Hej Aminoer.
Da jeg er igang med så meget andet, har jeg valgt at sætte min store affiliate side til salg. Jeg har brugt ufattelig mange timer på den, og efter snart et års arbejde med den, så er det tid til en ny ejer.
Siden beskæftiger sig med herretøj online.
Introduktion:
- Lige omkring 500 indlæg på 100-1600 ord (i snit er de vel ca. 400 ord, fx: 9 tips til at stryge bedre skjorte)
- 20 undersider med super godt indhold (fx. Historien om JBS )
- Tilbagevendende besøg, folk kan lide siden
- 200 fans i Facebook siden - konstant stigende
- Twitter konto smider automatisk nye blog indlæg ud
- Indtjeningstal hos Tradedoubler fordelt på 3 kampagner ligger på samlet set +48.000 kr. på de sidste 11 måneder.
Derudover er der også tjent +2.000 kr. hos Partner-ads.
Samlet på set er det altså lige over 50.000 kr. i indtjening!
Statistikker iflg. Analytics:
+48.000 besøg - heraf 43.000 af dem er unikke.
+110.000 sidevisninger
Hver bruger ser i snit lidt over 2 sider, og er på siden i 1 minut og 15 sekunder.
80 % af trafikken kommer fra søgemaskiner, resten kommer fra direkte steder, Facebook osv.
Der er selvfølgelig meget mere spændende statistik som mest læste artikler, søgeord osv.
Der er altså tjent over 1 krone på alle 48.000 enkelte besøg!
Derudover medfølger dette også:
- linkbuildet utrolig meget (+700 indgående links, dog en del fra Amino, men også andre gode ressourcer)
- linkbuildet fra stortset alle artikel + link kataloger
- der medfølger en side med gode linkbuildingressourcer, gode råd mv.
- medfølger kontakt til en der kan skrive billige artikler (disse artikler tjenes typisk hjem på max. en måned). 300 ord for blot 50 kr. ex. moms.
- billeder på næsten alle indlæg (de er også indekseret i Google)
- Nyhedsbrevsliste (dog kun få tilmeldte, men stigende)
- Fed mærkevareoversigt, med direkte links til at købe dem
- Galleri med alle nye billeder, sælger godt, og er dejlig overskuelig
- Mulighed for at sælge bannere til siden, flere interesserede har meldt sig
- Sitet er baseret på Wordpress, så det er nemt at lave tilpasninger.
Som du kan se er det en virkelig fed affiliate side. Jeg oplevede dog det at i slutningen af december fik siden et hak ned i Google. Mit gæt er at der er for mange ens udgående links, så hvis man fjernede disse, og så gjorde det mere naturligt, ville siden stige op af rangstigen igen.
Men selvom den faldt pladser, så tjente den stadig 2.000 kr. ind. Dertil skal man også huske at der ikke bliver shoppet særlig meget tøj i januar, sammenlignet med de andre måneder.
Vi valgte at købe vores artikler i byen, men dem kan man selvfølgelig også skrive selv. Vi oplevede dog hurtigt at de artikler vi postede var tjent hjem relativt hurtigt. Så hvis man begyndte at poste 3-5 artikler om dagen, kunne det virkelig blive spændende.
Kontakt mig på PM, eller på casperblom snabela live.dk. Du er også velkommen til at sende dit tlf. nummer, hvis du ønsker en opringning.
Vi modtager gerne bud, men alt under 30.000 kr. Ex. Moms anses som useriøst.
Du er også velkommen til at skrive hvis du ønsker yderligere statistikker om det ene eller andet.
Den optimale køber er allerede lidt inde i affiliate, og ønsker sig en ekstra nem månedlig indtægt. Det er også godt at have styr på SEO, men selve Wordpress sitet er fuldt ud optimeret, så det går mest ud på at skaffe gode links til siden.