Min store søn er forelsket. Hun hedder 'Mac' (Book Pro 15" Intel Core i5 2,4 Ghz). |
Svarer ganske kort på dine spørgsmål: Den er perfekt til videoredigering. Jeg har lige solgt min for 9500 kr., og den var fra maj 2010.
Min store søn er forelsket. Hun hedder 'Mac' (Book Pro 15" Intel Core i5 2,4 Ghz). |
vb
Svarer ganske kort på dine spørgsmål: Den er perfekt til videoredigering. Jeg har lige solgt min for 9500 kr., og den var fra maj 2010. |
Hej Gitte Det er en rigtig fed maskine til formålet - og den bliver ikke for gammel i morgen. Prisen svarer ganske godt til markedsprisen på sådan en, og det er noget billigere end en ny. Så hende tror jeg du vil blive glad for i familien :o) |
Der er iMovie, som er et okay program til at starte med at redigere i, for han blod på tanden kan han blot åbne sin App store og downloade et mere pro. program :) Men iMovie er rigeligt fint til hjemmeoptagelser osv. Men pas på for - "Ones you go Mac, you never go back" Angående prisen er den som sådan fin, men personligt er mine krav til en Mac ikke større end den billige hvide :) Husk på, det er ikke længere windows der skal trækkes, Snow trækker så vidt jeg husker under 800mhz, så til surfing og videoredigering er du rigelig fremtidssikret i den hvide :) Mvh Mark |
Det vil jeg ikke helt give dig ret i Mark, når nu knægten overvejer en macbook pro så må det være fordi han mener det her seriøst, og så må vi også gå ud fra at han filmer eller ihvertfald kommer til at filme i fuld HD - og så kræver det altså en Macbook pro for at kunne arbejde fornuftigt med de store data mængder. //Meik |
Hvis ikke den SKAL købes lige nu, så vil jeg råde dig til at vente, da der formentlig kommer en opdatering inden for et par måneder eller 3. |
Tak skal I have alle sammen. |
vb
Hej Gitte, Jeg er selv bruger af mac og har også brugt maskinen til videoredigering hvilket er en fornøjelse. Både programmet iMovie (ganske simpelt program) og mere professionelle programmer som Adobe Premiere Pro og Apples eget Final Cut Pro kører perfekt og er nogle kanon programmer til videoredigering. Og hvis din søns passion er filmredigering, så skal han have en mac! |
Jeg har selv en MacBook Pro, som jeg i fritiden benytter til at producere film og musik. Fantastisk maskine til den slags. Mark nævner at plastik-udgaven er tilstrækkelig. Jeg vil ikke kommentere på hardwaren, for det er allerede gjort. Kvaliteten af plastik-udgaven var dog for et år siden så ringe, at Apple accepterede at deres computer-kabinetter knækkede inden 2 år. Det føles også utroligt billigt og skrøbeligt mellem hænderne. Så hold endelig fast i Mac Book Pro udgaven :-) |