Hej,
Jep det er skrevet direkte ind, og ofte er det jo kun 2-5 linjer det handler om, så og sende frem og tilbage til mails, det er et stort arbejde i forhold til hvad det er.
Men ja bliver bare så sur/irriteret når jeg ser det, og tænker ofte om jeg bare er sippet :D
Tvivler nu lidt på hvad han har, men åbenbart meget meget store maskiner til mange mange millioner :D
Men vil straks se nærmere på det du skrev tidligere :) mange tak
Hej Stine,
Der kan være god ide i at få det standset i opløbet.
Jeg havde en lignende oplevelse for et par år siden, hvor jeg fik kopieret ca. 250 tekster - ren copy-paste. 250 - jeg har ikke sat et nul for meget.
Det viste sig, at det var et større dansk medie-bureau, der stod bag og brugte dem på deres sider som "indlæg" fra brugere". Jeg skrev til dem igen og igen - uden at de gad reagere. Til sidst måtte jeg kime dem ned, men havde svært ved at komme igennem til en, der havde noget at gøre med nogetsomhelst.
Det virkede som om, at de ikke regnede med at det var tyveri, når det var fra en privat side. De har sikkert regnet med, at jeg ikke havde en advokat til at tage sig af sagen - og det havde de sådan set ret i.
Det var mine teskster og jeg kunne bevise det. De hævdede, at det var en studentermedhjælper, som de havde hyret til at skrive tekster. Han måtte så være den, der havde kopieret, og det var ikke dem, der var skyld i miseren. Uden at de dog ville sætte mig i kontakt med denne studentermedhjælper.
Enden på det hele blev dog, at de fjernede det - de var ret trætte af at høre på mig!
På et senere tidspunkt viser det sig, at en del af min tekster figurerer på en af deres andre websider - brugt på samme måde. Jeg opdager det ved at min trafik på websiden pludseligt falder til en brøkdel. Det viser sig at være duplicate content, og deres domæne "vandt" - måske fordi det havde en højere Pagerank. Firmaet siger, at de "har glemt at slette det fra databasen".
Idag kan jeg godt fortryde, at jeg ikke stævnede dem!
Håber du får det stoppet - det er møgirriterende. Ikke kun det, at de har kopieret, men også det, at de ikke regner en for noget. De må ikke stjæle tekster. Det er sådan set ligegyldigt, om de regner teksterne for noget.
Hvis de vil have tekster, må de selv skrive dem. Eller betale nogen for at gøre det.
Håber du har held med at få dem til at fjerne teksterne - selvom jeg ved fra mig selv, at det ikke er nok.
Mvh. Astrid M