Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogen ligger sig rigtig tæt op af ens domæne?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Jeg ejer bloggen blogguiden.dk, som jeg har haft siden 04. august 2010.

Idag opdagede jeg at simon fra simonsiger.dk har lavet en blog der hedder blog-guiden.dk med samme formål, han registrerede domænet den 17. november 2010.

Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Det er utrolig trist men du kan ikke gøre det store ved det. Og det er helt sikkert noget der vil gå dig på længe, så det nok bedst bare at komme over det og vende det til noget positivt. eller også skal du finde et helt nyt navn.

Held og lykke 

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

mick:

Det er utrolig trist men du kan ikke gøre det store ved det. Og det er helt sikkert noget der vil gå dig på længe, så det nok bedst bare at komme over det og vende det til noget positivt. eller også skal du finde et helt nyt navn.

Held og lykke 

Mick

Nu er sexy-toy.dk ledigt, du mener også der er intet at gøre hvis jeg nu købte det domæne og lavede en shop med sexlegetøj?

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:35

Man kunne registrere pandekageopskrifter.dk og lave en side med pandekageopskrifter selvom du har pandekage-opskrifter.dk

Vi er jo ude i almene ord som ikke er mærkeregistrerede og hvis du så ikke engang har en virksomhed med navnet så er det dømt frit slag.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:35

BruunMedia:

mick:

Held og lykke 

Mick

Nu er sexy-toy.dk ledigt, du mener også der er intet at gøre hvis jeg nu købte det domæne og lavede en shop med sexlegetøj?

vel ikke det smarteste at basere en web på et navn med bindestreg når en anden har det uden... "Kig på sexytoy når du kommer hjem", ryder da lige til den uden -

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:37

Søren.Pedersen:

BruunMedia:

mick:

Held og lykke 

Mick

vel ikke det smarteste at basere en web på et navn med bindestreg når en anden har det uden... "Kig på sexytoy når du kommer hjem", ryder da lige til den uden -

Jamen det er ligegyldigt om min forretning er dårlig, men hvis jeg nu får 3 kunder om måneden ved at tage sexy-toy.dk er vi så ikke enige om at han potentielt og med stor sandsynlighed har mistet 3 kunder?

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 19:41

BruunMedia:

Søren.Pedersen:

BruunMedia:

mick:

Held og lykke 

Mick

Jamen det er ligegyldigt om min forretning er dårlig, men hvis jeg nu får 3 kunder om måneden ved at tage sexy-toy.dk er vi så ikke enige om at han potentielt og med stor sandsynlighed har mistet 3 kunder?

nu er din interesse vel ikke at han mister kunder men at du får kunder og tjener penge, og hvis det er tilfældet er det lidt spild af tid...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vis siden kun er lavet for at skrive dårligt om dig kan du få overdraget domænet rimeligt hurtigt

Vis du kan få domæne klage nævnet overbevidste om han har kopieret dit konceptet og folk skal tro , det er din hjemmesiden derved tjener han penge på dine kunder , sådan 2 forskellige sager har jeg vundet før en vundet og tabt

Evt. tag en lille snakke med dem på denne her hjemmeside , har sagt  før til mig om  man har en lille chance eller ej kan ej sige om du vinder domæne sagen http://www.domaeneklager.dk/

Huske alle sager forskellige kan huske nogle af disse her ting i sagerne

Er der kopiret logo ?

Kopiret teksten

Image ud ad til

Hvad er billeder på siden

Hvor lang tid har du været online taler sikkert lidt ned til dig du har første oprette dig sidste år, derved ikke skabt det vilde brand

Skrev han dårligt om dig på denne side

Har  du registeret det som vare mærke

Huske flere 1000 mennesker dit domæne navn, huske over bevis Domæne klage nævnet om dette her

Hvad har du gjort af markedsføring for siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Àsgeir,

Det er en rigtig kedelig situation, du er havnet i. Det sker desværre for rigtig mange mennesker.

Sagen er dog den, er hvis du ikke har en klar juridisk rettighed på navnet "blogguiden" så kan det blive svært at gøre noget.

Du skal nemlig klart kunne bevise, at modparten udelukkende har oprettet domænet for at skade din forretning, for at du vil kunne kræve domænet slettet. Dog har I begge oprettet domænerne i en meget kort periode efter hinanden, at det vil blive svært at bevise, om du reelt har tabt noget ved at der er kommet et bindestreg imellem.

Det bedste er, at du via fremtidige varemærkeregistring sikrer dine rettigheder på navne, således at du klart kan bevise, at blog-guiden.dk ligger så tæt på dit juridiske blogguiden.dk, at det vil kunne skade dit navn, hvis du nu havde en veldrevet varemærke. Det er nemlig en jungle at finde rundt i, med varemærker:( Du kan dog ikke registrer for hændelser bagud. Tjek mere på www.rettigheder.dk

Men alt i alt, så vil det juridisk kræve mange ressourcer at kræve modpartens domæne slettet, at jeg vil opfordre dig til at tage kampen med omhu. Men du kan da altid for en advokat til at sende et "truselsbrev" for at se om du kan være heldig at modparten vil slettet domænet:)

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 19:53

spørgsmålet lød hvad kan jeg gøre. og ikke hvad kunne jeg ha gjordt. for jo så kunne han jo ha købt det med - og .nu og .org og hvad pokker ved jeg. på den både kan man jo blive ved. Og jo så er det positive så at der kommer folk ind på blogguide.dk fordi de troede at de kom ind på blog-guide.dk

så NEJ der ikke noget at køre. 

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)