Jeg kan godt følge dig, men der skal en vis volumen til for at tjene penge og nemt er det ikke at overbevise kommende kunder, hvorfor du er bedre end alle de andre. At forsøge sig med beviser for at holde det man lover, bliver ikke nemt, for når tingene spidser til, kan det også blive svært for dig at holde det, du lovede. Ingen kundeemner gider bruge tid, hvis du ikke har noget helt specielt der adskiller sig fra alle de andre som også forsøger at holde egne spilleregler, for alle er kun mennesker og alle kan fejle. At være bundet som stor kunde hænger sammen med specilelle ydelser, programmer, papir og priser og det binder mange kunder, selv om man godt kan skifte aktør, men gør det ikke nemmere. Mon ikke alle aktører gør alt for at fastholde egen kundekreds, selv om der kan være enkelte utilfredse elementer der gør livet surt for vognmændene uden grund. mvh |
LANTHER:Parcel Transport:Det er selvfølgelig en mulighed, men er bange for at investere i en andens
omdømme og frygter at det kan være svært at ændre forretningsgange
m.m.
Jeg vil i stedet gøre det helt klart, hvad det er som jeg kan tilbyde og der
igennem håbe på feedback og mulige interesserede. Hvis interessen er lav, giver
det sig selv, men er interessen fornuftig, får jeg mulighed for at bevise at jeg
holder det jeg lover. Som jeg ser det, kan interesserede afsendere prøve mig af
med nogle af deres forsendelser. Under alle omstændigheder er der ingen som, mig
bekendt, er stavnsbundet til aftaler med fragtfirmaer, så afsendere kan til en
hver tid skifte helt eller delvist. Ingen bliver i hvert tilfælde stavnsbundet
til mig og det gør samtidig også, at jeg hele tiden skal arbejde for at beholde
kunderne. Det er sund fornuft i min verden.
Jeg kan godt følge dig, men der skal en vis volumen til for at tjene penge og nemt er det ikke at overbevise kommende kunder, hvorfor du er bedre end alle de andre.
At forsøge sig med beviser for at holde det man lover, bliver ikke nemt, for når tingene spidser til, kan det også blive svært for dig at holde det, du lovede.
Ingen kundeemner gider bruge tid, hvis du ikke har noget helt specielt der adskiller sig fra alle de andre som også forsøger at holde egne spilleregler, for alle er kun mennesker og alle kan fejle.
At være bundet som stor kunde hænger sammen med specilelle ydelser, programmer, papir og priser og det binder mange kunder, selv om man godt kan skifte aktør, men gør det ikke nemmere.
Mon ikke alle aktører gør alt for at fastholde egen kundekreds, selv om der kan være enkelte utilfredse elementer der gør livet surt for vognmændene uden grund.
mvh
Ja, det kan ikke undgås at jeg eller mine samarbejdspartnere også vil begå fejl, men det vigtigste for mig er, ikke at have en ligegyldig holdning til det. Jeg har i flere tilfælde, som afsenderkunde, haft indtryk af ligegyldighed samtidig med en lang svartid, inden de har oplyst mig om, at de ikke har kunne finde forsendelsen. Det ændrer jeg på.
Netop det, at jeg ikke binder kunderne til software eller specielle labels, er måske i sidste ende en ulempe for mig. Det er dog ikke noget jeg vil ændre, da jeg mener at det ikke er software og labels, som skal holde på en kunde. Efter min mening er friheden til at vælge også en del af servicen.
Mvh., Kurt