Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af yderst profiterende idé + side?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger lidt expert hjælp som I sikkert kan give herinde.

Jeg har for få dage siden startet en hjemmeside inden for en speciel niche. Grundet copy-cats og den p.t. ikke-eksisterende konkurrence på det danske markede kan jeg ikke komme nærmere ind på den. Udover at sige, ideen er snuppet fra det italienske markede.

Produktet der sælges købes normalt kun i butikker, og som den første i Danmark tilbyder jeg dette online. Månedlige direkte googlesøgninger for køb af dette produkt er over 10,000 kun for Danmark+dansk sprog.

Hvorfor der endnu ikke er nogen på det danske markede der har samme produkt til salg er jeg virkelig ikke klar over. Jeg har formodenligt bare været heldig at ramme et super specielt produkt som der er stor efterspørgsel om uden andre egentlig har været opmærksomme på det

Domænet er et .com men hjemmesiden er på dansk.

Her er lidt data for de sidste 4 dage.

Udgifter adwords: ca. 55-65kr dagligt.
Udgifter facebook: 20kr dagligt.

Salg: ca. 700kr dagligt
Produktomkostninger: ca. 20kr dagligt

Altså i alt en daglig fortjeneste på 600kr, over de sidste 4 dage, siden første dag siden startede.

Der er gjort intet for markedsføring udover en meget målrettet adwords kampagne + facebook.

Dagligt arbejde: ca. 30 min.

Mit spørgsmål - Hvordan kan jeg sælge denne side (f.eks. gennem Amino) uden jeg næste dag har 20 copycats der opretter en lign. side og skaber kæmpe konkurrence - som p.t. er IKKE-eksisterende. Ja det er korrekt. Jeg har p.t. INGEN konkurrence på dette produkt i Danmark.

Desværre er der intet der forhindrer andre i at starte præcist det samme med få omkostninger, når de først har set min ide og det produkt der sælges.

Så hvordan finder jeg en eventuel seriøs køber?

- Hvorfor jeg sælger?
mangler større kapital til andre projekter.

- Jeg kører naturligvis siden i mindst 1 måneds tid frem så der kan fremvises en fast indtjening, og at den ikke bare sælges pga et 4 dages "godt run".

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 01:02

Der vil altid komme konkurrence hvis noget er godt, men konkurrence er skam ikke dårligt.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere, så du kan kontakte mig på vovol@ofir.dk

Mvh Jimmi

Tilmeldt 30. Jan 11
Skrevet kl. 01:05

Det vil der selvfølgelig altid, men lige nu kan man jo nyde godt af den ikke-eksisterende konkurrence :)

Af åbenlyse årsager har jeg ikke tænkt mig at røbe mere, medmindre der vil være en seriøs køber i sigte.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 01:08

Det kunne jeg godt være.

Tilmeldt 30. Jan 11
Skrevet kl. 01:13

Vi kan lige starte med at tage den over PB.

har sendt en.

Fra herning
Tilmeldt 7. Mar 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 09:13

Du må også gerne skrive lidt mere info til mig omkring siden.

Det lyder utrolig interessant.

Henrik Mathiesen (henrikmathiesen@live.dk)

Mvh Henrik Mathiesen

HLM Group

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:41

Hvorfor ikke bare beholde siden og tjene lidt lette penge? 

Ellers kunne jeg godt være interesseret i at købe, men ikke uden jeg ved hvad jeg køber, og hvis jeg ved hvad jeg køber, så er det meget muligt jeg ikke er villig til at betale så meget som du vil have :-) 

Anyways..... Jeg vil gerne ha en PM med en kryptisk beskrivelse af produktet og en pris for sitet. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 93
Fra  ECO Nordic Denmark Skrevet kl. 09:52

Har lige smidt en PM :)

God dag...

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:28

Hej Masterscoop

Ikke for at ødelægge din drøm om et hurtigt salg, men overvej lige følgende :

1. Oplys prisen på, hvad det vil koste en potentiel køber, at overtag dit firma. Det lyder jo som en fantastisk mulighed, men hvis produktet/ideen er så let at kopiere og køberen samtidig skal smide 500.000 (blot et fiktivt tal) så kan det hurtige blive svært at få løbet igang med overskud

2. Du sælger reelt et forspring i et uopdyrket marked og derfor vil din ide blive kopiret igen og igen og igen, lige så snart katten er ude af sækken.Spørgsmålet er så om du ikke for din egen skyld skulle kører virksomheden videre i f.eks. 6 mdr og derved sælge et firma, som har bevidst sin eksistens berettigelse og herved får du også et langt højere beløb + indtjeneninge i det halve år

3. Mere konkurrence på et marked er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Det gør bare De klogere forretningsfolk endnu mere skarpe til at finde "hullerne" til indtjening og fordelene til kunderne.

Held og lykke med salget

Mvh Kim

www.mulstop.dk

Tilmeldt 30. Jan 11
Skrevet kl. 11:45

Hej Kim,

Tak for et rigtig godt indlæg.

1. Prismæssigt har jeg naturligvis ikke tænkt mig at sælge for mindre end 30-50,000kr. Med en indtjening indtil nu på ca. 600kr dagligt er de naturligvis også hurtig tjent ind igen for en ny køber.

Derudover ligger der også en masse potentiale i udvikling af produktsortiment og få tilbagevendende salg fra eksisterende kunder.

2. Det er 100% spot-on. Med min egen erfarring i opsætning af hjemmesider(driver eget webbureau) ved jeg at dette site(design og opbygning) har et stort forspring på eventuel konkurrence. Så det er jeg naturligvis ikke så bekymret for. Jeg ser blot ingen grund til at lufte mit produkt ud offenligt og bevidst skabe mere unødig konkurrence.

Jeg vil naturligvis heller ikke sælge før jeg har et realistisk syn på omsætningen af denne model.

3. Som 2. :)

Jeg kan samtidigt oplyse at ideen fik jeg selv da jeg så en lign. side på det italienske markede der blev solgt for 45,000eur.

Det tog mig herefter ca. 2 uger at stille eget projekt op på benene for det danske markede, og allerede fra dag 1 har det bestemt været en succes. I dag vågnede jeg op til endnu 1 salg fra morgenstunden, så det er jo perfekt.

Det skal samtidigt siges, at jeg ikke er desperat ude efter et salg af siden på nuværende tidspunkt. Hvis folk ikke vil give den pris jeg har en idé om, så kører jeg selv projektet videre. Der er stort set intet arbejde i det - det er blot en mulighed for større kapitalindskud til et andet projekt der arbejdes med.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)