Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg via webshop - hvad kræver det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har den seneste måneds tid læst med på forummet her, og har fået svar på mange ting i de tråde der i forvejen eksisterer. Dog er jeg stadig i tvivl om nogle detaljer vedr. min specifikke situation, og derfor ville det være glædeligt hvis jeg kunne få lidt yderligere hjælp fra jer som har styr på netop dette.

Min situation er således:
En kammerat og jeg skal til at sælge noget tøj via en webshop, som vi vil køre sammen med den hjemmeside vi har allerede nu. Vores udgifter hedder hosting, domæne og selvfølgelig køb af produkterne til shoppen, mens vores indtægter kommer fra sponsorer samt salg i shoppen - dette vil formentlig give en omsætning på ca. 30.000 pr. år.

Hvad bør vi gøre i den her situation? I/S-selskab eller noget andet? Hvad med momsregistrering? Og hvad hvis omsætningen overstiger 50.000? Hvad er fordele og ulemper? Kan det vurderes ud fra de få detaljer jeg har givet herover, eller skal jeg være mere specifik?

På forhånd tak.

Mvh

Tobias

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:53

Ifølge SKAT skal du momsregistreres, hvis du forventer at tjene mere end kr. 50.000,- indenfor det første år. Desuden skal du også momsregistreres for at kunne opkræve moms på dine faktura.

Når i skal være 2 ejere, vil jeg umiddelbart vælge I/S, da det ikke kræver en startkapital.

Du kan læse mere om de enkelte virksomhedsformer her:
http://www.startvaekst.dk/virksomhedsformer 

Generatorer og nødstrømsanlæg www.genshop.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 00:26

Hej Tobias

En rigtig god idé er at deltage i SKAT's gratis informations møder (http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=230668&vId=0). Her får man et rigtig godt indblik i reglerne og du får grundige svar på dine spørgsmål.

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)