Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrent kopierer salgstekster mv. - hvad kan man gøre?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Stine: Tja det er jo op til en selv, om man vil bruge tid / penge på sådan en sag. Jeg ville gøre det.

Lokaldistribution: Det må du meget gerne uddybe.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 16:32

Hej,

Valgte og bede ham fjerne det indenfor 48 timer, ellers fik han en faktura på uretmæssig brug af vores materiale. Dertil svarede han:

Klap lige hesten gode ven, du komme ikke langt med sådanne trusler hos mig, vil du noget kan du jo henvende til dig vores advokat: xxxx, hvis du mener du har patent på den Danske ordbog!

Jeg har prøvet og se lidt på det og vil i nogen grad give dig ret i at der har fundet lidt inspiration sted med hensyn til den "anemone kjole", andet kan jeg ikke få øje på.
Jeg vil få lavet de tekster om på de stjerne bikinier også, selv om jeg ikke mener at der er sammenfald i tekst med din shop, og skal bede dem som laver det om ikke at lade sig inspirere af andre shops i fremtiden.

Vi ser jo på alle konkurrenters shops jævnligt for at holde øje med priserne, da vi ønsker at være billigst.

Du vil så til gengældt få en meget hårdere konkurrence fra os NU, Så billig levering og massiv banner reklame på Trendsales og Facebook bliver nok det næste ...
Ønsker da ikke og vide hvordan han driver forretning da, når han reagerer so han gør, hvorfor ikke bare fjerne kopieret tekst, forstår det ikke.
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:36

Igen hvis du mener du har ret, så kig på mulighederne med en småsag. Personligt ville jeg ikke selv bruge mere tid på dialog med sådan en type.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 16:40

Du har helt ret, har faktisk hentet alle dok. men tror det jeg er lidt bange for, det er jo om man pludselig selv kommer i klemme eller lign., nok derfor jeg er lidt påpasselig.

Men skriver nu i et utrolig pænt sprog til ham, så er da lidt rystet over de svar man får smidt retur.

Men har haft flere kunder som har beklaget sig over hans service og behandling af kunder, netop også på den måde han skriver...

og det er lige præcis derfor at jeg ikke ønsker nogle sammenligninger på nogen måde.

Jeg takker så mange gange for dit svar, og ved præcis hvordan det hele skal gribes an til en anden gang, mange tak ;)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:11

stinevestergaard:

Du har helt ret, har faktisk hentet alle dok. men tror det jeg er lidt bange for, det er jo om man pludselig selv kommer i klemme eller lign., nok derfor jeg er lidt påpasselig.

Men skriver nu i et utrolig pænt sprog til ham, så er da lidt rystet over de svar man får smidt retur.

Men har haft flere kunder som har beklaget sig over hans service og behandling af kunder, netop også på den måde han skriver...

og det er lige præcis derfor at jeg ikke ønsker nogle sammenligninger på nogen måde.

Jeg takker så mange gange for dit svar, og ved præcis hvordan det hele skal gribes an til en anden gang, mange tak ;)

Du kan jo pænt skrive til manden, at siden han tjener millioner på maskiner, så kan han også betale 2000 kroner + "dummebøde" for hver artikel eller tekst han har stjålet fra dig.

Tag fat i SimplyLaw, for jeg er sikker på at han kan køre en sag for dig!

Magen til arrogant nar skal man da lede længe efter... Tongue Tied

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:25

Stine overlad sagen til Kristian, da han har evnerne og kompetancerne til, at håndtere sagen!

Vi har selv brugt ham, og det tog et par timers arbejde, og så var sagen løst. Og den kompensation, som modparten skulle betale, dækkede Kristians honorar. Så det var nemt og billigt!

Så kontakt Kristian, og lad ham køre sagen for dig, så du slipper for at spilde mere tid og kræfter på det. Så kan du bruge din tid på din forretning og dine kunder ;D

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 19:38

Mange mange tak for jeres svar.

Føler bare lige selv jeg gjorde det lidt forkert fra start, vidste jo ikke lige hvad jeg skulle gøre. Derfor er jeg lidt tilbageholdene med at køre en sag, men nu har han lovet og fjerne materialet, og hvis det sker igen, går jeg direkte til Kristian.

Men er da stadig lidt chokeret over sådan en opførsel, ville da i hvert fald være ked af at have ham som chef da :D

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 20:08

I skal lige have den her med.

Manden har så nu rettet en ting, som var et style navn som jeg selv havde fundet på, dog er det ikke det store, det er mere hele beskrivelser af tekster jeg er træt af.

Men før hed den Anemone, nu har han omdøbt den til Stine, det var da lækkert, nu en kjole opkaldt efter mig :D

jamen gud jøsses da :D

Fra Hasselager
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 20:20

stinevestergaard:

Hej,

Jep det er skrevet direkte ind, og ofte er det jo kun 2-5 linjer det handler om, så og sende frem og tilbage til mails, det er et stort arbejde i forhold til hvad det er.

Men ja bliver bare så sur/irriteret når jeg ser det, og tænker ofte om jeg bare er sippet :D

Tvivler nu lidt på hvad han har, men åbenbart meget meget store maskiner til mange mange millioner :D

Men vil straks se nærmere på det du skrev tidligere :) mange tak

Hej Stine,

Der kan være god ide i at få det standset i opløbet.

Jeg havde en lignende oplevelse for et par år siden, hvor jeg fik kopieret ca. 250 tekster - ren copy-paste. 250 - jeg har ikke sat et nul for meget.

Det viste sig, at det var et større dansk medie-bureau, der stod bag og brugte dem på deres sider som "indlæg" fra brugere". Jeg skrev til dem igen og igen - uden at de gad reagere. Til sidst måtte jeg kime dem ned, men havde svært ved at komme igennem til en, der havde noget at gøre med nogetsomhelst.

Det virkede som om, at de ikke regnede med at det var tyveri, når det var fra en privat side. De har sikkert regnet med, at jeg ikke havde en advokat til at tage sig af sagen - og det havde de sådan set ret i.

Det var mine teskster og jeg kunne bevise det. De hævdede, at det var en studentermedhjælper, som de havde hyret til at skrive tekster. Han måtte så være den, der havde kopieret, og det var ikke dem, der var skyld i miseren. Uden at de dog ville sætte mig i kontakt med denne studentermedhjælper.

Enden på det hele blev dog, at de fjernede det - de var ret trætte af at høre på mig!

På et senere tidspunkt viser det sig, at en del af min tekster figurerer på en af deres andre websider - brugt på samme måde. Jeg opdager det ved at min trafik på websiden pludseligt falder til en brøkdel. Det viser sig at være duplicate content, og deres domæne "vandt" - måske fordi det havde en højere Pagerank. Firmaet siger, at de "har glemt at slette det fra databasen".

Idag kan jeg godt fortryde, at jeg ikke stævnede dem!

Håber du får det stoppet - det er møgirriterende. Ikke kun det, at de har kopieret, men også det, at de ikke regner en for noget. De må ikke stjæle tekster. Det er sådan set ligegyldigt, om de regner teksterne for noget.

Hvis de vil have tekster, må de selv skrive dem. Eller betale nogen for at gøre det.

Håber du har held med at få dem til at fjerne teksterne - selvom jeg ved fra mig selv, at det ikke er nok.

Mvh. Astrid M

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 20:27

Hej Astrid,

Mange tak for din svar... Men igen her drejer det sig om 5-6 direkte copy paste, og så alt deres banner, sloganer de bruger og jeg skal komme efter dig, det er fundet rimelig meget inspiration fra fra min side og en anden konkurrents.

Ang. Duplicate content, troede da egentlig at det var dem som blev straffet og ikke jeg, da jeg regnede med google har "læst" mine tekster først. Men der tager jeg nok fejl.

Men føler lidt han bare sidder og griner, eftersom han laver et style navn om til mit navn = han tager intet seriøs, og han har dog endnu ikke rettet teksterne, selvom han har haft tid til og ændre et style navn til Stine.

Men sidder selv med følelsen af at jeg ikke har nok på ham, for måske han han ændret to ord i salgsteksten, er det så stadig kopieret, eller ser man det ikke som kopieret længere..

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)