Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms på faktura til et andet EU land

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal sende en regning til et firma i UK.

Det bliver via mit enkeltmands firma, hvor jeg har udlejet min arbejdskraft til et firma i UK.

Sådan som jeg forstår det, så skal der ikke angives momsfakturaen, er det korrekt forstået?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Tilmeldt 9. Nov 09
Skrevet kl. 15:00

Øv det link virker ikke lige pt. :(

Har prøvet amino's egen validerings side og den siger:

Momsnummeret er ikke gyldigt.

Det nummer som jeg har fået oplyst af firmaet er: GB efterfulgt af 9 tal

Ser det rigtig ud, eller er det et forkert nummer jeg har fået?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23

GB + 9 cifre lyder rigtigt nok.

Kommissionens server har åbenbart været nede et stykke tid nu - jeg skulle tjekke nogle dokumenter i går formiddags og da var den også utilgængelig.

Vent til EU's valideringsside kommer op og prøv så igen.

Vh
Lars

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:49

Lars Gosvig:

Kommissionens server har åbenbart været nede et stykke tid nu - jeg skulle tjekke nogle dokumenter i går formiddags og da var den også utilgængelig.

Vent til EU's valideringsside kommer op og prøv så igen.

Der var også problemer i Fredags. Store dele af dagen var der ik adgang til adskillige databaser!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:02

Fashion-Seller:
Der var også problemer i Fredags. Store dele af dagen var der ik adgang til adskillige databaser!

Det er faktisk et reelt problem, jeg for noget tid siden påpegede overfor SKAT.

Nu er det selvfølgelig meget nørdet - men jeg mener faktisk der er en vis grad af ansvarsfrigørelse for virksomhederne, når myndighederne reelt stiller krav om verifikation af momsnumrene - og herefter ikke evner at tilbyde, at faciliteten er tilgængelig.

Det skal lige siges, at det jo ikke er SKAT som ikke har en ordentlig oppetid - det er EU Kommissionen.

Tilmeldt 9. Nov 09
Skrevet kl. 16:07

Hvis det viser sig at firmaet ikke er valideret, så skal jeg huske at skrive moms på fakturaen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:11

Lars Gosvig:

Det er faktisk et reelt problem, jeg for noget tid siden påpegede overfor SKAT.

Nu er det selvfølgelig meget nørdet - men jeg mener faktisk der er en vis grad af ansvarsfrigørelse for virksomhederne, når myndighederne reelt stiller krav om verifikation af momsnumrene - og herefter ikke evner at tilbyde, at faciliteten er tilgængelig.

Det skal lige siges, at det jo ikke er SKAT som ikke har en ordentlig oppetid - det er EU Kommissionen.

Enig!

Det har været meget nede det sidste ½ år, og det er faktisk til tider et reelt problem, da vi flere gange har været nødtil at udskyde handler pga manglende validering af køber...
Så mere stabilitet må være målet for EU i 2011 ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:11

reffub:
Hvis det viser sig at firmaet ikke er valideret, så skal jeg huske at skrive moms på fakturaen?

Ja - men vent (hvis du kan) til i morgen med at skrive fakturaen. Prøv der igen EU's service og se om den ikke er kommet op.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18

Fashion-Seller:
Det har været meget nede det sidste ½ år, og det er faktisk til tider et reelt problem, da vi flere gange har været nødtil at udskyde handler pga manglende validering af køber...

Jeg kan godt frygte, at EU's server slet ikke er gearet til det, de selv har åbnet - nemlig at der kan laves automatiske opslag i baserne. Det har jo mangedoblet antallet af søgninger.

Der kan ske ét af tre: At EU opgraderer deres servere og systemer markant, lader stå til eller lukker for andre former for opslag end manuelle.

Med det EU jeg kender, så tror jeg at den mindst sandsynlige er, at de opgraderer deres servere - og at risikoen for at de lukker for tredjepartsforespørgsler (eksempelvis Aminos og min VeriVat) faktisk er til stede.

Jeg tror dog, at det mest sandsynlige er, at de siger "Det er bare vilkårene".

Men lad os se.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)