Hej Mikkel Du skriver du ikke vil benytte OSCommerce pga. kassedesignet...her vil jeg lige kommentere at det såmend sagtens kan lade sig gøre at lave et design i OSC som ikke er så kasseagtigt, det tager blot lidt tid. At du vil benytte Opensource for ikke at binde dig til et firma, kan jeg godt se meningen i - men selv om du bruger kommercielle produkter kan du jo sagtens benytte andre leverendører, sålænge du benytte de lidt mere udbredte systemer, findes der jo en lang række firmaer der kender dem og kan overtage et projekt. Så mit råd er at få lavet en kravspec til hvad du ønsker systemet skal kunne, så vil du lettere kunne få nogle reelle tilbud på både opensource og kommercielle løsninger. Herefter kan du så overveje fordele og ulemper ved at vælge det ene frem for det andet. |
Design af webshop med integration til e-conomic
Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento
Jeg tror godt at du kan finde et bureau som er villig til at udvikle i et opensource miljø, men du skal bare være opmærksom på hvor ansvaret placeres. En anden løsning kunne værer at du ikke krævede helt så mange rettigheder, som du skrive det i første indlæg forstår jeg det som om at du også vil have retten til at vidredistribuere produktet, give det væk, evt. bruge det frit på andre projekter. Og det er der selvfølgeligt ingen der er interesseret i. Hvis man så fandt en rigtig balance af rettigheder til produktet kunne det nok godt arrangeres at du kunne "få lov" til at bruge andre it-virksomheder senere hen, noget med at der bliver skrevet en hemmeligholdelses aftale hver gang der er nogen nye som skal arbejde på projektet. Men så ender vi igen i problematikken med ansvar, da de nye udviklere nok ikke vil tage ansvar for det produkt der tidligere er blevet leveret og at det er helt sikkert at de oprindelige leverandører ikke vil tage ansvar hvis andre har ændret i deres kode. Med mindre du kan finde et opensource firma som vil tage den mængde ansvar som du vil være tryk ved (der findes sikkert flere her på amino), så tror jeg at det smarteste er at finde et bureau som du er tryk ved og så ellers håbe på det bedste, det er ikke altid det er så slemt at man slet ikke kan arbejde sammen. :) Peder |
Peder |
-og så er vi så frem ved begyndelsen (igen) hvor jeg gerne vil høre nogle erfaringer fra andre som har stået i samme situation. Er der nogen som har gode oplevelser med bestemte firmaer som de kan anbefale osv. Det værste ved denne opgave er nemlig at skulle til at vælge en leverandør til en sådan opgave - da man helst skal vælge rigtigt i første hug, er det utrolig vigtigt med andres anbefalinger. Så se lidt bort fra alt hvad der har været skrevet, og giv mig nogle anbefalinger til webshop designere. Tak. ![]() |
|
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Manden spørger efter anbefalinger, ikke tilbud fra nogle der kan udvikle det. Men nu Hvor Refocus har tilbudt dig et uforpligtende tilbud, vil jeg da tillade mig at anbefale dem, selvom jeg aldrig har fået lavet noget konkret ved dem virker de som et dygtigt bureau der har styr på sagerne. Samtidig er blandt andet Marcel fra Refocus ikke bleg for at dele ud af deres erfaringer om f.eks. søgemaskineoptimering. |
Hej Mikkel, Med mindre at nogen af de personer/firmaer som allerede har lavet integration til e-conomic kan lokkes til at enten løse projektet for dig eller også udlevere deres kildekode, så tror jeg at du skal opdele projektet i to dele: Et er design/udseende/layout/farvelade. Et andet er teknik/programmering/grundigt testet software. De fleste firmaer er gode til den ene del, og sjældent begge dele. Dette er min opfattelse, og selvfølgelig vil alle som dette falder for brystet være undtagelser. Det som jeg mener at du har brug for er nogen som 1) vha. e-conomics api kan lave en applikation som læser produktdata, priser, kategorier etc. fra e-conomic og cacher dette i en web-applikation 2) vha. e-conomics api kan skrive nye ordrer tilbage til e-conomic 3) vha. e-conomics api kan give en kunde adgang til at se tidl. ordrer med div. detaljer 4) vha. xml/xslt & xhtml/css kan tage noget layout fra en grafisk leverandør og omforme det til en fuld færdig web-shop. Vi gør dette idag med Microsoft C5 hvor vi har vores eget api til at læse og skrive data til C5. Grafikken blander vi os ikke i, men henviser til div. grafiske leverandører, og hvis pengene er knappe henviser vi til www.templatemonster.com (søg på oscommerce skabeloner) hvorefter vi har nogle folk som kan tage dette layout og implementere det. |