Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sparker man til det offentlige?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskylder mange gange for de 5 posts, trykkede på den forkerte knap.

Nu til mit problem.

Jeg har vundet en licitation for Nordjyllands Trafikselskab angående sygetransport (godt)

Jeg har styr på finanserne (godt)

Jeg har søgt kummunen om en tilladelse til erhvervsmæssig personbefordring (godt)

Men kommunen kan bare ikke tage sig sammen og få færdiggjort min ansøgning(skidt)

Jeg skulle gerne starte d. 1 marts, men nu har sagen ligget hos teknisk forvaltning i en måned og jeg kan ikke komme videre med køb af bil og diverse før jeg har en afklaring fra dem. HAR RYKKET OG RYKKET MEN DER SKER NADA.

Hvad skal/kan jeg gøre for at få dem til at skynde sig lidt. Deres undskyldning er at pga. kommunesammenlægning har de drøntravlt.

Jeg er bare så træt af at det her måske går i vasken fordi de ikke kan blive færdige..

Pyh.. så fik jeg en lille smule luft..

Forsat god weekend..

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:16
Hej Dan.

Ro på nu, vi har set din tråd (alle 5) lider du af parkinson?

Tillykke med licitationen, indtil videre står der 3 -1 til dig, det er da positivt.
Jeg ville møde personligt op på kommunen og forespørge efter en kompetent kontaktperson, som var ansvarlig
for området omkring din ansøgning. Forsøg at få et møde istand med personen og derigennem læg pres på systemet, jeg kan godt forstå at tiden er ved at løbe fra dig.

Jeg tror umiddelbart ikke, det hjælper dig, ved at sparke dem i skr.....

Held og lykke, håber at du har fået luften igen!

Med venlig hilsen

PB

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 11:00
Mød op personligt og få en løsning på problemet med det samme mens du er der.
At skrive breve frem og tilbage med det offentlige kan tage meget lang tid og er demotiverende....
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 20:19
Jeg vil også mene, at der skal et personligt møde til. Tag op op snak med dem imorgen, mandag. Spørg efter en ansvarlig, og gør det klart, at der skal ske noget nu, hvis du skal overholde dit tilbud på din licitation. Det er sandsynligvis ikke ret meget, som skal gøres, men bare en embedsmand, som skal sætte et stempel eller lignende.... :-)

Når du har snakket med teknisk forvaltning, så tag kontakt til den person/afdeling, som du har fået licitationen under, og underret dem om situationen. Gør dette skriftligt, så du har noget at bevise efterfølgende.

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:53
Tager op og taler med dem imorgen, og håber det bedste.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:35
Du skal som sagt møde op på teknisk forvaltning og få kontakt med den, der skal behandle din sag.

Sørg for at fremstå venlig og forstående, men hold fast i, at du har brug for en hurtig afklaring.

Tjek på forhånd, om der foreligger nogle retningslinier for, hvor lang tid de må bruge på sagsbehandlingen - det kan jo tænkes, at du bliver nødt til at trygle lidt, men mon ikke også dine knæ holder til det?

Fortæl evt. hvad det vil koste dig, hvis de ikke behandler din sag.

Hvis du løber panden mod en mur = møder en receptionist eller en embedsmand, der ikke enten vil tage sig af sagen eller sende dig videre til én som vil, er teknikken følgende.

Find en blok og en kuglepen frem og sig: "Jeg vil gerne lige bede om dit navn, og navnet på din nærmeste chef." Hvis "skrankepaven" spørger, hvad du skal bruge det til, siger du stille og roligt: "Det et oplysninger, som jeg kan få brug for i en eventuelt kommende klagesag."

På den måde skulle du ret hurtigt kunne komme så langt op i systemet, at du kommer til at snakke med én der reelt har kompetence til at haste din sag igennem. Det kan sagtens tænkes, at en menig medarbejder har instruks om at løse sagerne i en bestemt rækkefølge. Skæld endelig ikke ud - det flytter intet. Tvært imod kan det få en emsig embedsmand til at lade din sag trække præcist så længe, som loven tillader.

Hvis denne mission ikke lykkes, er dit næste skridt at gå til den politisk ansvarlige. I Aalborg Kommune vil det sikkert være Rådmand Mariann Nørgaard, mn-byraad@aalborg.dk,  99312100.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)