Hejsa
Jeg ville bare lige give mit besyv med, vi har i det sidste 1½ års tid sendt alt hvad vi kunne sende afsted som brev via PostDanmark, hvis tingene vejer mere end 2 kilo bliver det sendt som pakke via PostDanmark.
Jeg havde selv samme tanke som dig, mht. det manglende t&t nummer hvis pakken nu forsvinder undervejs, eller kunden siger den ikke er kommet frem. Men vi blev også enig om at nu forsøgte vi, og når det skete første gang tog måtte vi erstatte det selv og så finde ud af hvad vi gjorde derfra. Nu er det nok cirka 50% af de bestillinger vi sender afsted der bliver sendt som brev, gennem snits bestillingen er på cirka 400,- og vi har sendt 500 bestillinger afsted. Dette betyder i lidt runde tal at vi har sendt 250 pakker afsted hvor vi i snit nok har sparet 25,- for at tage risikoen selv.
Jeg er ikke i tvivl om det har været det rigtige at gøre for os, og vi har sparet en hel del den vej igennem. Fordelen er også at breve bliver jo bragt ud om lørdagen, modsat pakker :o)
Nu ved jeg ikke hvad du skal sende, men jeg tror jeg ville kaste mig ud i at sende det med brev via PostDanmark og hvis du møder et problem så tage stilling til hvad du vil gøre frem efter der.
Tit opfinder man løsninger til problemer, man efterfølgende finder ud af slet ikke ville være der :o)
Det er hvertfald mine 2 cent.
MvH
/Jesper