det korrekt? Det skal du udelade, for du har nogle services, som du yder, og det er det, slut! Pyt med, hvor megen erfaring du har, din ydelse bliver ikke mindre professionel, vel?

Du kan godt skrive, hvilke målgrupper du har valgt og hvorfor, dvs. hvilke erhvervsområder, dit firma sigter imod, fx private, offentlige, industri, håndværk, kontor eller hvad. Hvis du ikke kan lide at lave begrænsninger nu, så bare skriv, at kunderne findes blandt såvel offentlige som private virksomheder. Det er lidt i stil med det, som du skriver nederst, og det er udmærket, det du skriver nederst.

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)