Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor og afkast...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Venner!

Jeg har nu gået med en idé i hovedet angående opstart af noget stort og det er desværre for stort til at jeg selv vil kunne starte det op. Det skal lige siges at jeg har set med meget kritiske øjne på min idé og har spurgt den nærmste omkreds af venner og familie, som støtter fuldt op omkring ideen og mener at den er fuldt bæredygtig.

Så jeg har nu disse valgmuligheder 1. En stor investor, som kan se min idé visuelt og med alle dens muligheder. 2. Ned til den kære Spar Nord og spørge efter et mega lån og få et nej, mens hun griner mig op i ansigtet, da summen jeg efterspørg ligger på omkring en 85 mio. kr.

En ting til. Hvis man nu skulle løbe ind i Karsten Ree og han kunne se min idé for sig og have lyst til at være den gyldne investor, hvor meget skal man så give sådan en i afkast?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:20

Det er meget få der har 85 millioner, og jeg tror du leder i det forkerte forum. Jeg tror ikke at der er særlig mange med den slags penge herinde. Jeg tror i stedet du skal sende breve osv. til forskellige rigmænd i Danmark og måske også i udlandet.

Selv hvis der er folk med den slags penge, så tror jeg ikke at de kigger i den her tråd. Der er simpelthen så mange (Specielt unge) der har idéen til det nye google osv. osv. Se om du kan skalere det ned. Hvis man laver en iskiosk, starter man jo heller ikke med at lave en kæde af 8 butikker.

Held og lykke. 

Fra herning
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 10:23

Hvordan kommer man frem til 85 millioner?

Mvh Henrik Mathiesen

HLM Group

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 10:51

tak for din besvarelse Andreas!

Jeg er klar over at dette ikke er stedet og spørge efter pengene, men mit spørgsmål lød os mere på, hvor meget man skulle give i afkast til en mulig investor?

Jeg er i den situation at jeg SKAL yde stor fra start før det kan blive en succes :S 

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 10:59

Hej Nick 

Nu ved jeg ikke hvor langt du er din proces, men skrev lidt om hvad der skal til at finde en investor(er) i en gammel tråd som du kan finde her

Håber du kan bruge det

Keep Swinging

Kim Kampp

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 13:29

Super godt indlæg Kim!

Jeg vil helt klart se nærmere på det. Jeg står bare i den situation at jeg føler mig som akitekten til noget stort, men mangler nu materialerne (pengene) før at jeg kan komme nogen steder. Men det er jo bare at prøve sig frem, så må der vel være en som ser min idé :)

Fra Brabrand
Tilmeldt 1. Sep 10
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 13:53

Hej Nick

Lyder spændende, du må sige til når det bliver til noget så kan vi interviewe dig til Trendsonline.dk

Hvordan er du kommet frem til beløbet på 85 millioner, det er 85.000.000 du skriver du har brug for ikke? Kan du ikke tage projektet i mindre bidder, det må kunne lade sig gøre.

Du kan komme langt for 1/10 af beløbet, kan du ikke åbne lidt op for posen og fortælle lidt mere. Er det en webtjeneste, er det en fabrik der producere store maskiner eller vil du lave flyvende biler.

Håber du, tror på at åbenhed er lig med netværk, og fortæller os lidt mere om dine planer

Med venlig hilsen

Daniel Laursen
Trendsonline.dk 

Vi elsker online. Vi elsker trends. Vi elsker start-ups. Vi elsker at hjælpe start-ups - www.trendsonline.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Skrevet kl. 14:38

Hey Daniel!

Meget kortfattet så nej jeg VIL ikke gøre det for mindre, da det ikke vil slå ordentligt nok igennem i Danmark så. Jeg sidder pt. i samme situation som Ole B. Nielsen gjorde tilbage i 1981.

Et lille vink: Ole B. Nielsen startede sammen med en ven Djurs Sommerland i 1981.

Dermed ikke sagt at det er det samme jeg har i sinde. Min drøm, hvilket dette projekt er blevet til, ligger inde under det man kalder for underholdningsbranchen. Jeg vil gerne skabe noget stort i Danmark, som jeg ved størstedelen af danmarks befolkning vil strømme til for at opleve. Det vil helt bestemt få turister til at valfarte til Danmark, for at kunne opleve denne attraktion.

Dette er ikke blot en hurtig tanke jeg lige har gået rundt med i en uge, men nærmere et år snart. Jeg går så meget op i det, så jeg ville satse alt jeg havde på at dette ville kunne løbe rundt. Næsten hver nat ligger jeg og får nye ideer, som jeg skriver ned på en A4 blok, der ligger ved siden af min seng. Af og til ligger jeg blot og bygger bygningen i mit hoved mens timerne går. Ved ikke om det er normalt, men jeg nyder det mere end noget andet, når jeg ved at det kan lade sig gøre at bygge i virkeligheden!   

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:04

Hej Nick

Tak for dit svar

Jeg kan godt følge dig i at du føler dig som en arkitekt til noget stort, og jeg tror der er mange i dette forum som kan nikke genkende til dette. Når det så er sagt er det ekstremt vigtigt at du også praktiserer at være den finansielle arkitekt og giver det et stort fokus i dit arbejde, hvis ikke det største på nuværende. Uanset i hvilken ustrækning og hvem du vil entre med som investorer´, kan du være sikker på at de vægter det meget højt at du har fokus på dette, og samtidig vil de højst sandsynligt også have deres holdning og ideer til projektet. Så fokusere på dette, hold alle muligheder åbne og start med at snakke med nogle forskellige mulige investorer og hør hvad krav de typisk stiller og allerede her er jeg sikker på at du vil få nogle nye vinkler på dit projekt. 

At finde investorer er og bør være en spændende og inspirerende proces og ikke et nødvendigt onde som mange mener det er - Hold dig for øje at disse investorer typisk er sublime forretningsfolk (bortset fra en del bankrådgivere, som ikke kan så meget andet end at sælge deres egen forretning) 

Keep Swinging 

Kim Kampp

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 19:57

Hej Nick

Med mindre du kan stille kaution for DKK 85 mio, så er valgmulighed 2 ikke reel.

Du skal gå efter mulighed 1. Min erfaring med venture siger mig, at du som minimum skal have en meget stærk forretningsplan klar. Du får ikke DKK 85 mio. af en intelligent investor uden.

Hvad en investor skal have er en helt anden historie, som ingen kan svare på, da det helt og aldeles afhænger af dit projekts potentiale, risikoprofil, modenhed, og på den anden side investors risikoprofil.

Et eksempel: Normale investorer vil typisk kræve x 10 ROI for en investering, som er rimelig moden (halvfærdig), er beskyttet (patent eller lignende), og som har et global og skalérbart potentiale.

Du kan nogengange "beregne" din forretningsidès investorpotentiale:
- Du skal bruge DKK 85 mio i år 0
- Din forretning skal være minimum 10 x 85 mio. værd om fx. 4 år 
- Mange virksomheder værdiansættes ved årsomsætning x 2,5
= Din virksomhed skal derfor fra år 4 omsætte DKK 340 mio fast.

Kan du sandsynliggøre det i en forretningsplan? Hvor lang tid tager et salg? Genkøb? Hvor stort er markedet? Osv...

Dbh. Aleksander

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)