Gode domæner til salg - god årgang og PR
Tilmeldt 20. Apr 07
Slettet bruger
Skrevet
09-02-2011 kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
En af mine debitorer er under konkursbehandling og i den forbindelse har jeg gjort kurator opmærksom på at selskabets domæner også repræsenterer en værdi. Jeg er i den forbindelse blevet bedt om at indhente tilbud på dem.
Det drejer sig om domæner hvoraf en har en PR5 og de fleste er 7-11 år gamle . De fleste er relateret til lånemarkedet, hvor der kan opnås gode klikpriser ved affiliatemarketing.
Domænerne kan ses på denne side , hvor det også er muligt at byde. (undlad venligst at byde i denne tråd , af hensyn til Amino 's forbud mod auktioner)
Svar
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Der er sgu nogle gode domæner, men det er ikke lige min boldgade.
Man forundres dog over, at kurator skal gøres opmærksom på, at domænerne repræsenterer en værdi. Men det er jo en anden snak :-)
Svar
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Offtopic kan jeg da lige gøre dig opmærksom på, at du har skrevet "maiNto" i stedet for "mailto" i dit footer-maillink. Men jeg finder jo nok ud af at sende en mail alligevel..
Svar
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Troels
Skrevet
09-02-2011 kl. 11:07
Svar
Spændende domæner.
Jeg er klar over at advokaten bare gør sin pligt og maksimerer værdien af boet, men er et sådan salg egentlig ikke imod dk-hostmasters grundregler?
Svar
Fra København
Tilmeldt 15. May 10
tænkstort
Skrevet
09-02-2011 kl. 11:11
Svar
->Troels
Det er kun imod reglerne at sælge et domæne-navn, hvis man registrerede domæne-navnet med henblik på videresalg.
Mvh,
Svar
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Det strider ikke mod dk-hostmaster.dk regler du skal påvise du sælger et koncept og da domæner er 7-11 år gamle er det ikke købt med videre salg for øjet
Vær 110 % sikker overholder reglerne lav lidt indhold på siden der sælges
Svar
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Troels
Skrevet
09-02-2011 kl. 11:15
Svar
->Troels
Det er kun imod reglerne at sælge et domæne-navn, hvis man registrerede domæne-navnet med henblik på videresalg.
Mvh,
Tak for forklaringen.
Det åbner til gengæld en ladeport for omgåelse af reglerne synes jeg.
Men det startede nok den dag de besluttede sig for at videresalg skulle gøres ulovlig.
Forbud fungerer sjældent.
Svar
Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Troels
Skrevet
09-02-2011 kl. 11:20
Svar
Det betyder vel at de inaktive domæner ikke må sælges så?
Hvis der aldrig har været noget på dem.
Så er det vel cybersquatting?
Svar
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Der er sgu nogle gode domæner, men det er ikke lige min boldgade.
Man forundres dog over, at kurator skal gøres opmærksom på, at domænerne repræsenterer en værdi. Men det er jo en anden snak :-)
Det er vel ikke så mærkeligt. Betales der ikke årsafgift til DK-Hostmaster, går domænet tabt, og så er det jo ikke noget værd for kurator mere.
Ellers skulle kurator betale årsafgiften hver gang, indtil konkursboet var gjort op og alt var solgt, hvilket kan tage lang tid. Mere end et år.
Så derfor regner kurator ikke domænenavne for nogen værdi. Det er jo lidt som at leje en bil. Så længe du betaler lejen, er det din.
Mvh
Michael Haahr
Svar
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Det betyder vel at de inaktive domæner ikke må sælges så?
Hvis der aldrig har været noget på dem.
Så er det vel cybersquatting?
Han kan godt have haft koncept planer med disse domæner og nu er han gået konkurs og planer er droppet , derved ikke tænkt som videre salg for øjet
Svar