Hej alle Jeg har en enkelmandsvirksomhed, jeg står og vil lukke men har samtidig et tilgodehavende. Disse penge er dog låst 1 år på en bankkonto, pga. AB92 regler. Min samarbejdspartner og jeg valgte at skrive kontrakt med kunden i hans firma. Min samarbejdspartner har ikke mulighed for at betale mit tilgodehavende før pengene frigives, som jeg også respekterer. Så hvornår skal jeg fakturere? Nu hvor jeg vil lukke min virksomhed og jeg ikke har fået min andel, hvad skal jeg så gøre? Jeg kan ikke se hvad der er økonomisk smartest, eller hvad der er logik...
Skal jeg skrive en faktura nu og betale moms af dem inden jeg får pengene? Skal jeg lukke firmaet og åbne det igen om et år og skrive fakturaen på mit tilgodehavende? Skal jeg evt. lave en skriftlig aftale, at jeg har disse penge tilgode hos min samarbejdspartner? Eller noget helt 4.??? Alle idéer modtages gerne. Jeg lukker firmaet pga. flytning til Bornholm.
På forhånd tak
|
Hvorfor ikke bare lade firmaet leve indtil beløbet bliver frigivet. I den periode, hvor du ingen omsætning har skriver du blot 0 på momsangivelserne.
/Henrik