Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til virksomheds/privatøkonomi

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil gerne starte en enkeltmandsvirksomhed. Her ved jeg lave ydelser for diverse firmaer i detailbranchen og fakturere til dem.

Der er intet varelager mm. Det er kun mine ydelser der sælges

Jeg har regninger for ca. 22.000 pr måned privat. Her har jeg ikke budgetteret med at jeg spare momsen ved at betale mobil osv i firmaet. Har bare lavet det som et standard privatbudget

Jeg regner med at få de 10 girokort fra skat. Købs og salgsmoms har jeg rimeligt styr på

Har læst et sted at hver gang jeg omsætter 2kr så koster det 0,85kr i skat.

Hvor høj skal min omsætning pr. måned så være for at kunne trække 22.000,- ud til privat?

Undskyld den kringlede tekst - Mvh Per

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Skatten afhænger jo af hvad din trækprocent og evt. fradrag er.

Umiddelbart lyder det ikke som om du er 100% hjemme i det med regnskab - og det er du ikke ene om. Det tog mig selv et par år og et par giga revisor regninger inden jeg selv regnede den ud (bemærk ordspillet ;-) ).

Løsning: Køb timer af en bogholder! Det er simpelthen de bedste penge du kan give ud, og pænt meget billigere end at få en revisor til at rydde op.
1) Du slipper selv for bøvlet.
2) Du risikerer ikke at lave dummefejl, og dermed få dummebøder (jep dem uddeler SKAT så selv HA bliver misundelige)
3) Du kan sove med ro i maven, fordi du ved at der ikke pludselig mangler til Momsen eller lign.

Kender du ikke nogen med styr på sagerne, kan du evt ringe til Liselotte fra KontorServiceBureauet på 70 22 39 07 - dem kan jeg varmt anbefale, bruger dem selv. Det er bare i orden, og til fair fornuftige priser.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)