Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af Paypal gebyrer

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Paypal gebyrer hører så vidt jeg ved ikke under EU, hvor skal jeg bogføre dem? Jeg betaler moms af hele ordretotalen før gebyret bliver trukket, men hvordan slipper jeg lige udenom at betale moms af gebyrerne når der som sådan ikke er moms på dem?

Ligedan med Moneybookers gebyrer der hører under England=EU?

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 14:21

Gebyrer uden moms bogføres lettest på en omkostningskonto til formålet uden moms.

mvh
Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:25

Michael V. Kristensen:

Gebyrer uden moms bogføres lettest på en omkostningskonto til formålet uden moms.

mvh
Michael

Men kan jeg ikke slippe for at betale moms af gebyrerne... eller nærmere: rent teknisk lade være med at betale moms af dem eller trække dem fra momsgrundlaget på en eller anden måde?

Det kan jo ikke være rigtigt det er praktisk umuligt at lade være med at betale moms af en ikke-momspligtig del af fakturatotalen:/

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 14:31

Der skal ikke på nogen måde beregnes moms af en momsfri ydelse.

Har dit spørgsmål noget med opsætningen af dit bøgføringsprogram at gøre?

mvh
Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 15:18

Problemet består i at der eksempelvis står totalbeløb, 100kr, på mine salgsfaktura.

Og deraf betaler jeg bare 20kr moms - men problemet er at jeg reelt ikke skal betale moms af 100kr, men derimod 100kr minus gebyr på fx 5kr.

Eller er gebyret fuldstændig ligegyldigt og skal jeg faktisk betale moms af 100kr selvom jeg kun får 95 i kassen når der ikke er moms på gebyrerne? Nu er jeg pludselig helt i tvivl...

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 15:28

Kan du ikke lige prøve at skrive fakturalinjerne og total på en konkret faktura (inkl. tekst). Det vil gøre det meget nemmere.

mvh
Michael

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 15:45

Gebyret bliver ikke trukket på faktura, men fremgår udelukkende af kontoudskriften fra paypal - 1x for hver transaktion. 2x for hver transaktion hos Moneybookers fordi de ikke lægger fast og variabelt gebyr sammen.

Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 15:51

Så bogfører du på baggrund af dit kontoudtog. Omkostningskonto for gebyrer (uden moms) debiteres med beløbet og banken krediteres. Fakturaen der altså indeholder beløbet før der bliver trukket gebyr krediteres salgskonto mens banken debiteres.

mvh
Michael

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 23:26

Hvis nu man viderefakturerede gebyret, ville regnestykket vel gå op. I Anders' eksempel kunne der så stå på fakturaen:

• Varer : 95 kr. (inkl. moms)
  • Betalingsgebyr 5 kr. (momsfrit)
  • I alt 100 kr.
  • Heraf moms: 19 kr.

/Kjeld

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 08:46

Tak for svarene.

firma-dyr:

Hvis nu man viderefakturerede gebyret, ville regnestykket vel gå op. I Anders' eksempel kunne der så stå på fakturaen:

• Varer : 95 kr. (inkl. moms)
  • Betalingsgebyr 5 kr. (momsfrit)
  • I alt 100 kr.
  • Heraf moms: 19 kr.

/Kjeld

Ja det er nok noget i den retning jeg har tænkt, men varerne beløber sig jo til 100kr og ikke 95kr og gebyret er desuden variabelt og jeg fakturerer jo ikke kunderne for det.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)