Nu er det ikke for at virke negativ, men jeg har desværre haft mange dårlige oplevelser med post DK. Track and trace kan ikke bruges til ret meget hvis pakken forsvinder inden den er regitreret ved post DK. |
Hans / Top-Salg.dk:Danny Christensen:Jeg har løst det, så kunderne ikke kan komme og sige at de ikke har fået varen og at jeg skal sende en ny en.
Når de skal vælge forsendelse så har de to valg muligheder.
1. Pakke (forsikret m/ track and trace nr.)
2. Maxibrev (Uforsikret)På den måde har jeg aldrig haft bøvl og efter jeg har sat den op på den måde, så er der flere kunder end før, som nu vælger den lidt dyre alternativ (pakke) for så er de jo sikke og samtidig kan de følge pakken.
Vi har også gjort det på den måde, hvor kunden selv vælger forsendelses metode = pakke eller maxibrev.
Ved maxibrev skriver vi endvidere at det sendes på kundens ansvar.
Men det ændre ikke ved det juridiske. Har en kunde valgt maxibrev og det bliver væk / eller kunden påstår det er blevet væk, så er det dig som sælger der der står med bevisbyrden - og dermed enten skal sende en ny vare eller give pengene retur.Det er dog en meget lille procent del der forsvinder - trodt al den negative omtale her på Amino, så har PostDanmark fuldstændig styr på det de går og laver.
Det er selvfølgelig desværre rigtig. Men jeg har i hvert fald ikke haft en eneste gang efter jeg har lavet det på den måde, hvor jeg har skulle bevise at det ikke er min skyld den ikke er kommet frem.
Jeg tro samtidig også at det med man skriver det på den måde, så vil de fleste kunder nok heller ikke reklamere, for de vil tænke "jeg har jo selv valgt den uforsikrede forsendelse".
Men alt i alt, så tro jeg at det er sket 2 gange i alt den tid jeg har sendt pakker. Og det har heldigvis ikke været dyre erstatninger.
Men tro generalt lidt at det er den risiko man må tage som webshop ejer :)
Eller...