Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Messenger/chat på Amino

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jannik Hansen:

Martin - ærligt sagt - så lav en dock i bunden/eller siden af skærmen, FB-look-a-like, hvor du realtime nemt kan se hvem af dine venner der er online, og så lav en inline chat, hvor alle chatdata, bliver database arkiveret, så man aldrig lader en chat gå istå selvom man surfer. 

Alt hvad der minder om outline pop up, altså en popup uden for den aktuelle fane, hører fortiden til. Der eksitere alt for mange pop up blocker, nyt-vindue-åbner-som fane browser osv, og ved at have det som outline popup, har du sagt farvel til chat via en browser på en mobilenhed, fordi håndtering af vinduer, til fx at vise to vinduer på samme tid på en mobil-enhed er praktisk talt umuligt.

Du kan envidere udvide din idé, til at man har opslag med nyheder fra ens venner.. Det vil for mig være super relevant, at få kunne få updates om forskellige ting fra "amino-venner". Det kan være alt fra blogs, til biografi update, indlæg, ekstern blog via rss eller lign :-)

Du er mere end velkommen til at smide en PM, hvis du har brug for vejledning :)

Jeg er helt enig med  Jannik - at det skal laves som en "FB-look-a-like"

Synes dog ikke at det SKAL være at man skal være venner for at skrive til hinanden. Lav eventuelt en funktion så man kan slå fra / til om at blive kontaktet af ikke venner. (Link i ens profil hvis man er online)

Hvis jeg er online gør det ikke lige noget en tilfældig skriver til mig om et eller andet. (hvis jeg har aktiveret at de må)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54

Martin Thorborg:

Nu er jeg IT-fatsvag, så jeg spørger lige.

Er det noget almindelig HTML ?
Har du et eksempel et sted jeg kan se?
Og tror du at det software jeg nævnte kan det?

Jeg ved det er meget at spørge om!

Dbh Martin

I XHTML/CSS, kan man sagtens potionere en boks 0 px fra bunden, som har en angivet størrelse. Derfra bruger man så et javascript, til at opdatere sit udtræk fra db'en. Har lige sendt en af vores programmør en mail, for lige at høre hvor langt han er med chat funktionen - så du kan kigge med :-) Men han sidder på fillipinerne, så går udfra at han er gået i seng for idag :(

Jeg vil være ærlig og sige, jeg ved ikke om det software du har fundet kan har en customermize funktion - men det er ret simpel programmering. Det er jo præcis ligesom en debat-tråd du har her på amino, blot kun imellem to mennesker, og uden den formeterings-toolbar du har, og så naturligvis i mini-format som FB, så den ikke kommer til gene for de indlæg man er igang med :-)

Forestil dig i princippet en gammeldags startmenu fra windows xp, bare med små chat popups, inline naturligvis :)

Du er altid velkommen Martin :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:56

Kim Vinberg:

Jeg er helt enig med  Jannik - at det skal laves som en "FB-look-a-like"

Synes dog ikke at det SKAL være at man skal være venner for at skrive til hinanden. Lav eventuelt en funktion så man kan slå fra / til om at blive kontaktet af ikke venner. (Link i ens profil hvis man er online)

Hvis jeg er online gør det ikke lige noget en tilfældig skriver til mig om et eller andet. (hvis jeg har aktiveret at de må)

Man kunne eventuelt lave en gruppering, således at man har venner, og "de seneste debatøre, fra de debatter man har deltaget i " :-)

Der er uendeligt af mulighed, indenfor nemmere kommunikation :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 19:10

Sjovt at det lige kommer op nu. Jeg postede i går om der ikke var nogle som var friske på en twitter chat - se linket her. 

Synes det kunne være fedt hvis der var lidt flere der var med på den.

//Bomann

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 19:17

Fedt nok Martin:) Jeg syntes også du skal høre på hvad de andre siger omkring softwaren til det!:)

Mvh.

Christoffer

Craditec

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:22

Jannik Hansen:

I XHTML/CSS, kan man sagtens potionere en boks 0 px fra bunden, som har en angivet størrelse. Derfra bruger man så et javascript, til at opdatere sit udtræk fra db'en. Har lige sendt en af vores programmør en mail, for lige at høre hvor langt han er med chat funktionen - så du kan kigge med :-) Men han sidder på fillipinerne, så går udfra at han er gået i seng for idag :(

Jeg vil være ærlig og sige, jeg ved ikke om det software du har fundet kan har en customermize funktion - men det er ret simpel programmering. Det er jo præcis ligesom en debat-tråd du har her på amino, blot kun imellem to mennesker, og uden den formeterings-toolbar du har, og så naturligvis i mini-format som FB, så den ikke kommer til gene for de indlæg man er igang med :-)

Forestil dig i princippet en gammeldags startmenu fra windows xp, bare med små chat popups, inline naturligvis :)

Jeg er helt med nu tak :-)
Jeg har sendt det til vores udviklere og bedt dem kigge på projektet.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:23

Ok tak til alle jer andre, kom endelig med flere ideer og input.
Jeg bruger ikke Messenger eller chat på Facebook eller Skype, så jeg er på dybt vand her.

Dbh Martin

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 20:58

Hej Martin.

Jeg synes det er en god idé. Men det skal ikke være son at man skal være venner for at gøre det. Det skal bare være son at folk kan skrive til en.

Hilsen Korn

Lille dansk linkkatalog | Tilføje dit link her Big Smile

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:11

Kim Vinberg:

God ide, jeg synes dog man skal have mulighed for at blokere visse brugere - og IKKE kun for plus tak :-).

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:17

korn:

Hej Martin.

Jeg synes det er en god idé. Men det skal ikke være son at man skal være venner for at gøre det. Det skal bare være son at folk kan skrive til en.

Hilsen Korn

Nu starter vi med venner og så kan vi evt. lave det du vil have som Plus feature.
Nogen skal jo betale for udviklingen :-)

Dbh Martin

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)