Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Burberry kopi?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet en kinesisk leverandør, som producerer nogle ret fede iphone 4 covers. Dog er jeg kommet lidt i tvivl om, hvor vidt det anses som kopi af Burberry.

Vil jeg få Burberry efter mig, hvis jeg begyndte at sælge disse covers på min webshop?

Vh. Frederik

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 13:02
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 13:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ja det kan du næsten være helt sikker på at du vil.  Det kan blive en meget dyr fornøjelse.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:17
Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:20

Skis'me svært at sige. På den ene side er dit kinesiske design ikke 100% magen til Burberry's klassiske tartan. Som det ses på Wikipedia er det sort-hvide kryds i den originale design udført med tre sorte og to hvide linier, hvor "dit" design kun består af to sorte og en hvid. Der er også forskel på den røde linie.

På den anden side har Burberry været kendt for at sagsøge andre firmaer der havde designs der lignede lidt for meget. Denne sag er dog 7-8 år gammel, så hvorvidt de stadig vil gøre det er vel ikke sikkert. Men jeg vil gætte på at du nok får problemer. Enhver der ser disse designs vil klart tænke "Burberry".

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 13:29

Tusind tak for alle jeres svar.

Jeg har på baggrund af jeres besvarelser besluttet mig for, at lade være med at sælge dette produkt. Jeg har fået øjnene op for den store risiko, der er ved at sælge dem. Jeg er forståeligt nok ikke interesseret i, at Burberry kommer efter mig. Wink

Hvad med covers med apples mærke på. Jeg har set andre danske webshops sælge disse med Apples mærke på. Det vil jeg da mene er værre end mit tilfælde. Er det OK at sælge dem så?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:48

Ingen kan svare på det, med mindre du sidder med et fysisk eksemplar i hånden!

Burberry har nemlig ik beskyttet ovenstående design 100%, hvilket de heller ik kan. Så det hele afgøres af længden mellem de enkelte tern. Jeg kan ik huske tallene i hovedet, men du kan få et advokat firma til at hjælpe dig, da de nemt kan tjekke det hele ud, og dermed konkludere om du kommer i problemer med Burberry...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har lige tjekket lidt op på det, dog meget løst og kort...

Umildbart så krænker det pågældende design IKKE Burberry. Der er både store forskellige i ternenes placering i forhold til Burberrys Pattern Check.
Desuden mangler der flere elementer i ternet, som er beskyttet af Burberry.
Sidst men ikke mindst, så ser størrelsen af ternene ik ud til at matche med det, som er beskyttet af Burberry...

Ovenstående er en meget kort gennemgang af det, men dog ik 100% sikker. Derfor SKAL du kontakte en advokat med speciale på området, så du undgår problemer. De 3-5000 kr det evt koster, er givet rigtig godt ud, og du vil desuden kunne bruge informationerne fremadrettet...

Tilmeldt 8. Jan 11
Skrevet kl. 16:36

Mange tak fordi du er så behjælpelig med at tjekke tingene ud for mig. Det er jeg virkelig glad for.

Så du vil ikke umiddelbart sige, at der er risiko for bøde mm.? Min webshop er ikke kommet 100% på benene endnu, og har derfor slet ikke råd til en advokat. Det kan jeg jo så overveje i fremtiden hvor 3000 - 5000 ikke ødelægger mit budget.

Men hvad vil en evt. bøde lyde på? Jeg kunne nemlig godt overveje, at sælge dem uden at snakke med en advokat først

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:57

Frederik Stevns:

Så du vil ikke umiddelbart sige, at der er risiko for bøde mm.? Min webshop er ikke kommet 100% på benene endnu, og har derfor slet ikke råd til en advokat. Det kan jeg jo så overveje i fremtiden hvor 3000 - 5000 ikke ødelægger mit budget.

Umildbart nej, men der kan stadigvæk være nogle designbeskyttelser, trademark mm som jeg har overset. Så derfor bør du overveje en advokat, før du begynder på noget...

Frederik Stevns:

Men hvad vil en evt. bøde lyde på? Jeg kunne nemlig godt overveje, at sælge dem uden at snakke med en advokat først

Jeg kan ik huske, hvordan det regnes ud. Men det er vist noget med markedsforstyrelsen x 2,5 + advokatomkostninger + bod. Så alt efter salgets størrelse, så bliver det nok noget i størrelsen 20-50.000 kr. Det er mit gæt, men jeg ved at Kristian fra Simple Law kan hjælpe dig med udregningen...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)