Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbudsgivning med forbehold for råvarepriser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg importerer et produkt fra Asien hvor prisen er meget styret af råvarepriserne og ikke mindst $-kursen

Produktet videresælges i Europa.

Jeg mangler et råd/tekst til min tilbudstekst. Idag skriver jeg nedenstående:

xx reserves the right to adjust prices for non-delivered Products in the event of alterations in rates of exchange, variations in costs of materials, sub-suppliers’ price increases, changes in wages, state requisitions or similar conditions over which xx has no or limited control. 

Mit spørgsmål:

• Hvordan forholder jeg mig til dollar  kurs stigning/fald? Kan jeg lade kunden æde kursstigningen eller skal der indlageres en buffer
  • Hvis råvareprisen stiger, hvor meget kan jeg justere prisen med? Hvis f.eks. råvare-x stiger med 15% indenfor en uge og råvare-x dækker 25% af mit produkt ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 23:17

Jeg skal da ikke kunne sige, at man ikke kan lægge det ind i kontrakten, men en kontrakt som du skitsere turde jeg ikke indgå som kunde.

Som kunde vil man jo gerne kende sin pris.

I forhold til dollaren, er dine omkostninger formentligt også relateret til dollar, så der er her lidt 2 muligheder, du kan give en pris til kunden i dollar, så er du sikker på din avance i dollar er den samme. Alternativt kan du lave en form for dollar sikring mod stigende dollarkurs, med en option, eller et andet derivat til at afdække dollarkursen.

Stigende råvarepriser, kan du jo principielt sikre dig i mod ved at købe nogle futures i de råvare som indgår. Falder prisen så på råvarene får du en højere avance, men taber på dine futures.

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:54

Jeg syndes du skal tale med din bank. Du kan dække din risko ved at købe optioner eller futures. Det koster som oftest ikke det helt vilde men du sælger din risiko videre til banken som så sandsynligvis sælger den videre til en helt 3. Du kan så indregne prisen på dine optioner i din beregning. Det er ret smart og du har derfor en pris du kan regne med.

En pris på et produkt uden en fast pris er meget svært at få afsat ved mindre end det er normalt i den branche du arbejder i.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:06

Perfekt, tak for indlæg.

Jeg prøver at tale med banken omkring dette.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)