Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel: Pas på ved opstart af virksomhed!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kære Aminoer,

D. 1. januar 2011 startede min kæreste en enkeltmandsvirksomhed op og fik i den anledning et CVR-nr.

Han er i dag blevet ringet op af en der udgav sig for at være fra "Det centrale virksomhedsregister". Manden fortalte at der i 2011 var kommet en ny lov, som betød at alle nystartede virksomheder skal betale kr. 2.900,- + moms for at blive oprettet.

Det var min kæreste uforstående overfor, for det havde han ikke hørt noget om. Manden begyndte herefter at tale om at det var forbrugerombudsmanden der havde vedtaget den regel og at der ikke var noget at gøre nu. Han skal betale. Den eneste måde han kunne slippe uden om det på, ville være hvis hans firma gik konkurs med det samme.

Manden fortalte herefter at min kæreste ville blive ringet op af en maskine efter ca. 10 min. og at han her skulle bekræfte at hans oplysninger omkring den nye virksomhed. Min kæreste prøvede at argumentere imod, men uden held.

Efter ca. 10 min. blev han ringet op af en maskine, som startede med at sige "Denne samtale er båndet. Du bedes bekræfte at du er (og så min kærestes navn + efternavn)". Her sagde min kæreste, at han ikke ville bekræfte noget som helst. Maskinen sagde så at den kunne forstå at han ikke havde forstået hvad han var blevet bedt om og at en konsulent ville ringe ham op". Herefter lagde de på.

Vi har endnu ikke hørt fra konsulenten. (han ringer sikkert på et tidspunkt). Men pointen er, at I skal være opmærksomme hvis I oplever lignende. Jeg har aldrig hørt om denne form for telefon-fup-numre, men jeg er 100% sikker på at det er fup!
Hvordan sagen ender, kan jeg endnu ikke fortælle. Dog vil vi aldrig betale, hvis de ender med at sende en faktura! Men håber at vi med dette indlæg kan forhindre andre i at falde i fælden / være tæt på at falde i.

2.900,- er mange penge, når man kun er en 1½ måned gammel virksomhed! Nogle der ved om vi skal anmelde det et sted, så denne form for fup-numre kan blive stoppet med det samme!?

Hilsen Lærke 

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 10:32

Det er ren fup og i behøver ikke at være bekymret.. Jeg prøvede det også i min tid og der var det en erhvervs annonce jeg skulle betale for.. Det hed sig at første år var gratis men nu skulle jeg bekræfte mine oplysninger  etc. og betale de 2900 kr .. Det er total usmagelig måde at snyde folk på.. :-(  Jeg hoppede dog aldrig på den..

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 249
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 10:35

Jeg ville ringe til DR, de er altid interesseret i sladder.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:36

Ha ha... sorry Lærke, men kan squ ikke lade være med at grine over at de siger FORBRUGEROMBUDSMANDEN har bestemt at det skal koste penge at blive optaget hos CVR.

Lidt mere seriøst kunne jeg egentlig godt finde på at politianmelde dem, hvis jeg var dig (det er højst sandsynligt strafbart sådan som du skitserer det). Men kan jo blive svært at finde dem hvis ikke du har noget info - måske din nummerviser på tlf kan hjælpe på vej?

Pænt af dig at dele med andre herinde i øvrigt - god karma:-)

Fra KBH
Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:25

Ja, det er faktisk ret komisk nu hvor man tænker over det Big Smile

Vi har jo hørt om annoncehajer osv., men lige netop denne synes jeg er unfair. Havde han ikke nævnt forbrugerombudsmanden, en maskine der vil ringe os op og var jeg ikke 130% sikker på at det er gratis, så var jeg måske selv faldet i fælden.
Og det hjalp heller ikke, at han ringede med hemmeligt nummer...

EogS er opmærksomme på problemet og henviser til http://hajnettet.dk/ 
Men igen: Denne sag synes jeg bare handler om alt andet end annoncer. Alle ved at man skal være opmærksomme på annoncehajer, men potentielt kunne der godt være lavet en regel omkring et gebyr på oprettelse af firma.

Nå, men det var også bare en venlig deling af den udfordrende hverdag som selvstændig Wink  Tak for jeres input!

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:28

Cool Det var så lige dagens griner.
Lærke - du og din kæreste vil desværre opleve mange af den slags platugler fremover og husk at sortere godt og grundigt i dem.

Der er skrevet spalte op og spalte ned om diverse fuskere og der kommer desværre nye til hver eneste måned.

Held og lykke med jeres ny firma :-) 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra tune
Tilmeldt 20. Dec 10
Indlæg ialt: 123
Fra  tune brolægger firma Skrevet kl. 11:42

Det ER annonce hajer,og de er åbenbart gået hen til at bruge mere svinske metoder til at lokke penge ud af folk. Det er svært at finde ud af som nystartet, hvad der er fup eller fakta, og det her er en af de grove.. Jeg forstår ikke hvordan man kan få sig selv til at snyde folk på den måde.. :-(

Og ja held & lykke med jeres projekt, det ser spændende ud.. :-)

tune brolægger firma er en mindre brolægger virksomhed , som udfører opgaver på hele sjælland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47

SmileDet er da godt det mest svinske jeg læst længe. Tak fordi du delte oplevelsen med os andre.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 12:03

Hej Lærke,

Det undrer mig faktisk lidt at i/ Din kæreste ikke havde hørt om denne slags fup numre før, da jeg selv var bekendt med dette før jeg startede virksomhed.

Om det så bare er mig der bruger lidt for lang tid på at læse om tingene før jeg kaster mig ud i noget ved jeg ikke :)

Men ja det er 100% Fup.. Mener der var en dokumentar omkring det i kontant for 1 års tid siden .. Nu fandt jeg det faktisk lige frem til dig :) http://www.dr.dk/DR1/kontant/2007/12/11135132.htm Så kan du trykke på video/lyd og se klippet.

Men generelt når der er sælgere/konsulenter der ringer så forlang at de sender dig noget på skrift, da du /I ikke vil tage stilling til det over tlf.

De seriøse firmaer sender så noget materiale som du kan tage stilling til om du har lyst til eller ej, de mindre seriøse hører du ikke mere fra.  :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)