Gennem årene har mange efterspurgt en messenger agtig ting på Amino og nu giver jeg mig. |
Super fedt med en chat Martin!
Good job as allways
Gennem årene har mange efterspurgt en messenger agtig ting på Amino og nu giver jeg mig. |
Martin - ærligt sagt - så lav en dock i bunden/eller siden af skærmen, FB-look-a-like, hvor du realtime nemt kan se hvem af dine venner der er online, og så lav en inline chat, hvor alle chatdata, bliver database arkiveret, så man aldrig lader en chat gå istå selvom man surfer. Alt hvad der minder om outline pop up, altså en popup uden for den aktuelle fane, hører fortiden til. Der eksitere alt for mange pop up blocker, nyt-vindue-åbner-som fane browser osv, og ved at have det som outline popup, har du sagt farvel til chat via en browser på en mobilenhed, fordi håndtering af vinduer, til fx at vise to vinduer på samme tid på en mobil-enhed er praktisk talt umuligt. Du kan envidere udvide din idé, til at man har opslag med nyheder fra ens venner.. Det vil for mig være super relevant, at få kunne få updates om forskellige ting fra "amino-venner". Det kan være alt fra blogs, til biografi update, indlæg, ekstern blog via rss eller lign :-) Du er mere end velkommen til at smide en PM, hvis du har brug for vejledning :) |
Glemte lige! Du kan fx se min live chat på MaxiWeb - hvis du åbner den på en mobil-enhed - så tager den et helt vindue, hvor du skal hele tiden skal skifte tilbage, for at se om personen har svaret - hvilket ikke er så hensigtmæssigt. Bare prøv løs, med vores chat :-) Og husk når du vælger et stykke chat software, hvis du vælger at tage noget færdigt, så husk at vælge noget med realtime API, således at du også kan integrere din chat i en Apps, til de mobile-enheder.. Markedet for mobilitet, eksplodere. Der kommer sikkert også noget seriøst fra Nokia, hvis de snart tager sig sammen - og så er der mange apps, man er nødt til at få i luften. Gætter på at trafikken springer fra PC til de mobile enheder. Selv er jeg dybt afhængig af min iPhone 4 :-) |
koster lidt knaster, men så bliver det ik mere fb! :) http://www.cometchat.com/demo Men super fed ide martin! :) |
Du kan få et overblik over de bedste streaming tjenester i danmark.
Det lyder bare kanon, mange tak :-)
Venlig Hilsen Allan |
Det er nok bedst at finde noget .net som er det vi kører, men ellers et godt bud. |
Gode pointer! |
Præcis! Brugerne vil bare ikke opfatte den som flydende, fordi den er mounted fast på fx bunden af browseren, alene for at skabe ro for øjet, og så man altid ved hvor den er :) Vi er så småt begyndt at programmere noget lign. til et nyt projekt vi er igang med (løfter snart sløret :) ). Dog lancere vi først den interne chat funktion i version 1.1 i slutningen af februar starten af marts :-) |
Nu er jeg IT-fatsvag, så jeg spørger lige. |