Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan gør jeg opmærksom på mit produkt

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Fra DK
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino bruger

jeg er maler og har fundet på at lave en rullevogn til malerspande jeg har fået et patent på disse

rullevognen af hjælper tunge løft, afdækning der rykker sig, ridset gulve osv 

jeg er ikke i tvivl om at det er en god ide og dem som har købt kommer kun med gode tilbage meldinger 

jeg har forsøgt at sælge mine rullevogne via telefon uden rigtig held jeg har også lige været på maler messe i Nyborg og omtaler ellers mine rullevogne til alle jeg møder 

er der nogen der kan give mig nogle gode ideer til hvordan man kan komme ud til de forskellige malermestre eller ligne messer andre steder eller bare hvad som helst

rullevogne kan ses på www.maler-wennerberg.dk alle bud på hvad jeg kan gøre vil gøre mig glad

mvh

maler-wennerberg

Allan Schiøtt

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 17:55

Jeg synes du skal skabe en profil omkring dit produkt. Lad vognen få sin egen hjemmeside, sit eget udtryk og sit eget navn. Tilknyt online-bestilling af produktet. Alt dette giver en meget mere professionel fremvisning af dit "geniale" produkt. 

På den måde åbner du op for en online markedsføringskanal. 

Offline, ville jeg da få lavet en profilbrochure om produktet, og så ville jeg ringe ud og høre malermestrene om du måtte sende noget materiale på produktet. (kan også sendes via mail, men det virker mere proff hvis du sender noget lækkert trykt materiale) (husk i øvrigt at du IKKE må sende mails, før du har fået "lov" til dette af din potientielle kunde) 

Ud over alt dette, så er det bare ud og bruge dit netværk så godt som du kan ... 
Og vis mangler en grafisk designer på opgaven, så siger du bare til :-)  

Fra DK
Tilmeldt 26. Jan 11
Skrevet kl. 18:07

hej morten

mange tak for dit svar 

jeg har prøvet med at sende noget til div. malere på mail (ringede og spurte først)

det med sin egen hjemmeside har jeg overvejet også at lave et navn til dette men da jeg ikke ved noget om at lave websider betyder det også at det koster en masse at få lavet :-)

og hvordan man laver online-bestilling på sin hjemmeside hmm ved jeg heller ikke noget om 

men det er helt sikkert noget jeg vil overveje 

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 171
Fra  LichtenbergPress Skrevet kl. 19:55

En pressemeddelelse. Hvis det er god nyhed, du har opfundet, så vil medierne skrive om det. Det gode ved den fremgangsmåde er, at omtalen er gratis. Sig til hvis du have hjælp til det. 

VH HH

Fra DK
Tilmeldt 26. Jan 11
Skrevet kl. 20:03

hej henrik

jeg har forsøgt mig med at komme ud med en presse meddeles men alle de steder jeg henvendte mig fik jeg at vide at hvis jeg ikke havde solgt en masse eller fået en kontrakt af en art ville de ikke skrive om den men hvis du ved hvordan jeg kan få de forskellige aviser i tale vil jeg meget gerne høre nærmer for det er en jungle at finde ud af med mindre man vil sætte en annonce i avisen og betale kassen for den :-)  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 20:18

Hej

Jeg undre mig meget over at du skulle have fået patent på din rullevogn for der er jo ikke rigtigt  nogen opfinder højde i produktet.

Ideen med en rullevogn er sikker en god ide, Men designet af dit produkt og billederne på hjemmesiden virker noget amatøragtige, det er jo ikke noget der ligefrem fremmer salget.

Er det et produkt du virkeligt tror på vil jeg anbefale dig at få en produktdesigner til at gøre produktet lidt mere prof, lækkert og indbydende. 

SALG

Hvorfor får du ikke en slagaftale i stand med alle malergrosisterne?

En anden mulighed kunne være at lade malerfirmaerne gratis afprøve produktet over nogle uger, har de haft nytte af den kan du være sikker på at de nok skal købe.

Så den produktet omtalt i fagblade.

Fra DK
Tilmeldt 26. Jan 11
Skrevet kl. 20:33

hej Ravn

indrømmer jeg har selv lagt billeder ind af rullevogne på min hjemmeside og det er ikke særligt prof :-) men når pengene er små må man jo prøve 

jeg er igang med at forsøge at få den ind til grossisterne men det er nemmere sagt end gjort for de fleste kan se at den hjælper i hverdagen men da den er ny og ikke ude hos malerne eller at der er en efterspøgelse vil de meget nødigt tage den ind i deres butikker jeg har den ude hos div maler der har prøvet den og de vender tilbage og køber så den løsning er jeg også igang med 

vedr. patent kan jeg sige at der findes mange forskellige slags og mit patent hedder et brugsmodelsparent hvor det fx. er udsenet osv. man får patent på  

og ja det er rigtigt at den har været i malernes fagblad 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:13

Maler-wennerberg:
forsøge at få den ind til grossisterne men det er nemmere sagt end gjort for de fleste kan se at den hjælper i hverdagen men da den er ny og ikke ude hos malerne eller at der er en efterspøgelse vil de meget nødigt tage den ind i deres butikker j

Intet er let her i livet.  

Men at de ikke skulle ville have produktet fordi det endnu ikke er ude hos malerne modsiger jo næsten sig selv, Er produktet først ude hos malerne er der jo ikke nogen grund til at grosisterne sælger det.  For enhver grosist må det jo være vigtigt at være først med spædende nye produkter der letter hverdagen for deres kunder.

Nogle muligheder kunne være:

Prøv evt at tilbyde en en af de store gros. en eksklusivitetsaftale på f.eks ½ år.

Giv grosisten en rigtigt god rabat på de første f.eks 25 stk.

Eller at De først betaler dig når de har solgt produktet.

En helt anden mulighed kunne være at du solgte iden til et firma som f.eks Spekter 

www.spekter.dk  ´

Du har ikke fået noget patent  på dit produkt med det der hedder en brugsmodel beskyttelse som kun er gyldig 10 ( 20 år for et patent) . mig bekendt giver brugsmodellen ikke helt samme beskydttelse som et rigtigt patent.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 21:13

Maler-wennerberg:
forsøge at få den ind til grossisterne men det er nemmere sagt end gjort for de fleste kan se at den hjælper i hverdagen men da den er ny og ikke ude hos malerne eller at der er en efterspøgelse vil de meget nødigt tage den ind i deres butikker j

Intet er let her i livet.  

Men at de ikke skulle ville have produktet fordi det endnu ikke er ude hos malerne modsiger jo næsten sig selv, Er produktet først ude hos malerne er der jo ikke nogen grund til at grosisterne sælger det.  For enhver grosist må det jo være vigtigt at være først med spædende nye produkter der letter hverdagen for deres kunder.

Nogle muligheder kunne være:

Prøv evt at tilbyde en en af de store gros. en eksklusivitetsaftale på f.eks ½ år.

Giv grosisten en rigtigt god rabat på de første f.eks 25 stk.

Eller at De først betaler dig når de har solgt produktet.

En helt anden mulighed kunne være at du solgte iden til et firma som f.eks Spekter 

www.spekter.dk  ´

Du har ikke fået noget patent  på dit produkt med det der hedder en brugsmodel beskyttelse som kun er gyldig 10 ( 20 år for et patent) . mig bekendt giver brugsmodellen ikke helt samme beskydttelse som et rigtigt patent.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:27

Hvorfor skal JEG købe den vogn hvad gør den unik?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)