Hejsa - jeg er ny herinde og håber at kunne få svar på nogle at mine spørgsmål. Jeg er i dag nærmest blevet headhuntet af en virksomhed, der gerne vil gøre brug af mine 'talenter' Men inden jeg springer på, bliver jeg nødt til at vide lidt mere om, hvordan det sådan rent skattemæssigt skal ordnes. Tanken er, at jeg sender firmaet en faktura hver måned på mine ydelser, og så bliver jeg betalt på den måde. Det er en betaling i småtingsafdelingen - jeg vil få en indtjening på omkring 1000 kr om måneden, så derfor er jeg i tvivl, om jeg skal momsregistreres for dette beløb? Det vil jo samlet løbe op i omkring 12.000 kr om året, og det er jo langt under den magiske grænse på 50.000 kr. Hvad jeg sådan hurtigt har kunne læse mig frem til, så behøver jeg ikke at blive momsregistreret, men de indtjente penge skal jeg passe på med at bruge af det første år, for min indtjening skal meldes som B-skat - og derfor vil der i min årsopgørelse året efter komme et ekstra skattekrav fra Skat. Er det korrekt forstået? Hvordan og hvorledes med faktura? Når jeg begynder på sådan noget, skal jeg så have en revisor ind over? Er der nogen, der skal føre kontrol over mit regnskab? Håber i kan hjælpe mig lidt på vej, for jeg aner intet om dette område. Og hvis det bliver for bøvlet, ender jeg nok med at sige nej, for der skal jo også være mening med galskaben, når det ikke drejer sig om større beløb hver måned... /Tine |
Jeg har fået et tilbud om at blive freelancer - men...?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)