Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Absinth.dk – Hvad gik der galt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Fra  WonderfulDenmark.dk Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i et par måneder arbejdet på et projekt kaldet Absinth.dk, hvor jeg bl.a. har affiliate aftaler med Amazon.co.uk og Saxo.com. Der er i gennemsnit 5 besøgende pr. dag og jeg har til dato intet solgt. Er det emnet, der er for sekterisk? Er det fordi absinthen skal købes på den engelske Amazon? Eller noget helt tredje?

Det er ikke lykkedes mig at finde nogen danske online forhandlere af absinth. Jeg er nummer 7 på Google på ordet "absinth". Skal jeg kaste håndklædet i ringen og lukke ned igen eller er der nogen, der har ideer, jeg kan arbejde videre med?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:23

Hej Tommy,

Du skal på på første pladsen, så vil du opleve en mangdobling af de besøgene.

Er der andre ord folk søger på, som ligger sig op af Absinth?

Desuden så ændre lige din sigantur til 'absinth'.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 16:25

Jeg tror det er fordi folk køber det i udlandet, fordi de ikke ved at man rent faktisk kan købe det i Danmark. Og så tror jeg ikke at folk vil købe absinth. Det smager ikke særlig lækkert (synes jeg i hvert fald).

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:29
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 16:31

Tommy Nilsson:
Det er ikke lykkedes mig at finde nogen danske online forhandlere af absinth

Det må da være en ommer !   Juuls vinhandel har da en bedre placering end dig www.juuls.dk/get/3623.htm/ 

Personligt tvivler jeg på at absinth er noget der bliver drukket i store mængder.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48

Det er jo også ret simpelt.

Siden er jo ikke endvidere pisse god! Det er meget muligt den er optimeret - men hold kæft hvor ser den kedelig og utiltrækkende ud. Google Annoncerne tager sikkert også nogle af dine besøgende fra dig, og det skaber altså ikke SALG at navigere dine brugere VÆK fra din side.

Der er en navigation/menu i toppen - og klikker på du på Shop, kommer du ind på en komplet rodet side - og der står intet om hvor man skal klikke (nu er de fleste ikke dumme, og ved godt man kan klikke på navn samt billede), men nogle har altså brug for en knap hvor der tydeligt står "Se produktet her" eller "køb her".

Du linker til www.top-10songs.com på en affiliate-side der omhandler Absinth - ikke ret smart - det giver i al fald ingen mening.

Hvis du går ind under shop, så fandt jeg lige ud af at der rent faktisk var en ny undermenu om "La fee", "Original", "Tilbehør" og "Bøger"..

Absinth er grøn, og jeg ved godt alt der der med grønne alfer og sådan - men for satan hvor er det bare gennemført ringe lavet - selvom idéen er god nok.

5 besøgende per dag = 150 besøgende per måned - og ingen kender konverteringsraten indenfor denne branche.

Derudover er Amazon nok ikke den mest tillokkende side for danskere generelt.

Jeg er ked af at være hård, men der er rigtig mange faktorer der spiller ind.. Og det her var kun en lynhurtig analyse.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 17:20

Hej Tommy,

Jeg sælger en hel del spiritus, også en lille smule absinth. Når du siger du har 5 besøgende om dagen, så håber jeg du mener 5 klik på dine annoncer om dagen?

5 besøgende er ingenting - trust me :) Hvis du har 100 besøgende om dagen, og du henviser dem til en udenlandsk forhandler, så vil jeg gætte på du kan sælge 1-3 flaske(r) om måneden. Hvis du kan sælge mere, så giv mig et kald - og så har du en ny sponsor.

Og en hel anden ting - hvorfor sælger du ikke bare absinthen selv?

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:06

Tranberg:

Hej Tommy,

Jeg sælger en hel del spiritus, også en lille smule absinth. Når du siger du har 5 besøgende om dagen, så håber jeg du mener 5 klik på dine annoncer om dagen?

5 besøgende er ingenting - trust me :) Hvis du har 100 besøgende om dagen, og du henviser dem til en udenlandsk forhandler, så vil jeg gætte på du kan sælge 1-3 flaske(r) om måneden. Hvis du kan sælge mere, så giv mig et kald - og så har du en ny sponsor.

Hvis han kommer til at sælge mellem 1-3 flasker i måneden med 3000 besøgende - så ville jeg sgu også vælge Adsense fremfor salg..

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 8
Fra  WonderfulDenmark.dk Skrevet kl. 18:27

Tak for kommentarer - her er mine kommentarer:

Casper Blom:

Du skal på på første pladsen, så vil du opleve en mangdobling af de besøgene.

Er der andre ord folk søger på, som ligger sig op af Absinth?

Desuden så ændre lige din sigantur til 'absinth'.

Ja tak, førstepladsen på Google ville være fint men det er svært at vippe Wikipedia af pinden.

Jeg har undersøgt andre stavemåder af Absinth men denne er langt den mest anvendte.

Skal jeg skrive "absinth" i stedet for "www.absinth.dk" i signaturen? Gør det nogen SEO forskel?

IOOS Internet ApS:

Du skal i hvert fald også tage din Adsense annonce op til overvejelse, da det strider mod program policies.

http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?hl=en&answer=105948

Jeg mener bestemt, at jeg har læst et sted, at Google har ophævet forbuddet mod spiritusannoncer men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde det.

Ravn:

Det må da være en ommer !   Juuls vinhandel har da en bedre placering end dig www.juuls.dk/get/3623.htm/ 

Jeg mente med affiliateprogram. Jeg kender godt Juuls.

Morten88:

Absinth er grøn, og jeg ved godt alt der der med grønne alfer og sådan - men for satan hvor er det bare gennemført ringe lavet - selvom idéen er god nok.

Det er ikke særlig konstruktivt at kalde mit site gennemført ringe lavet, når du ikke kommer med forslag til forbedringer (udover tekstlink i shoppen).

Tranberg:

Næ, jeg mener desværre 5 besøgende pr. dag. Hvis jeg selv skal sælge absinthen, så skal jeg have betalingsmodul til en fast månedlig pris og måske også et lager - det er vist ikke besværet værd. Det er derfor affiliateprogrammer er så god en idé - man slipper for al besværet.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:31

Jeg kan i hvert fald ikke finde andet end det ikke er tilladt i deres hjælp. Personligt er jeg ligeglad, men det ville være synd at få spærret sin konto, specielt når der ikke laves så mange penge på siden (endnu) :-). Det er jo ikke ligefrem nemt at komme ind i Adsense, hvis man først en gang er blevet dømt ude.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)