Malene, hvis det er en lille by, så vil jeg foreslå dig at kombinere børnetøj med en eller flere ting. For det første vil jeg foreslå dig at gøre stedet til en seværdighed. Det kan godt lade sig gøre. Du skal give kunderne en oplevelse og en grund til at komme tilbage. Du skriver, at der er en del turister. Dette indikere igen, at det handler om at gøre din butik til en oplevelse uanset om kunderne køber noget med det samme. Var det en ide at skaffe en masse bamser som mannequiner, så de står i vinduet og i butikken iklædt børnetøj? Samtidig kan du sælge tøj og tilbehør til bamser. Hvis bamser ikke lige er dig, så er der sikkert noget andet, der passer dig (måske gamle dukker), og som du helhjertet kan gå ind for. Jo sjovere det er for dig selv, desto mere smitter det af på butikken, og desto mere tiltrækker du kunder. Een ting er, at det er en lille by, men noget andet er, hvor stort er oplandet? Er der mange landsbyer og gårde omkring, kan det også hjælpe på markedet. Og så, hvis du kan gøre butikken til en attraktion, kan det være, at du det lokale turist-kontor tager dig med i betragtning i markedsføringen af byen og egnen. Hvis der er nogle seværdigheder i egnen, fx herregårde eller naturparker, kan du også tage bamser eller dukker eller noget tredie med ud til seværdigheder og få dem fotograferet i noget af det tøj, du vil sælge. Sørg for at få dette med på din hjemmeside. Apropos website, så er det en god ide at lave udkast til en website, fordi det giver dig en struktur og afgrænsning på det, du vil lave, og samtidig er det med til at give dig en ide om, hvad du ønsker at markedsføre og hvordan. Håber, det inspirerer |
Okay, du efterlyste navne på grossister og brands, og det er ikke lige det, jeg har skrevet om, og jeg kender heller ikke selv nogen, men jeg tænkte lige på, om det var en ide at sælge brugt børnetøj også eller i stedet for som start?
Jeg går ud fra, at du allerede har besøgt børnetøjsbutikker i andre byer og kigget på fabrikat af tøjet og evt. har udspurgt sælgerne uden at det er for tydeligt, at du søger navne på grossister