Kære Aminoer, D. 1. januar 2011 startede min kæreste en enkeltmandsvirksomhed op og fik i den anledning et CVR-nr. Han er i dag blevet ringet op af en der udgav sig for at være fra "Det centrale virksomhedsregister". Manden fortalte at der i 2011 var kommet en ny lov, som betød at alle nystartede virksomheder skal betale kr. 2.900,- + moms for at blive oprettet. Det var min kæreste uforstående overfor, for det havde han ikke hørt noget om. Manden begyndte herefter at tale om at det var forbrugerombudsmanden der havde vedtaget den regel og at der ikke var noget at gøre nu. Han skal betale. Den eneste måde han kunne slippe uden om det på, ville være hvis hans firma gik konkurs med det samme. Manden fortalte herefter at min kæreste ville blive ringet op af en maskine efter ca. 10 min. og at han her skulle bekræfte at hans oplysninger omkring den nye virksomhed. Min kæreste prøvede at argumentere imod, men uden held. Efter ca. 10 min. blev han ringet op af en maskine, som startede med at sige "Denne samtale er båndet. Du bedes bekræfte at du er (og så min kærestes navn + efternavn)". Her sagde min kæreste, at han ikke ville bekræfte noget som helst. Maskinen sagde så at den kunne forstå at han ikke havde forstået hvad han var blevet bedt om og at en konsulent ville ringe ham op". Herefter lagde de på. Vi har endnu ikke hørt fra konsulenten. (han ringer sikkert på et tidspunkt). Men pointen er, at I skal være opmærksomme hvis I oplever lignende. Jeg har aldrig hørt om denne form for telefon-fup-numre, men jeg er 100% sikker på at det er fup! 2.900,- er mange penge, når man kun er en 1½ måned gammel virksomhed! Nogle der ved om vi skal anmelde det et sted, så denne form for fup-numre kan blive stoppet med det samme!? Hilsen Lærke |
Det er ren fup og i behøver ikke at være bekymret.. Jeg prøvede det også i min tid og der var det en erhvervs annonce jeg skulle betale for.. Det hed sig at første år var gratis men nu skulle jeg bekræfte mine oplysninger etc. og betale de 2900 kr .. Det er total usmagelig måde at snyde folk på.. :-( Jeg hoppede dog aldrig på den..