Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summa Summarum 3 - spørgsmål ang. momsspefikation

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang summa summarum 3. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan man får printet en side hvor man kan se hvordan programmet er kommet frem til det moms-beløb som indberettes til skat.

Jeg vil gerne kunne se noget i retningen af:

Indgående moms:

Faktura 100 - Lejeindtægt maskine kunde 1     10.000

Faktura 101 - Lejeindtægt maskine kunde 2    8.500

Udgående moms:

Faktura 1 - Maskine      10.000 kr

Faktura 2 - Arbejdstøj     1.000 kr

Total   xxx kr.

Jeg håber i forstår hvad det er jeg gerne vil opnå.

Det eneste jeg kan finde frem til, er en side hvor der skrives total indgåenden moms, tota, udgående moms og total for momsberegning. Her kan man ikke se hvordan man er kommet frem til moms-beløbet.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Morten

Fra DK
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:48

hej 

hap du prøvet at gå ind i rapporter momsspecifikation 

der tror jeg du finder det du søger

mvh 

Maler-wennerberg

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:30

Hej.

Du kan udskrive kontospecifikationer på momskontiene.

Så har detaljerne.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 21:37

Tak for svar.

Hvis jeg forstår dig ret, skal jeg gå ind på konto 66100 (udgående moms) og så printe denne liste??

Jeg syntes det er en fuldstændig uoverskuelig liste som kommer frem. F.eks. havde jeg i perioden 1-7-2010 til 30-09-2010 9 debitorbilag. Men når jeg åbner konto 66100 salgsmoms (udgående mons), og finder denne periode. Så fylder den periode lige pludselig 49 linjer på den liste som kommer frem. Jeg ville gerne bare have en liste på 9 linjer - 1 til hvert bilag, hvor momsen står, og så en linje i bunden som er total.

Er der mulighed for det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56

Hej.

Ja..det kræver så at du laver en sumtotal, såfremt posterne ryger ind på den samme

finanskonto i driften.

Hvis ikke samme konto er muligheden der ikke.

Kan dog ikke lige huske, hvordan man lavet det.

MvH

Peter

Tilmeldt 10. Feb 11
Skrevet kl. 12:20

Er det nogen der kan hjælpe med hvordan jeg får lavet denne sumtotal?

Jeg har kigget rundt i programmet, men ved ikke lige hvad det er jeg skal kigge efter. Det skal siges, at jeg endnu ikke er så god til det her med regnskaber for jeg har først oprettet mit lille firma her i sommers. Så beklager hvis det er nogle lidt dumme spørgsmål. Det skal siges, at jeg selvfølgelig har en revisor til at lave regnskabet. Men momsindberetningen styrer jeg selv. Men revisoren vil gerne have en seddel med oplysninger omkring moms. Så det er derfor jeg gerne vil have den omtalte liste. :o)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 13:07

Du skal have det ind i et regneark - så kan du bruge funktionen sumif (sum.hvis på dansk) til at slå totalen sammen på bilagsbasis.

Summasummarum beregner desværre moms flere gange pr. debitor- og kreditorbilag såfremt der er flere linier (en gang pr. linie).

Og din revisor kan fint klare sig med:

1. Saldobalance for perioden

2. Kontospecifikationer for perioden.

3. evt. debitor/kreditorliste hvis du har sådan en.

så du behøver ikke flette noget hvis du ikke gider.

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 13:21

det  eneste  du  skal  trække  til  momsangivelsen   finder   du  på  

Rapporter  -> momsangivelse     og  så vælge  perioden

så  kommer  alle  de  konti   frem   som  du   overføre  til     netformularen  til SKAT

hvis  du  så  gerne  vil  have  info   om hvordan  de tal  fremkommer   så  kan  du som  Peter Revisor  siger

enten  udskrive   kontokortene  for   66100 og  66200  osv   og  opløse  de sumtotaler  for at  konstatere  at  den  er  god nok   (og JA  der  kommer  kanonmange linier  på  hvis  du  har  nogle  meget udspecificerede salgs- og købsfakturaer ....  men  det  burde  være nok  med  at  kigge  på  dem  eeen  gang  for at se  at den  er  god  nok ...  og  det  er  da slet  ikke  noget  du  skal  ulejlige  revisoren  med;  hvis  ellers  tallene  stemmer overens  på  de  2  rapportmuligheder).

Den  3.  mulighed for at kigge  på  tværs  er 

Rapporter  ->   Momspecifikation    Her  kan  se   fra  hvilke  konti  der  er samlet  moms  sammmen  til  bogføring  på   de  respektive   momskonti  i   rapporten  Momsangivelse

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)