Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt fragtfirma koncept. Kan det bruges?

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Parcel Transport:

Det er selvfølgelig en mulighed, men er bange for at investere i en andens
omdømme og frygter at det kan være svært at ændre forretningsgange
m.m. 

Jeg vil i stedet gøre det helt klart, hvad det er som jeg kan tilbyde og der
igennem håbe på feedback og mulige interesserede. Hvis interessen er lav, giver
det sig selv, men er interessen fornuftig, får jeg mulighed for at bevise at jeg
holder det jeg lover. Som jeg ser det, kan interesserede afsendere prøve mig af
med nogle af deres forsendelser. Under alle omstændigheder er der ingen som, mig
bekendt, er stavnsbundet til aftaler med fragtfirmaer, så afsendere kan til en
hver tid skifte helt eller delvist. Ingen bliver i hvert tilfælde stavnsbundet
til mig og det gør samtidig også, at jeg hele tiden skal arbejde for at beholde
kunderne. Det er sund fornuft i min verden.

Jeg kan godt følge dig, men der skal en vis volumen til for at tjene penge og nemt er det ikke at overbevise kommende kunder, hvorfor du er bedre end alle de andre.

At forsøge sig med beviser for at holde det man lover, bliver ikke nemt, for når tingene spidser til, kan det også blive svært for dig at holde det, du lovede.

Ingen kundeemner gider bruge tid, hvis du ikke har noget helt specielt der adskiller sig fra alle de andre som også forsøger at holde egne spilleregler, for alle er kun mennesker og alle kan fejle.

At være bundet som stor kunde hænger sammen med specilelle ydelser, programmer, papir og priser og det binder mange kunder, selv om man godt kan skifte aktør, men gør det ikke nemmere.

Mon ikke alle aktører gør alt for at fastholde egen kundekreds, selv om der kan være enkelte utilfredse elementer der gør livet surt for vognmændene uden grund.

mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:33

LANTHER:
Parcel Transport:

Det er selvfølgelig en mulighed, men er bange for at investere i en andens
omdømme og frygter at det kan være svært at ændre forretningsgange
m.m. 

Jeg vil i stedet gøre det helt klart, hvad det er som jeg kan tilbyde og der
igennem håbe på feedback og mulige interesserede. Hvis interessen er lav, giver
det sig selv, men er interessen fornuftig, får jeg mulighed for at bevise at jeg
holder det jeg lover. Som jeg ser det, kan interesserede afsendere prøve mig af
med nogle af deres forsendelser. Under alle omstændigheder er der ingen som, mig
bekendt, er stavnsbundet til aftaler med fragtfirmaer, så afsendere kan til en
hver tid skifte helt eller delvist. Ingen bliver i hvert tilfælde stavnsbundet
til mig og det gør samtidig også, at jeg hele tiden skal arbejde for at beholde
kunderne. Det er sund fornuft i min verden.

Jeg kan godt følge dig, men der skal en vis volumen til for at tjene penge og nemt er det ikke at overbevise kommende kunder, hvorfor du er bedre end alle de andre.

At forsøge sig med beviser for at holde det man lover, bliver ikke nemt, for når tingene spidser til, kan det også blive svært for dig at holde det, du lovede.

Ingen kundeemner gider bruge tid, hvis du ikke har noget helt specielt der adskiller sig fra alle de andre som også forsøger at holde egne spilleregler, for alle er kun mennesker og alle kan fejle.

At være bundet som stor kunde hænger sammen med specilelle ydelser, programmer, papir og priser og det binder mange kunder, selv om man godt kan skifte aktør, men gør det ikke nemmere.

Mon ikke alle aktører gør alt for at fastholde egen kundekreds, selv om der kan være enkelte utilfredse elementer der gør livet surt for vognmændene uden grund.

mvh

Ja, det kan ikke undgås at jeg eller mine samarbejdspartnere også vil begå fejl, men det vigtigste for mig er, ikke at have en ligegyldig holdning til det. Jeg har i flere tilfælde, som afsenderkunde, haft indtryk af ligegyldighed samtidig med en lang svartid, inden de har oplyst mig om, at de ikke har kunne finde forsendelsen. Det ændrer jeg på.

Netop det, at jeg ikke binder kunderne til software eller specielle labels, er måske i sidste ende en ulempe for mig. Det er dog ikke noget jeg vil ændre, da jeg mener at det ikke er software og labels, som skal holde på en kunde. Efter min mening er friheden til at vælge også en del af servicen.

Mvh., Kurt 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 15:40
Det er altid nemmest når man starter op med få kunder, fordi man har god tid til at gøre tingene ordentligt.

Forestil dig, at du har tilknyttet 100 biler til distribution og der er 5 biler der melder sig fra på grund af sygdom og du ikke lige kan finde andre der kan afløse!

Forestil dig, at du måske bliver en succes og får 100.000 pakker væltende ind af porten til omdeling hver dag !

Forestil dig, at din PC går ned, mens du har allermest travlt !!

Så skal du også huske på, at jo mere kunden selv gør, jo mindre skal du gøre, så kunden skal allerhelst indtaste alle oplysninger til dig via pc uden papir med undtagelse af pakkelabels, der skal påsættes en pakke.
Alt andet går elektronisk og udprintes i modtagers depot.

mvh

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 20:10

LANTHER:

Det er altid nemmest når man starter op med få kunder, fordi man har god tid til at gøre tingene ordentligt.

Forestil dig, at du har tilknyttet 100 biler til distribution og der er 5 biler der melder sig fra på grund af sygdom og du ikke lige kan finde andre der kan afløse!

Forestil dig, at du måske bliver en succes og får 100.000 pakker væltende ind af porten til omdeling hver dag !

Forestil dig, at din PC går ned, mens du har allermest travlt !!

Så skal du også huske på, at jo mere kunden selv gør, jo mindre skal du gøre, så kunden skal allerhelst indtaste alle oplysninger til dig via pc uden papir med undtagelse af pakkelabels, der skal påsættes en pakke.
Alt andet går elektronisk og udprintes i modtagers depot.

mvh

Du har så sandelig ret, men det er scenarier som jeg allerede har med i mine overvejelser (bortset fra de 100.000 forsendelser om dagen). Mine samarbejdspartnere skal varetage forsendelsen fra A til B. Bryder en bil sammen eller chauffører ligger sig syge, er det vognmandens ansvar at løse det. Desuden er det et krav til vognmændene, at de er fleksible.

For såvel mit koncept, som for f.eks. en webshop, gælder det om at have en solid platform med gennemprøvet software og ikke mindst en backup. Skulle min pc bryde sammen og min backup pc også går ned, fungerer systemet alligevel. Skulle serveren med systemfilerne gå ned, lukker online delen. Det er dog min erfaring, at det sker yderst sjældent hos de troværdige hosting firmaer.

Det er meningen at enten afsender eller modtager via f.eks. en webshop, indtaster de nødvendige oplysninger. 

Mvh., Kurt

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:45
Hej

Ja, så kan jeg stadig ikke se, hvad du kan gøre bedre end andre aktører !!

mvh

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 15:18

Lyder som et spændene projekt... Men det du siger du vil købe rest kapasiteten hos exs. vognmænd, vil da være risikabelt vil jeg da mene...

Men nu er jeg heller speditør eller vognmand.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 17:35

LANTHER:
Hej

Ja, så kan jeg stadig ikke se, hvad du kan gøre bedre end andre aktører !!

mvh

Jeg har reduceret administrationen til et minimum, logistikken køres online, vognmændene får en ekstra dag til at levere i, vognmændene skal ikke investere i hardware, kunderne skal ikke abonnere på software, kunderne skal ikke købe labels eller speciel hardware. Det gør alt i alt, at priserne er konkurrencedygtige på alle forsendelser og at vognmændene kan få en større andel, hvilket igen gør konceptet mere bæredygtig også i fremtiden. 

Jeg ved godt, at også de store fragtfirmaer bliver mere og mere effektive, men det er i forhold til store mængder. De er ikke effektive ved små mængder. Jeg er effektiv ved både store og små mængder og burde derfor kunne tiltrække de fleste typer kunder, som kan acceptere 2 hverdages leveringstid.

Det nye er ikke at reducere udgifterne, det gør alle. Men min måde at gøre det på og effekten af det. Jeg kan ikke beskrive nærmere om hvordan jeg har lavet det, da det er en forretningshemmelighed.

Mvh., Kurt

Tilmeldt 8. Jun 10
Skrevet kl. 17:50

DT Hansen ApS:

Lyder som et spændene projekt... Men det du siger du vil købe rest kapasiteten hos exs. vognmænd, vil da være risikabelt vil jeg da mene...

Men nu er jeg heller speditør eller vognmand.

Det er ikke nyt eller risikabelt, at købe overskudskapacitet hos vognmænd. Man giver dem blot en udvidet tidshorisont til at udlevere forsendelserne. Stadig vil vilkårene ligge i faste rammer, men man kan sige at rammerne er lidt mere vidtgående. Og omvendt, hvis man f.eks. tager kurerkørsel, er rammerne meget snævre og prisen derfor det højere. Men i begge tilfælde gælder det om at transportere fra A til B. Der er kun tid og pris til forskel.

Mvh., Kurt

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 09:43
Parcel Transport:

Det nye er ikke at reducere udgifterne, det gør alle. Men min måde at gøre
det på og effekten af det. Jeg kan ikke beskrive nærmere om hvordan jeg har
lavet det, da det er en forretningshemmelighed.

Mvh., Kurt

Du kan vel se, at det er svært at forholde sig til dine oplysninger, når du holder de væsentlige detaljer skjult.

Ingen firmaer tror på, at en nystartet distributør kan gøre det bedre end de eksisterende transportører.

Derfor er det meget svært at se, hvad du kan gøre bedre end de andre..

mvh

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 12:15

Jeg vil ikke virke negativ men forstår stadig ikke helt hvordan du kan give vognmanden en udvidet tidshorisont, hvis du samtidig lover at modtageren kan få det til en bestemt tid. 

Side 4 ud af 6 (52 indlæg)