Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Design af webshop med integration til e-conomic

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er på udkig efter et firma som kan designe en ny webshop med integration til økonomisystemet e-conomic.

Ejerskabet af shoppen skal efter udvikling overdrages til mig (ikke til videresalg) og det skal udvikles i et "opensource lignende" værktøj, således at andre kan lave tilretninger til løsningen.

Der stilles høje krav til designdelen, og derfor skal det ikke være en af de butikker som bare kan flytte rundt på kasser i f.eks. OScommerce.

Er der nogen som har nogle gode tips (som også er til at betale)?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 09:47

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 10:07
Ja, det er jo altid svært at svare på. Det kommer jo lidt an på hvad firmaet vil tilbyde.

Men mellem 20-40.000 kr. (så håber jeg ikke at der er nogen der griner :-) )

Det lyder måske ikke af så meget, men jeg har allerede et tilbud om at få lavet en shop til ca. kr. 15.000 (CMS løsning), så det kan lade sig gøre.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:25
Hvis du laver en kravspec er det nemmere at vurdere om dit prisleje er realistisk. Eller rettere, jeg vil faktisk sige det er en nødvendighed :)

Det svarer jo til at sige at du vil have en bil for 20k. Det kan du godt få, men du har nok også nogle krav til den bil.. og når de kommer frem viser det sig at du måske snarere leder efter en bil til 100k+. Så en detaljeret kravspec er vejen frem, og hvis du VED at du skal have lavet en shop, skal du lave den kravspec før eller siden alligevel. Så kan du ligeså godt gøre det med det samme og bruge den som udgangspunkt når du henter tilbud.

--

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 12:21
Det har du da ret i, men jeg var egentligt mere interesseret i at høre nogle anbefalinger fra nogen der har nyttige erfaringer vedr. mit spørgsmål.

Så må tilbud og udviklingsprocessen jo komme efterfølgende.

Jeg er ikke interesseret i at blive bombarderet med tilbud fra alle verdenshjørner før jeg hører nogle anbefalinger.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:24
Ach so, havde ikke lige fanget dén vinkel :)

--

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:58
Hej Mikkel
Jeg har lige et lille spørgsmål. Er du sikker på at du vil have det hele som opensource?
Jeg ved at for vores vedkommende kunne det jo så ikke komme på tale at bruge noget som helst af den kode som vi selv har udviklet i forvejen.
Hvilket vil sige at det hele skal udvikles helt fra bunden så hvis du nu hypotetisk set skulle bruge os til en sådan opgave så tror jeg at prisen starter ved ca. 1 mill... :) eller noget i den stil.
Så kan du naturligvis få sat det hele op i noget i forvejen opensource software, men så tror jeg du skal få en advokat med speciale i it-ret til at kigge lidt på ansvar i forhold til fejl og mangler i systemet.
Generelt spørgsmål til en tilfældig it-kyndig kan en evt. freelancer/virksomhed komme til at hæfte for funktionaliteter i opensource software? Selvfølgeligt hæfter han/de for det der udvikles, men hvad med den oprindelige kode?
Vi er på et tidspunkt kommet til at tage en opgave ind hvor vi skulle udvikle lidt i et opensource cms (mambo tror jeg) men det er vi gået helt fra, da vi ikke på noget tidspunkt ville kunne give nogen garantier og fordi programmørerne fik stress af at skulle sidde og forsøge at gennemskue andres kode.
Der var lige lidt til overvejelse :)
Og på forhånd undskyld hvis det ikke lige var den retning du ville have drejet tråden i.

Mvh Peder

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 13:58
Hej Peder.

Jeg må indrømme at din mail er lidt sort snak for mig. Din mening er sikkert god, men det lyder lidt som indforstået fagsnak for mig.

Eneste grund til at jeg nævnte Opensource er fordi jeg ved at der findes en del forskellige systemer (kører selv OScommerce i en anden shop) hvor alt grundarbejdet er lavet, og hvor det så er et spørgsmål om tilretninger. Det må som udgangspunkt være den billigste løsning, men ikke nødvendigvis den bedste. Derfor spørger jeg lidt ind til erfaringer fra folk som selv har stået i samme situation, hvor de har skulle tage et valg omkring design af en webshop. Det behøver absolut ikke være opensource, men det er vigtigt at det bliver lavet i et system der gør det muligt for mig at skifte leverandør, uden også at skulle skifte system.

Men indtil videre har jeg kun hørt fra (undskyld udtrykket) "folk som vil sælge mig noget", og det var ikke lige dem jeg ville høre fra i første omgang - sorry.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:19
Hov det må du undskylde.
Det jeg mener er, jeg tror ikke du kan få nogen til at afgive så mange rettigheder til noget som de selv har udviklet; cms og web-shop.
Og derfor skal det (hvis det på nogen måde skal hænge sammen økonomisk) nok laves i noget opensource.
Det jeg så mener du skal være opmærksom på er hvordan din leverandør er stillet i forhold til ansvar for produktet.
Hvis du køber en bil så er det helt klart at det er forhandleren der har ansvaret, så der kan man altid gå til ham hvis der er noget galt, hvilket svarer til at købe en løsning som er udviklet af udbyderen selv.
Men det at vælge at få udviklet noget i opensource software, svare lidt til at du får lavet en tilbygning til dit hus af nogle håndværkere og så den mur som de bygger (som var bygget i forvejen) op ad, pludseligt falder sammen selvom den burde kunne holde til belastningen i følge alle de tekniske beregninger/tegninger. Hvem har så ansvaret, mureren som oprindeligt byggede vægen eller håndværkerne som lavede tilbygningen og overhold alle de givne retningslinjer? Der vil jeg tror at ansvaret vil blive lagt hos den murer som oprindeligt byggede muren.
Men hvis vi så antager at den ustabile væg er blevet bygget af 10.000 forskellige mennesker som du ikke har noget kendskab til og at de ydermere har bygget muren gratis. Hvor vil man så ligge ansvaret?
Håber det blev lidt mere forståeligt.
Mvh Peder

Tilmeldt 10. Jan 07
Skrevet kl. 14:31
Det gjorde det absolut - Tak.

Jeg kan godt se din pointe, men omvendt er jeg heller ikke interesseret i at "binde" mig til et bestemt firma - da IT har det med at skabe gnidninger og fortolkningsproblemer. Derfor er jeg interesseret i at finde nogen som udvikler i et værktøj/sprog som andre kan rette/ændre i på et senere tidspunkt - kan du følge mig?

Det må da findes, da jeg ikke går ud fra at alle webbureauerne sidder med deres egne propriotære systemer - eller gør de?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)