Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop hjælp! :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Guys!

Min største drøm har altid været at være selvstændig! Så for nogle måneder siden sprang jeg ud i, at lave en webshop. Jeg har mit cvr nr, og er igang med selve designet af webshoppen..

Nu er jeg så kommet  til at skulle lave en firmakonto. I banken kunne ekspedienten dog ikke fordybe særlig meget, så derfor spørger jeg på amino :) :

1) Hvad er det en bank skal have før de vil oprette en firmakonto til mig?

(Hun sagde, at de skal have afvide hvor meget jeg ca. regner med at tjene osv - fik aldrig  afvide hvad "osv" er :-( )

Nogen der har en form for skabelon til, hvad de skal have afvide?

2) Når jeg opretter en firmakonto, er det så korrekt at jeg skal betale skat af det jeg regner, med at tjene pr måned, hver måned ??

Jeg har et utrolig stramt budget, så det ville være ret negativt,  hvis jeg skal betale moms pr måned, hvis jeg måske er så uheldig ikke at tjene noget de første måneder?

3) Lige et spørgmål uden for emnet: Kan mit firmanavn og navnet på min webshop godt være forskelligt? - hvis, behøver jeg så at registrere webshopnavnet nogen stedet? Skal jeg ikke bare skrive på webshoppen, at det er firmaet der står bag webshoppen?

Vh

Casper Poulsen

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 20:31

Nogen der kan hjælpe en nybegynder?? :)

Vh

Fra Århus
Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 330
Fra  Sexytoy.dk Skrevet kl. 20:40

Hej Casper

3) Vi har et firma navn og så har vi et navn til Webshoppen. så det kan du godt.

2) nå jeg ikke så god til de der skatte regler det har jeg heldigvis en anden til. Men mener kun du skal betale skat en gang om året, og mener moms er hver 3 mdr. Men skat holder sådan nogle iværksætter kursuser en gang om mdr mener jeg, det er om aften og tager 2-3 timer og det er gratis prøv at tjekke det, jeg syntes personligt at det var et godt kursus.

1) Jeg kan ikke forstå hvorfor din bank skal vide hvad du regner med at tjene, bare for at oprette en firma konto, medmindre at du skal låne. Jeg fik ihvertfald min firma konto ret hurtigt og nemt.

Håber du kunne bruge dette til lidt.

De bedste hilsner

Mick

Sexytoy.dk En livsstils shop med fokus på kærlighed og sex

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 20:58

Du kan sagtens have to forskellige navne. Det har vi også på Kondomaten. Men husk, når du registrerer dit domæne, så skal dit firma stå som registrant. Ellers vil PBS ikke godkende din ansøgning, når du skal have online betaling.

Du skal naturligvis kun betale skat af det, du tjener.

Du må hellere spørge banken om, hvad de skal bruge. Kunne forestille mig:

CVR-nr

Adresse

Personen bag

Held og lykke med det. Det er en sjov disciplin

Morten Vadskær

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 21:02

Det er vist en lidt vanskelig bank, du har. Men du behøver faktisk ikke en firmakonto. Alle firmaets ind- og udbetalinger må gerne ske på din personlige konto. Afhængig af hvor mange posteringer der er, kan det være praktisk med en firmakonto (eller bare en særskilt konto), men det er altså ikke nødvendigt for at du kan starte dit nye firma. Held og lykke!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 21:42

Nu er jeg jo ikke en guy, men går ud fra at jeg godt må svare alligevel.

Går ud fra at de er en enkeltmandsvirksomhed du har oprettet?

Skat udsender 12 girokort med indbetaling pr. måned af skat som noget af det første. Du skal ringe til dem og sige at du slet ikke har noget overskud i starten og at du ikke skal have det som din hovedbeskæftigelse. Så retter de det inde i deres system til at du skal betale skat af dit overskud pr. 31/12.

Banken skal ikke have flere oplysninger end de har i forvejen på dig, går ud fra at du også har en privat bankkonto. Hvis du ikke skal have et lån.

Husk at du skal have oprettet dit firmas nemkonto, hvis du skal have penge tilbage i moms f.eks. Dette skal du olyse banken om.

Hvis du skal have lån kan de spørge om lønsedler, årsopgørelser, privatbudget, driftbudget og likviditetsbudget. Hovedsageligt for at finde ud af om du kan betale pengene tilbage.

Ang. moms så skal du betale moms hver 3 måned altså kvartalsmoms. Dette er forskudt til at være 1 måned og 10 dage. Men det er kun hvis du har solgt mere end du har købt.

Hvis du havde et ApS eller A/S ville det være en god ide at have webshoppen registreret som et binavn.

Er der en god grund til at du har valgt et andet firma navn end dit webshop navn?

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 22:08

Hej Casper!

Fedt at du har taget springet og startet din egen webshop!

Angående det med oprettelse af firmakonto, hvilket jeg lige har været igennem, så er det forskelligt fra bank til bank hvad de kræver af oplysninger.

Jeg har netop oprettet en firmakonto hos Danske bank og de krævede følgende for at få oprettet en firmakonto uden kredit:

- Personlige oplysninger, herunder om man er privatkunde i banken. Hvis man ikke er privatkunde i Danske bank så koster det penge at oprette en firmakonto hos dem.(Det var i hvert fald det de sagde til mig i banken)

- Dit CVR registreringsbevis du har modtaget fra skat i forbindelse med din ansøg om CVR.

- En kort beskrivelse af din virksomhed(ca. en halv side)

- Dine økonomiske overvejelser. Hvad kommer du til at tjene det første år, samt hvilke omkostninger du forventer at have.

Efter at have indsendt dette i en mail, skulle jeg så ned og underskrive en masse papir omkring aftalen med banken, herunder et dok. omkring hvidvaskning af penge, hvor man skal skrive hvor mange indbetalinger man forventer at få det første år og hvilken lande ens indbetalinger kommer fra og herefter det samme med din udbetalinger. 

Efter alt dette papir arbejde skulle der gerne være en konto klar til dig indenfor en uges tid :)

Håber du kunne bruge mit svar, men som sagt er det forskelligt fra bank til bank, så jeg vil foreslå dig at tage fat i din bank igen og høre hvad du konkret skal have med for at få oprettet din firmakonto!

Held og lykke med dit firma! Og smid endelig et link her på amino, når din hjemmeside er oppe, så vi kan se hvad det er du går og laver!

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 13:17

Tusind tak for alle svarene, det har virkelig' været en dejlig stor hjælp! - og selvfølgelig på piger også meget gerne svare! :-)

Tak Emil, det er nemlig Danske Bank jeg ville have firmakonto i. :-D

Jeg var selv i Danske Bank for at få lavet en firmakonto, men ekspedienten fortalte at det ikke bare var sådan ligetil, for de skulle have afvide hvad jeg regner med at tjene osv - men hun kunne ikke fortælle hvad "osv" var. Så ikke specielt meget hjælp at hente der :s Så det godt der er andre der har mere styr på det! ;-)

Gongra: Ja, det ville være en del nemmere at gøre det over sin personlige konto, men jeg har regninger der bliver trukket fra min konto hver måned, så det ville bare blive for meget rod.

De bedste hilsner

Casper Poulsen

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Skrevet kl. 13:19

Og undskyld for den manglende information i første indlæg:

Det er et enmandsfirma, og det var i Danske Bank :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)