Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lastbil på værksted uden fejlen løses = 20.000kr

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg håber en herinde evt kan vide lidt om dette emne.

Jeg har et vognmandsfirma i Randers, og har lige haft en af mine nyindkøbte lastbiler (en ældre sag fra 1988) nede ved mit lokale værksted for at få lavet bagbremserne, da den ene bagbremse slet ikke virkede.

De havde bilen i nogle dage, og ringede til sidst og fortalte mig, at de havde forsøgt at reparere den med nogle dele fra en Mercedes, men at dette ikke lykkedes - og de kunne ikke skaffe de originale dele.

Så jeg måtte hente min lastbil hos dem, da de ligesom gav op herfra.

Efterfølgende har jeg forhørt mig ved et andet værksted, som oplyste mig pris på de originale reservedele og bestemt mente, at de kunne få dem hjem. Pris pr hjul 4500+moms for delene.

For en uges tid siden modtog jeg så regningen fra mit lokale værksted - Den løber op i 20.000kr... En regning, jeg ikke er glad for at skulle betale, når nu de påtog sig opgaven, men ikke løste den. Jeg fik bilen tilbage i sammen stand som da jeg kørte den derned.

Så ved det andet værksted, jeg forhørte mig ved, kunne jeg få skiftet begge bagbremser incl originale dele og det hele for omkring 15.000 kr...

Mit spørgsmål er så nu - Har jeg ret til at gøre indsigelser mod denne regning? 

Eller bliver jeg nødt til at betale den?

Håber nogen kan guide mig lidt her :)

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:12
Hej Hvis nu jeg bestiller dig til at levere en pakke i karlstad, Sverige. Men modtager nægter at modtage pakken. Skal jeg så betale når jeg nu står med pakken igen? Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 21:16

Weltström:
Hej Hvis nu jeg bestiller dig til at levere en pakke i karlstad, Sverige. Men modtager nægter at modtage pakken. Skal jeg så betale når jeg nu står med pakken igen? Mvh Jesper

Hvis jeg bestiller SEO hos dig, og du ikke kan optimere min hjemmeside yderligere - skal jeg så betale?

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:22
@karsten ja det skal du Jeg kan godt forstå trådstarter. Det er surt at skulle betale. Men værkstedet har brugt tid og har jo forsøgt. Ikke godt nok. Det er vi enige om. Men det skulle være aftalt inden lastbilen blev afleveret... Man kan jo prøve at tale med værkstedet om prisen og det at de jo ikke kunne løse opgaven. Men den er svær... Der er desværre ikke garanti for succes på et bilværksted. Mvh Jesper

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 21:28

Weltström:

Det er vel ikke modtager der nægter noget. For at blive i dit sprog, så er der bestilt en levering, men kurerselskabet kan ikke finde adressen og kører pakken tilbage til afsender. De vil dog alligevel have penge for at aflevere pakken. Det lyder sgu ikke fair....

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:30

Hej Welstrôm

hvis du bestiller carstenkruse til at køre en pakke til Sverige og han senere melder tilbage at det ikke var muligt at få den kørt derop  - vil du så betale en faktura fra ham.

monse

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:36

Hvad er de 20000 kr betalning for?

materiale? 

arbejdstimer?  

Fra Randers
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:42

Timer: 20 stk i alt 8040 + moms

Lærlingetimer: 15 stk i alt 3075+ moms

Så i runde tal 14.000 for arbejdstimer incl moms.

Så er der blevet brugt diverse materialer.

Og så har de udleveret nogle dele (Som også står på denne regning)

Men de har dog også nået at skifte vinduesviskere på de 35 timer :P

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 21:48
@monse. Hvis han var kørt derop og havde forsøgt at aflevere pakken. Måske modtager nægter og aftalen var at modtager skulle betale det va det jeg mente. Pointen var sådan set at hvis der ikke er aftalt forinden hvad der skal betales for er det svært at komme efter noget. Man kan diskutere størrelsen p regningen osv. Men de har jo arbejdet på bilen. De har forsøgt siger de....

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 21:48
Gu røv skal du ej betale. Gå hele vejen med den her det kommer aldrig til at koste over 500 kr i retten kan klares over et telefon møde.

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)