Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - tracking af effekt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Lige et hurtigt spørgsmål

Er det kun direkte køb der trackes som en konvertering fra adwords. Altså køb hvor kunden klikker på adwords linket, ser varen og køber den, eller gemmes der informationer om "returning customers" så adwords linket også får "credit" hvis købet sker senere.

 

Mvh

Regin Madsen

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Regin,

Det er der taget højde for i AdWords. 

Ønsker du kun at se 1 salg per kunde eller IP skal du vælge at se konverteringsdata på (1 pr. click). 

Ønsker du at se alle konverteringer, som har AdWords cookien i deres browser, når de køber, vælger du (mange per klik). 

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for hurtigt svar.

 

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey Regin

Andreas har som sådan ret, men svarede egentlig ikke helt på dit spørgsmål.

Ved brug af adwords konverteringssporingskoden, så placeres der en cookie med 30 dages levetid. Dvs. hvis en bruger klikker og køber inden for de næste 30 dage, så registreres det som salg. Dvs. det behøver ikke være direkte efter der er klikket at der købes.  Og derefter er andreas´ kommentar relevant :) Hvis brugeren køber flere gange inden for de næste 30 dage, så er det værd at kigge på hhv. 1 salg pr. klik eller flere.

MÅler du derimod i Google Analytics, så er det kun det direkte afledte salg, der måles.

Jeg har skrevet et ekspertblogindlæg her på Amino om emnet - du kan læse mere detaljeret: Forskellige data i Analytics og AdWords

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)