Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er flyvers ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Heey hvad er flyvers ???

mvh

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 19:45

Ift. hvad? 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:06

Øhh... Lidt spøjst spørgsmål, men typisk er det en reklame i form af et trykt stykke papir med tryk på den ene eller begge sider.

Korrekt set kaldes det ikke for en "Flyver", men en "Flyer" - uden v. Men oversat fra engelsk til dansk ville det måske rigtigt nok skulle kaldes for en flyver på dansk, da det er det som kaldes for på engelsk. Hvad navnet egentlig stammer fra har jeg hørt mange forskellige historier om, men den som lyder mest rigtig går på at man i forbindelse med bl.a. propaganda smed bunker af tynde trykte ark med budskaber ud fra høje bygninger eller fly, hvorved budskabet kom "flying" ud over et større område. Derfor skulle disse ark angiveligt have fået tilnavnet "flyers".  

I tryk-verdenen er det også det vi ganske enkelt kalder for et "løsark".
Det som trykmæssigt er det definerende for jeg normalt vil kalde for en flyer er at det er et ark i en størrelse på op til A4-format, som der ikke gøres noget ved efter tryk andet end en renskæring. Det vil sige at arket ikke bukkes eller lignende. Typisk er det standard-formater så som A4 (210 x 297 mm.), A5 (148 x 210), A6 (105 x 148), M65 (210 x 99 mm.) eller lignende som vi kører flyers i.

/Jesper

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 21:48

Ja, det var også det jeg tænkte spørgsmålet gik ud på :-) Sjovt spørgsmål ... hehe

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)