Hej Guys! Min største drøm har altid været at være selvstændig! Så for nogle måneder siden sprang jeg ud i, at lave en webshop. Jeg har mit cvr nr, og er igang med selve designet af webshoppen.. Nu er jeg så kommet til at skulle lave en firmakonto. I banken kunne ekspedienten dog ikke fordybe særlig meget, så derfor spørger jeg på amino :) : 1) Hvad er det en bank skal have før de vil oprette en firmakonto til mig? (Hun sagde, at de skal have afvide hvor meget jeg ca. regner med at tjene osv - fik aldrig afvide hvad "osv" er :-( ) Nogen der har en form for skabelon til, hvad de skal have afvide?
2) Når jeg opretter en firmakonto, er det så korrekt at jeg skal betale skat af det jeg regner, med at tjene pr måned, hver måned ?? Jeg har et utrolig stramt budget, så det ville være ret negativt, hvis jeg skal betale moms pr måned, hvis jeg måske er så uheldig ikke at tjene noget de første måneder?
3) Lige et spørgmål uden for emnet: Kan mit firmanavn og navnet på min webshop godt være forskelligt? - hvis, behøver jeg så at registrere webshopnavnet nogen stedet? Skal jeg ikke bare skrive på webshoppen, at det er firmaet der står bag webshoppen?
Vh Casper Poulsen |
Nogen der kan hjælpe en nybegynder?? :)
Vh