Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent kopierer salgstekster mv. - hvad kan man gøre?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stine,

Nu har jeg fulgt dit indlæg her, og kender både din og dine konkurrenters webshops.... Og jeg må sige, at jeg synes nok må være nok.... Du piver over, at en konkurrent lader sig "inspirere" af din side...

Taget i betragtning af at du selv er den første til at kopiere eller lade sig "inspirere" af alle dine konkurrenters idéer, så synes jeg overhovedet ikke, at det er på sin plads, at du skriver herinde om, hvor irritterende det er, at nogen kopierer dig.....

Hvis alle dine konkurrenter skulle sende dig faktura på den inspiration, som du henter fra dem, så ville du være gået konkurs for længe siden....

Nu vil du sikkert skrive tilbage, at det er alle de andre der kopierer dig... og at du er først med det hele, men det ved du jo godt ikke er sandt... 

Jeg kan nævne masser af eksempler... Senest et fra denne weekend, da du lod dig inspirere igen igen... Nævner ingen navne, da jeg går ud fra, at du godt selv ved, hvad jeg mener....

Men jeg kan sagtens poste det, hvis du er uenig....

Fej lige foran egen dør, før du poster!!

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:00

Hej Tommy,

Jeg har skrevet en pæn mail om at du ikke skal copy paste mine tekster, og det er det hele sagen handler om. Jeg bad dig fjerne dem, men du tager det bestemt ikke seriøs.

Du har gjort det nu og du har gjort det tidligere.

Skrev ligeledes at du skriver alt som vi skriver i vores nyhedsbreve, samt laver samme bannere osv. - skrev ligeledes at det kunne jeg ikke gøre noget ved, det var op til din fantasi.

Men det ændrer stadig ikke at jeg har ophavsretten på de tekster din kone laver copy paste på.

Men det er ellers rart du skriver i et nogenlunde pænt sprog nu.

Og mange tak for du har ændret det style navn som du har fundet på vores side fra anemone til stine, går ud fra det er en joke, og igen forstår jeg ikke jeres måde og drive firma på desværre.

Men nu har jeg heldigvis en fremgangsmåde hvis i laver copy paste på vores tekster igen igen.

Mvh Stine

Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:10

Hej Stine,

Jeg kan se, at du vælger at ignorere de ting, der er skrevet ovenfor.... Går ud fra at du så er enig eller??

Du skriver, at sagen handler om hvorvidt en tekst, et banner eller et nyhedsbrev er kopieret fra dig.....  Men mit indlæg handler om, at du anklager andre for noget, som du selv går forrest i rækken og gør....  

Vil det så sige, at alle dem du kopierer eller lader dig "inspirere" af.... - de har ikke ophavsretten på deres arbejde? Det er frit tilgængeligt for lige præcis dig??  For jeg kan se mange ligheder mellem din side og flere andres....

Som sagt så fej foran egen dør....

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 23:24

Hej Tommy,

Det eneste du prøver på nu er at sætte mig i dårlig lys, det er ikke det sagen har handlet om på nogen måde, men at du og din kone går ind og laver copy paste på teksterne. Disse tekster har jeg ophavsretten på, og intet andet, hvilket jeg også har skrevet i mails til dig og ovenfor.

Det du vil kunne få en faktura på, som du kan læse de andres indlæg, er de tekster du har lavet copy paste på og intet andet.

Som jeg skrev i mail har jeg 2 ting på min side, som mine konkurrenter også har, og ja man lader da sig inspirere, men der er forskel på og lave præcis det samme, skrive præcis samme sætning, som er det i hovedsagligt gør desværre.

Og det er ikke kun fra min side, det er også fra en anden konkurrents side kan jeg se, hvor i har lavet copy paste direkte på deres salgstekster.

Men er da glad for du holder så meget øje med vores sider, siden du kan sige præcis hvem der var først med div. tiltag.

Derudover har jeg en god positiv kommunikation med den konkurrent, jeg tænker vi begge omtaler, og tror egentlig også hun er ret træt af du copy paster så meget som du gør.

Men lad nu bare det ligge, og skriv dine egne salgstekster, det er det eneste jeg har bedt om, og er godt nok forbavset over, at det er nødvendigt at kommunikere over et forum, før du skriver i en pæn tone.

Men må jo bare håbe, at du er blevet straffet af google for de kopierede tekster.

Men det her er afsluttet fra min side nu, og foretager ikke yderligere, da jeg kan se du har fjernet teksten, og jeg er i bund og grund ikke int. i yderligere kommunikation med dig, da jeg hellere bruger den tid på min forretning :)

Så brug nu dine kræfter på din egen butik, og dine egne salgstekster, og læg det bag dig, istedet for og blive ved med at hænge i det samme "inspirere" når det er "ophavsretten" vi snakker om.

Mvh Stine

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det hjælper ik, at sidde og kaste med mudder på den måde! Loven er ens for alle, og derfor er alle underlagt den...

Fashionq:

Fej lige foran egen dør, før du poster!!

Den sætning kan du bare ik bruge, hvis du har lavet en overtrædelse... Du siger heller ik til politimanden, at ham foran kørte hurtigere end dig, fordi du får en bøde, og dermed slipper for straffen. 
Så I må hver især tage ansvar for jeres egen handlinger, også selvom andre laver en lignende overtrædelse... 

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 23:29

Fashion-Seller:
Den sætning kan du bare ik bruge, hvis du har lavet en overtrædelse... Du siger heller ik til politimanden, at ham foran kørte hurtigere end dig, fordi du får en bøde, og dermed slipper for straffen. 
Så I må hver især tage ansvar for jeres egen handlinger, også selvom andre laver en lignende overtrædelse...

Mange tak og helt enig! :)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)