Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MaxiWeb - hvad ønsker du dig af et webhotel?

Side 10 ud af 10 (98 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Problemet ligger i at han udskriver en liste, og ikke de enkelte ordre. Han skulle jo reelt udskrive hver enkelt ordre han har modtaget for at kunne dokumenter at bilag 1 referer til faktiske ordrer han har modtaget, og disse ligger vel under bogføringsloven?

Nope, hvordan ordrene er kommet ind behøver han ikke at gemme! Hvilket er heldigt da masser af ordre bliver afgivet per telefon og det ville være uoverskueligt at skulle gemme alle de samtaler.

Det er først når noget bliver et billag, at det indgår i regnskabet. Det er selvfølgeligt virksomhedens ansvar at billaget er udarbejdet korrekt, det gælder for alle virksomheder og jeg tror ikke her at webshops er specielt udsatte, og det er nok ingen sammenhæng imellem om de kan finde ud af at lave billag og hvor i verden de er hostet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:55

Lundsby:

Hej Mikael

Jeg kan ikke forestille mig at du vil mærke hastighedsforskelle på om vi hoster fra Danmark eller Sverige.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med folk går i billigt, og jeg kan forsikre dig om jeg ikke selv går i billigt, stortset alt hvad jeg har på er købt hos Strøm på Strandvejen. Det er lækre sager Mauro Griffoni, Commes des Garcons etc. lækkert, men dyrt.

Der hvor CloudSprout er smart er at de sætter folk flere skud for pengene, jeg mener at du i dit eget projekt har prøvet en del forskelligt og resultatet er sikkert blevet bedre hver gang, i værste fald case har du lært noget.

Det CloudSprout gør er bare at sætte dig istand til af lave flere forsøg, for sammen budget. I de fleste tilfælde giver det bedre resultater. Og ja, hvem vil ikke havde et bedre website/shop. 

Selvfølglige kan der mærkes forskel vis hoster i sverig eller Danmark  , jo tættere dine bruger på server jo hurtigere oploades siden og jeg betaler gerne den pris forskel da bruger meget går op i bruger oploader min side et par mikro sekunder hurtigere og det har bestemt en lille SEO værdi hvor server er placeret

Selvfølgelige har det en forskel hvor i sverig deres server er placeret hvor mange mikro sekunder ekstra der går om det er malmø eller Stokholm dog lige vel hvad dansker bor i Danmark derved korteste ping ved at have server i Danmark

Har før haft server i Tyskland og oplevet for lang ping op til et par sekunder

lige nu ligger min trafik for høj på nuværende side så ping er høj .så jeg skal have egen server

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:08

Mikael christiansen:

Selvfølglige kan der mærkes forskel vis hoster i sverig eller Danmark  , jo tættere dine bruger på server jo hurtigere oploades siden og jeg betaler gerne den pris forskel da bruger meget går op i bruger oploader min side et par mikro sekunder hurtigere og det har bestemt en lille SEO værdi hvor server er placeret

Det er overhovedet ikke nogen selvfølge, langt de fleste mennesker har rigtigt svært ved at registerer tidsforskelle på 1-2 milli-sekunder. Så de mærker det aldrig!

På 99% af siderne ville man komme meget længere med optimering af kode (frontend og bagvedliggende.

Det glæder mig at du er så bevidst om hvor lang tid dit site er om at loade, for jeg kørte lige Yahoos YSlow på det og fandt at der kan hentes rigtigt meget ved simple optimering.

Rent teknisk, kunne du slå dine stylesheets sammen, det sammen dine javascript. Du kunne bruge expires headers og etags, så der ikke skal laves så mange forespørgelser imellem server og kunde.

Hvis du virkeligt gerne vil havde et hurtigt site og også har de fornødne midler, vil jeg meget gerne sende dig en e-mail adresse på en af vores konsulenter, så kan han få dit site til at køre meget hurtigere.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:14

Lundsby:
Jeg kan ikke forestille mig at du vil mærke hastighedsforskelle på om vi hoster fra Danmark eller Sverige.
For at være helt nøjagtig, kan man i tests se forskelle på op til 140ms i responstid.

Laver man samtidig test på loadtider fra fx københavn og stokholm, vil man der også kunne se en forskel på op til 0,5 sekunder, på en hjemmeside som min, hvor man ikke henter så mange elementer/filer. hvordan tror du så det vil være på en shop hvor man skal hente betydeligt flere filer?

Så jo man skal ikke ret langt væk, før man i realiteten kan mærke det.

Når det så er sagt, så kan det samme også ske i KBH, hvis man vælger den forkerte udbyder af sit webhotel.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:22

KTJ-Media.dk:

Laver man samtidig test på loadtider fra fx københavn og stokholm, vil man der også kunne se en forskel på op til 0,5 sekunder, på en hjemmeside som min, hvor man ikke henter så mange elementer/filer. hvordan tror du så det vil være på en shop hvor man skal hente betydeligt flere filer?

Wow, det var meget! Det svare overhovedet ikke til min erfaring, jeg har aldrig lavet konkrete sammenligninger. Men jeg har lagt mærke til at der er mange internationale sites, der loader rigtigt hurtigt. De testes du har lavet er det med CDN ?

Et 0,5 sek. er virkeligt meget, faktisk så meget at man næsten fristes til at stille sin server tættere på Google, for at opnå bedre placering.

Jeg tror ikke der er noget specielt problem for webshops, mht. mange billeder de bliver jo hentet parallelt så der er typisk kun en latency straf og en latency straf pr. request.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:23

Lundsby:

Mikael christiansen:

Det er overhovedet ikke nogen selvfølge, langt de fleste mennesker har rigtigt svært ved at registerer tidsforskelle på 1-2 milli-sekunder. Så de mærker det aldrig!

På 99% af siderne ville man komme meget længere med optimering af kode (frontend og bagvedliggende.

Det glæder mig at du er så bevidst om hvor lang tid dit site er om at loade, for jeg kørte lige Yahoos YSlow på det og fandt at der kan hentes rigtigt meget ved simple optimering.

Rent teknisk, kunne du slå dine stylesheets sammen, det sammen dine javascript. Du kunne bruge expires headers og etags, så der ikke skal laves så mange forespørgelser imellem server og kunde.

Hvis du virkeligt gerne vil havde et hurtigt site og også har de fornødne midler, vil jeg meget gerne sende dig en e-mail adresse på en af vores konsulenter, så kan han få dit site til at køre meget hurtigere.

Ved jeg godt kan hentes meget på med ligger et sted med mange hjemmesider

Bruger meget trafik

Har mange filer

Har billeder film

Der kan spares meget ved laver koder siden korrekt med min hjemmeside er ikke færdig

Vis skal jeg have server skal den være i Danmark , da jeg går op de få sekunder og grundsten skal være i orden altså placeret server og plads mv.  

Selvfølgelig findes udenlanske sider CNN mv. der loader hurtigt de manger server til deres hjemmesiden derved belastet de mindre og de koder måske også siderne bedre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:25

Lundsby:
Jep, det er korrekt ;) det kan ingen mærke. Selv det at serveren skal fortolke eksempelvis PHP kode, giver ikke det samme antal millisekunder hver gang :) så det er ikke noget man kan mærke.

Lundsby:
Også korrekt.

Lundsby:
han kunne også tage kontakt til mig Wink

Men som du nok også er inde på, så kan der tit blive gjort en helt del for at optimere hjemmesiders hastighed. Jeg selv har indbygget en helt del i selve systemet, så eksempelvis komprimere filer, sammenlægger filer, opretter cache filer osv osv.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:12

Lundsby:
Wow, det var meget! Det svare overhovedet ikke til min erfaring, jeg har aldrig lavet konkrete sammenligninger. Men jeg har lagt mærke til at der er mange internationale sites, der loader rigtigt hurtigt. De testes du har lavet er det med CDN ?
Nej det var ikke med direkte CDN.

Testene er lavet på min server, med min hjemmeside, som jeg vil mene er ret så hurtig, med requests fra forskellige servere rundt om i verdenen.

jeg har testet både responstid og loadtid.

Lundsby:
Et 0,5 sek. er virkeligt meget, faktisk så meget at man næsten fristes til at stille sin server tættere på Google, for at opnå bedre placering.
ahh, bare i DK og på en ordentlig server og god udbyder er fint nok :)

Lundsby:
Jeg tror ikke der er noget specielt problem for webshops, mht. mange billeder de bliver jo hentet parallelt så der er typisk kun en latency straf og en latency straf pr. request.

Ja parallelt og parallelt, det er jo sådan at de fleste browsere kun kan hente 4 filer parallelt fra samme domæne, så vidt jeg husker. så er der mere end 4 filer hvilket der typisk er, så vil browseren jo vente med at hente de resterende filer. Hvis det så ikke kun er 4 filer, men 8 browseren kan hente parallelt så er det igen det samme, da der i en shop eller en hjemmeside med mange filer, bliver hentet betydeligt mere data, flere billedfiler osv.

Så jo det har en betydelig indflydelse når man som bruger skal hente flere filer. og dermed forhøjer det også den samlede loadtid, det kan man ikke komme udenom i en shop, eller en hjemmeside med mange filer der skal hentes. og er serveren så i et andet land, og responstiden så også bliver forhøjet, ja så bliver den samlede loadtid jo så også der forhøjet.

Det er jo i det store hele man skal se på det.

Der hvor det gør en forskel er hos brugeren der ser, og det er jo også hos brugeren Google måler en hjemmesides hastighed, via Google Toolbar. Min egen hjemmeside har ifølge Google Webmaster Tools en gennemsnits loadtid på 0,5 sekunder og dette er målt på mere end 1000 datapunkter. og det er rimelig hurtigt hvis jeg selv skal sige det :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 10 ud af 10 (98 indlæg)