Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale privatlån med indtægt fra virksomhed?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, dit overskud er stadig på 500.000 og du skylder staten skat af beløbet.

Hvis du har overskud i dit firma, er det "lige meget", om du hæver dem eller lader dem stå. Du skal betale skat af dem uanset.

Som Peter skriver, er der lidt andre regler hvis du kører VSO

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej I 3

Jamen så var det nok bare en formulering, som er gået galt, for jeg mente faktisk det samme i mine 2 første oplæg.

Jeg er 100% med ;-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristian:
Lyder til vi mener det samme. Jeg forstod blot det du skrev tidligere forkert, men så gælder det jo også som jeg sagde tidligere, at hvis du har et overskud på 1000kr og hæver 1000kr, så skal du stadig betale skat af de 1000kr.
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Rasmussen:
Kristian:
Lyder til vi mener det samme. Jeg forstod blot det du skrev tidligere forkert, men så gælder det jo også som jeg sagde tidligere, at hvis du har et overskud på 1000kr og hæver 1000kr, så skal du stadig betale skat af de 1000kr.

Det er rigtigt, men hæver du 2.000 kr betaler du stadig kun skat af 1000 kr.

Der er bare mange, der ikke kender forskellen, hvorfor det var vigtigt lige at få det slået fast.

Håber trådstarter har fået svar :O)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeps :) men havde overhovedet ikke tænkt det med underskud ind i de ting jeg skrev - det var blot set ud fra rent overskud :-)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

I hvilken kommune kan man være så heldig, at man kun skal betale skal af det halve, man tjener?? Wink

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Birte Andersen:

Hej Kristian

I hvilken kommune kan man være så heldig, at man kun skal betale skal af det halve, man tjener?? Wink

Det kan du såment i hele Danmark...

Men nu skriver jeg ikke, at man kun skal betale skat af det halve... Men at man kun betaler skat, at sit overskud - sådan som jeg faktisk har gjort i de sidste 5 indlæg :O)

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Det er rigtigt, men hæver du 2.000 kr betaler du stadig kun skat af 1000 kr.

Der er bare mange, der ikke kender forskellen, hvorfor det var vigtigt lige at få det slået fast.

Håber trådstarter har fået svar :O)

Jeg har fået svar, og er helt med nu Smile tak for forklaringen. Så var mine anelser også korrekte, at man ikke kan betale afdrag med "skattefrie" kroner Wink

Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg kan se tråden er gammel, men har et afklarende spørgsmål..

Hvis jeg ved aflæggelse af regnskab vælger at gå over i VSO, vil jeg så samtidig lægge et privatlån på 110.000,- ind i virksomheden, og derved afbetale gælden via VSO...

Herved vil der blive afdraget på min private gæld med penge som ellers ville have være beskattet ved næste regnskabsår.

Samtidig vil jeg vil kunne trække renteudgifterne fra i firmaet via VSO...

Er det rigtig forstået eller ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kommer nok et uddybende svar men Nej - afdragene vil aldrig være en udgift og dermed ikke bringe dit VSO overskud ned og dermed naturligvis heller blive betalt med penge du ellers skulle ha betalt skat af

Om renter giver fordel nok ved VSO til at betale økonomi hjælpen som oftest behøves ved VSO er en konkret vurdering

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)