Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sender jeg billigst mine pakker/breve?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Jan 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

9000

Fra Odense
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 134
Fra  KnowledgeDesign Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige vide at selv om der  er  t&t er det ikke sikkert pakken dukker op alligevel, kan blive væk eller afleveres forkert. Taler af erfaringSad. Så hvis det ikke er af særlig værdig kan du lige så godt sende det som brev.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det du sælger? Og hvad er værdien ca?

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brianovits.

FedEx håndterer selv Danmark, men det er rigtigt at IRS kører Jyllands kørslerne for dem. Sjælland overtog FedEx fra IRS sidste efterår og de overtager Vest Danmark til årskiftet 11/12. Når de kommer til 2012 forventer de at øge aktiviteterne i Danmark og blandt andet få eget domestic produkt.  Det er helt klart en aktør som vil udvide på det danske marked og kan måske være et spændende alternativ til de eksisterende aktører. Det bliver spændende og se hvad de melder ud med.

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

kkn1985:

problemet er bare at der ikke er T&T så man kan tracer forsendelsen.

Det er korrekt - det er lidt et spørgsmål om at vælge mellem pest eller kolera.

Enten en billig forsendelse UDEN garanti, eller en dyrere pakkeforsendelse med T&T og med forsikring hvis pakken bliver væk.
Bliver en BREV forsendelse væk, er det dig der står med erstatningsansvaret overfor din kunde.

/Hans

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

GLS Pakkeshops... Det er vist det billigste alternativ i DK, som virker!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jan 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg ville bare lige give mit besyv med, vi har i det sidste 1½ års tid sendt alt hvad vi kunne sende afsted som brev via PostDanmark, hvis tingene vejer mere end 2 kilo bliver det sendt som pakke via PostDanmark.

Jeg havde selv samme tanke som dig, mht. det manglende t&t nummer hvis pakken nu forsvinder undervejs, eller kunden siger den ikke er kommet frem. Men vi blev også enig om at nu forsøgte vi, og når det skete første gang tog måtte vi erstatte det selv og så finde ud af hvad vi gjorde derfra. Nu er det nok cirka 50% af de bestillinger vi sender afsted der bliver sendt som brev, gennem snits bestillingen er på cirka 400,- og vi har sendt 500 bestillinger afsted. Dette betyder i lidt runde tal at vi har sendt 250 pakker afsted hvor vi i snit nok har sparet 25,- for at tage risikoen selv.

Jeg er ikke i tvivl om det har været det rigtige at gøre for os, og vi har sparet en hel del den vej igennem. Fordelen er også at breve bliver jo bragt ud om lørdagen, modsat pakker :o)

Nu ved jeg ikke hvad du skal sende, men jeg tror jeg ville kaste mig ud i at sende det med brev via PostDanmark og hvis du møder et problem så tage stilling til hvad du vil gøre frem efter der.

Tit opfinder man løsninger til problemer, man efterfølgende finder ud af slet ikke ville være der :o)

Det er hvertfald mine 2 cent.

MvH

/Jesper

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom Post DK er blevet dyr, så anbefaler jeg også stadig dem, til aflevering af breve og pakker indland.

Det fungere perfekt. Kunderne kender dem og så aflevere de lige til din dør man kan være sikker på at kunden har det dagen efter.

For mit vedkommende, så kan jeg aflevere mine pakker senest kl. 20 og mine kunder har dem dagen efter.

Så helt klart post DK.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har løst det, så kunderne ikke kan komme og sige at de ikke har fået varen og at jeg skal sende en ny en.

Når de skal vælge forsendelse så har de to valg muligheder.

1. Pakke (forsikret m/ track and trace nr.)
2. Maxibrev (Uforsikret)

På den måde har jeg aldrig haft bøvl og efter jeg har sat den op på den måde, så er der flere kunder end før, som nu vælger den lidt dyre alternativ (pakke) for så er de jo sikke og samtidig kan de følge pakken.

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Danny Christensen:

Jeg har løst det, så kunderne ikke kan komme og sige at de ikke har fået varen og at jeg skal sende en ny en.

Når de skal vælge forsendelse så har de to valg muligheder.

1. Pakke (forsikret m/ track and trace nr.)
2. Maxibrev (Uforsikret)

På den måde har jeg aldrig haft bøvl og efter jeg har sat den op på den måde, så er der flere kunder end før, som nu vælger den lidt dyre alternativ (pakke) for så er de jo sikke og samtidig kan de følge pakken.

Vi har også gjort det på den måde, hvor kunden selv vælger forsendelses metode = pakke eller maxibrev.

Ved maxibrev skriver vi endvidere at det sendes på kundens ansvar.
Men det ændre ikke ved det juridiske. Har en kunde valgt maxibrev og det bliver væk / eller kunden påstår det er blevet væk, så er det dig som sælger der der står med bevisbyrden - og dermed enten skal sende en ny vare eller give pengene retur.

Det er dog en meget lille procent del der forsvinder - trodt al den negative omtale her på Amino, så har PostDanmark fuldstændig styr på det de går og laver.

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)