Hej ArminoHar i længere tid ønsket mig, at prøve at starte et projekt hvoraf jeg kunne have min egen lille 'forretning' ved siden af studier og arbejde. Endelig er jeg så kommet på en idé som lyder følgende: Jeg har inde på www.DHGate.com fundet en vare, et gummi armbåndsur, som jeg godt kunne tænkte mig at videresælge her i Danmark. Min plan ligger i først at købe et parti af 150 urer http://www.dhgate.com/new-arrivals-for-christmas-150pcs-sports/p-ff80808124e870d30125087542b44dd5.html#rev-5 Ovenstående er et link til varen, hvor pris, levering og ordrebeskrivelse er. Dog står jeg i det dilemma, at jeg ikke har nogen erfaring inden for iværksættelse, og derfor er der en række spørgsmål jeg håbede i fælles Amino'er vil kunne hjælpe med. - Er www.DHGate.com en pålidelig webshop? Og er der noget 'skummelt' ved udbyderen af urerne jeg burde være opmærksom på? Omkring fragten tilbydes der 'fri fragt' er det noget jeg kan regne med, eller er der andre store udgifter ved fragt? - jeg er klar over at når varerne bliver importeret uden for Europa vil der komme told på varerne. hvor stor en udgift kan jeg forvente? -Burde jeg være opmærksom på nogen form for parallel import? har selv set urerne her i Danmark, men har ikke set dem markedsført med et 'brand'. -Når jeg skulle markedsfører produktet i Danmark, er der så nogle webshops der kan hjælpe mig med at sælge produktet, eller er det en nødvendighed at starte egen domæne. eller er der andre alternativer end webshops? Har selv overvejet om man supplere salget med at indlægge annoncer hos sider som fx. www.Trendsales.dk -Dette er et mindre projekt, og formålet er ikke at tjene penge, men at danne erfaring som iværksætter. Efter mit resultat budget vil der kun blive omsat for omkring 5000 kr. Er det nødvendigt at indregistrere min virksomhed hos skat? Hvis i har andre gode råd, eller ting jeg burde vide, så kommenter endelig. På forhand tak! mvh Lundqvist |
Som en lille opdatering kan jeg fortælle at jeg har droppet projektet af forskellige grunde.
Dog er det også ærgerligt at ingen inde på Amino netværket ikke har kunne komme med den mindste feedback på dette. Er selv en fan af konstruktiv kritik, men ingen kommentare overhovedet havde jeg ikke forudset.
Jeg vil foresætte på at arbejde med mine idé og vil da forhåbentligt kunne få bare en smule kontakt til en fælles iværksætter.