Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gjorde jeg forkert i mit spørgeskema?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 114
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa dejlige Amino'er..

For en lille uges tid siden, valgte jeg at sende et spørgeskema ud til samtlige emails, der er registreret på min annoncerings side..

Lige omkring 300 unikke emails, hvoraf 10 af dem var "fake-emails"..

Nu omkring en uge efter, har jeg faktisk kun modtaget 10 svar på spørgeskemaet, hvilket er omkring 3%, har reageret på emailen.. 

Mit spørgeskema er lavet i Google Docs, som jeg derefter udsendte igennem min egen gMail-konto(Måske ikke det bedste, men hey, sket er sket..)..

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dGtKbU5sNXZJWWhwT3VteVg5Ni1GS0E6MQ#gid=0

Er der nogen af jer, som ved hvorfor jeg har modtaget en så lav respons?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 12:12

Hej Mads.

Udover teksten er lidt svær at læse. Mener jeg der er for meget brugeren/modtageren SELV skal skrive og fortælle.

Giv dem flere afkrydsningsfelter og svarmuligheder, så de "bare" skal krydse af, og ikke tænke selv. Jeg tænkte også selv; Nej det her, ser ud til at tage lang tid, og derfor gider jeg ikke begynde.

Det kunne være en god ting, hvis du udloddede en gave eller en konkurrence, mellem dem der svarer tilbage.

Mvh

Michael Haahr

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 12:16

Udlodde en gave, fra en kontakt annonce side? - Den bliver lidt svært at kringle, taget i betragtning af at jeg "lever" af at sælge annoncer på en måde..

Jaa..

Vil det virke overdrevent, at udsende et spørgeskema igen, hvor jeg har rettet i det, og tilføjet flere "kryds af her" spørgsmål, fremfor hvor de skal skrive ting?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:18

Hej Mads

Der er flere ting du kan gøre for at højne din svar procent.

Som også andre nævner, skal du lave det nemmere for brugeren, altså flere afkrydsningssvar og meget færre fritekstfelter.

Du skal starte med at fortælle hvor lang tid det vil tage at udfylde, så folk ved det inden de starter.

Det er også altid godt hvis brugeren får noget ud af at udfylde skemaet. det kan være mulighed for en præmie, men det kan også være indflydelse på fremtidige produkter. men det er vigtigt at fortælle hvad brugeren får ud af at deltage.

Håber det giver mening og kan bruges.

René Hvid

Outsource Marketing - Professionel Telemarketing i Århus

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 00:01

Mads Jürgensen:

Er der nogen af jer, som ved hvorfor jeg har modtaget en så lav respons?

Som allerede nævnt - der er for meget tast-selv. Stil nogle spørgsmål hvor der er valgmuligheder.

Enkelte kan så være med et tast selv felt - men det skal begrænses til et minimum.

F.eks Vil du anbefale denne service til andre ? Ja/Nej

Hvorfor/Hvorfor ikke ________________

Desuden bør du tvinge folk til at foretage et valg. Så du skal altid have et lige antal F.eks 6 eller 10 valgmuligheder. Ellers får du bare en masse "3-taller" hvis du har 5.

Hvis du nu ender op med et monsterskema - så sørg for at fjern Nice To know - og fokuser på Need To Know.

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 00:03

Mads Jürgensen:

Udlodde en gave, fra en kontakt annonce side? - Den bliver lidt svært at kringle, taget i betragtning af at jeg "lever" af at sælge annoncer på en måde..

Det behøver jo ikke lige at være gaver i form af annoncer. Det kan også være lodtrækning om et par flasker god vin eller noget i den stil.

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:25

Det er en super god ide, at undersøg, hvad kunderne tænker om ens produkter.

Men jeg kan godt forstå, dit lave respons af 2 årsager.

Respons på internettet er generel meget lav, pga den uforpligtende tilgang.

Dit skema giver ikke kunderne værdi!

Hvad får de ud af, at bruge deres tid på at svare på dine spørgsmål?

Da dette ikke fremgår, så er svaret "intet".

Du skal have fremhævet værdierne, inden de begynder at forholde sig til spørgeskemaet Star

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Nov 08
Fra  AnnonceLight.dk Skrevet kl. 15:10
Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 21:57

Det var væsentligt bedre (synes jeg) - men som Glenn også skriver skal du fremhæve hvad brugerne får ud af at besvare spørgsmålene (og ikke gemme det nede i teksten)

F.eks.

Få fremhævet din annonce GRATIS!

Vi arbejder hårdt på at få den næste version af AnnonceLight klar til dig - og nu får du mulighed for at få indflydelse på de nye spændende ting.

Du kan få et endnu bedre produkt hvis du udfylder dette korte spørgeskema.

Som tak får du fremhævet din annonce gratis.

---

Nu er jeg ikke tekstforfatter eller sælger, og Glenn har muligvis en bedre tekst Wink  - men idéen er fremhæve de ting som giver kunden værdi.

I ovennævnte tekst ser kunden at han får :

*Gratis fremhævet annonce

*Mulighed for indflydelse

*Et bedre produkt

Det eneste det koster er at udfylde et kort skema.

Og så til sidst en understregning af at de får noget gratis.

Indflydelse, gratis og bedre ting er noget vi alle gerne vil have Wink

(og så den lille "vi gør alt det her for dig")

mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)