Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Google søgeoptimering og forbedring af hjemmesiden

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores hjemmeside er nu færdig, men google kan ikke finde vores side www.grastrupdesign.dk. Jeg har forsøgt diverse SEO forslag fra Amino, men det virker stadig ikke. Vi har ikke så meget tekst på hjemmesiden, da det primært er vores billeder der skal sælge produktet. Størstedelen af teksten på hjemmesiden står under fanebladet "Projekter" www.grastrupdesign.dk/en/projekter og ligger under et 'slider' plug-in, skrevet i html og java script. Jeg overvejer om dette kan have betydning for, om google kan identificere vores tekst?

Muligvis mangler vi bare yderligere links til hjemmesiden, som de fleste herinde nævner som primær løsning. Har I ellers nogle gode råd til søgeoptimering ift. til vores side? - og hvad er jeres umiddelbare oplevelse af siden, fungerer det?

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er et bud på, hvordan Google og de andre søgemaskiner ser jeres forside. Ingen læsbar tekst hæmmer virkelig jeres muligheder for placeringer i Google på noget som helst.

Det bliver I nødt til at lave om på.

Det bliver også skåret ud i pap ved denne søgning, som viser, at jeres domæne er indekseret, men at Google ikke har fundet forsiden værd at tage med i indekset indtil videre.

Fra Taastrup
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:03

Hej HRP,

Jeg tilslutter mig besvarelsen fra Frank Hellerup Madsen, men mener egentlig godt at dine sider kan indekseres. Dette kræver nogen link fra forskellige steder, og også gerne til dine undersider! Hvis du vil have siden mere indekseringsvenlig og få den placeret lidt bedre bør du sætte tekst ind på forsiden.

Kim

Ekspert i digital management.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 12:05

Kim Sørensen:

[..] men mener egentlig godt at dine sider kan indekseres. Dette kræver nogen link fra forskellige steder, og også gerne til dine undersider!

Jep, selv sider som forsiden bliver indekseret med tiden, hvis de får links nok - udbyttet af ens arbejdsindsats bliver bare så utroligt meget mindre, hvis der ingen læsbar tekst er på siden.

Fra Taastrup
Tilmeldt 1. Jun 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:08

Hej Frank,

Du har fuldstændig ret!

Kim

Ekspert i digital management.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:12

Ud over det Frank siger, så når man har med billedsites at gøre (sider hvor billederne har det største fokus), er det nok endnu mere vigtigt at i tager brug af alt og title tags på billeder.

og måske er det også værd at tænke over metoder til at få tekstbeskrivelser til billederne, uden at det tager fokus væk fra billederne.

Det kan lade sig gøre at få et site som dette til at ranke godt, bare man lige ser mulighederne for sig i stedet for at begrænse sig. Ja det handler vel om viden :) og så vidt jeg lige ved så kan det lade sig gøre at tilknytte noget tekst til hvert billede med det slide plugin i har brugt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 12:20

Hej Kim,

Ja, brug af alt-tags kan godt være en lappeløsning på et spartansk site som dette. Det kunne jeg selvfølgelig godt have uddybet i stedet for bare at skrive "læsbar tekst". Men nogle linier tekst vil være den bedste løsning.

(Og med mindre Google har ændret på tingene på det seneste, skal man ikke forvente at tekst i title tags på billeder giver resultater. Min test på området viste i hvert fald, at jeg ikke kunne få ranket unikke tekststrenge, der fandtes i title tags på billeder og links).

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:26

Tusind tak for hjælpen. Det overraskede mig virkelig. Jeg vil prøve at gå videre med at lægge tekst ind på forsiden og linke til hjemmesiden samt undersider. Eksisterer der en hjemmeside hvor jeg kan se hvad google ser af tekst på hjemmesiden?

Mvh HRP  

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:27

Frank Hellerup Madsen:
Men nogle linier tekst vil være den bedste løsning.
Jep, som jeg skriver
KTJ-Media.dk:

og måske er det også værd at tænke over metoder til at få tekstbeskrivelser til billederne, uden at det tager fokus væk fra billederne.

Det kan lade sig gøre at få et site som dette til at ranke godt, bare man lige ser mulighederne for sig i stedet for at begrænse sig. Ja det handler vel om viden :) og så vidt jeg lige ved så kan det lade sig gøre at tilknytte noget tekst til hvert billede med det slide plugin i har brugt.

da det ser ud som om at de bruger dette plugin: http://www.frontpageslideshow.net/

ved jeg også at det kan lade sig gøre at tilknytte reel tekst til et billede uden at det tager al fokus. jeg snakker ikke lappeløsninger her :)

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 12:32

HRP:

Eksisterer der en hjemmeside hvor jeg kan se hvad google ser af tekst på hjemmesiden?

Hej HRP,

http://www.seo-browser.com , som jeg linkede til, giver et godt bud på, hvad søgemaskinerne kan læse på en side.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)