Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 17 ud af 18 (179 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik 

er fuldstændig enig med dig, at det er dialog der skal løse konflikterne..

Med Venlig Hilsen..

Mustafa

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Sindberg:

Jeg bliver nødt til at give udtryk for min foragt overfor nogle af Hr. Lagersalgs ytringer i denne tråd. Du har opført dig usandsyndligt respektløst overfor mig og flere andre skribenter herinde, og direkte angrebet personer istedet for at holde dig til det diskuterede emne.

Tilmed har du den nederdrægtighed at bringe min familie ind i din debat, uden overhovedet at kende videre til den omtalte problematik, udover et hurtigt skrevet indlæg.

Jeg synes det er fint at vi kan debatere, og være hamrende ueninge, men at man direkte skal angribes på sin person, er dybt usmageligt og utilgiveligt.

Jeg håber du kan tage noget af det til efterretning, så vi kan få en lidt renere debat fremover.

 

Hr. Sindberg

De skal være meget velkommen til at give udtryk for, at De ikke deler samme holdning til emnet som jeg gør. Men Deres kommentar i debatten affødte en reaktion fra min side, og den står jeg naturligvis ved.

De omtaler krafigt stødene karikaturer som "et par tegninger" hvilket på ingen måde var tilfældet. Det var overdrevne og nedladende karikaturer for knap 2.000.000.000 mennesker på jorden. De efterfølgende diplomatiske forhold understreger alvoren i det De betegner som "..et par tegninger".

Jeg bringer episoden omkring Deres familie ind i svaret, da De ved en tidligere tilsvarende debat har tilkendegivet Deres manglende respekt for den levevis og de regler der forefindes i Saudi Arabien. Det er således Deres egne oplysninger. De oplysninger står også i kontrast til Deres holdning omkring respekt for andres suverænitet, idet De ikke acccepter måden "man" geberder sig på i Saudi Arabien.

En debat om så alvorligt et emne vil altid give reaktioner.

Men De skal vide Hr. Sindberg, at det aldrig har været meningen at gå efter Deres person eller familie eller på nogen måde være nederdrægtig i dette sammenhænge, men såfremt De IKKE ønsker tidligere udtalelser omkring samme emne blandet ind i en ny debat, så skal De nok undlade at tilkendegive Deres holdninger ved selv at flette familiære oplevelser ind i emnet.

Skulle De fortsat mene, at jeg går efter Dem eller Deres familie, så skal De have en uforbeholden undskyldning, da dette hverken i Deres eller andres tilfælde har været intentionen.

_____________________

Når høflighedsformen så er lagt på hylden...

Thomas..

Tingene er taget til efterretning, og jeg håber fortsat at vi kan debattere, og en debat er jo en menighedsudveklsende form for samtale, så bølgerne kan gå højt.

Fortsat god dag Smile

 

ja det var bare et par tegninger , der er jo langt være stødene karikaturer som publiceres mod jesus håner eller andre personer sammenlignes som er langt slemmer , det kræver man forstår hinanden kultur dialog og vi kan snakke samme er fremtiden.

jeg kender udmærket til respektløs og håber debatten kan forsætte uden visse bruger nedladende udtryk imod andre person, eller sammensætter ord så svaret tilbage vil blive personligt rettet ,   , vi skal respekter hinanden også herinden og folk der bruger nedladende udtryk imod andre bruger fjerner fokus fra debatten hvad den omhandler så alle udtryk der er personlige skal ikke være i debatten

Vi skal tænke på hinanden også på amino.dk og lære at tænke postive og være venlig overfor hinanden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Dyrhøj:

Er du over 18 år, vil jeg meget gerne have din mening om tegningerne - Hvis du ville bruge få minutter på at svare på disse 3 spørgsmål vil jeg blive meget taknemmelig: http://www.surveymonkey.com/s/LMY2QDH

Min datter er kun 7 år, så hun kan jo desværre ikke deltage. Men jeg spurgte hende nu alligevel, hvad hun synes om tegningerne. Hun svarede, at hun synes de er grimme - Ib Spang Olsen tegner meget bedre...

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Skov-Nielsen:
Min datter er kun 7 år, så hun kan jo desværre ikke deltage. Men jeg spurgte hende nu alligevel, hvad hun synes om tegningerne. Hun svarede, at hun synes de er grimme - Ib Spang Olsen tegner meget bedre...

Jeg googlede Ib Spang Olsen, og så hans børnebøger. Fik næsten tårer i øjnene; jeg kan huske hans bøger fra min barndom - ej, hvor var det altså bare tider *snøft* :-(

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Amaris Charvell:

Lagersalg123 - JEN:

Du tager tingene ud af kontekst.

I bl.a. Danmark hvor vi er bedre uddannede, der er det kotume at reagere anerledes end illiterære gør.

Illiterære, som en ganske stor del af demonstranterne var/er, har ikke samme uddannelse, intellekt eller almen dannelse og derfor er deres adfærd anerledes og samme med deres reaktionsmønster.

Jeg har svært ved at se, hvordan det er ude af kontekst at jeg påpeger usammenhængende og selvmodsigende forhold i din tekst. Uanset hvad du ellers har skrevet i dit indlæg, og hvilke argumenter du har for at legitimere vold i visse situationer, så ændrer det stadig ikke på, at det ringer virkelig hult i mine ører, at du råber højt om fredelig sameksistens og samtidig agerer fortaler for vold og selvtægt.

Jeg er helt med på at du mener at manglende uddannelse og intellekt (som jeg i øvrigt slet ikke mener har noget som helst at gøre med oprindelse/fødested, det har udelukkende den kulturelle og sociale arv, og derfor har svært ved at se intellektets vægt i dén ligning), er forklaringen bag førnævnte handlinger, samt at du mener at disse kan legitimeres af dette. Jeg er blot ikke enig i den udlægning.

Jeg er helt enig i at der altid er en forklaring på hvorfor folk er som de er, og har de bevæggrunde de har. Det samme gør sig gældende for mordere og voldtægtsmænd i Vesten, men der er sjovt nok ikke den samme rørende "politiske forståelse" for disse mennesker, hvilket jeg personligt anser som en anelse hyklerisk.

Jeg er også enig så langt, at de illitterære i høj grad kan blive ofre for manipulation og falske informationer (som man så at der blev spredt i stort omfang i starten af Muhammed krisen). Jeg er dog ingenlunde enig i, at omstændigheder nogensinde bør være, eller gøres til, en lovlig undskyldning for idioti eller opførsel der skader andre.

Næstekærlighed, respekt og god opførsel er ikke noget der står på skoleskemaet i skolen (i hvert fald ikke dengang jeg gik der), og du har ikke bedre forudsætninger for at lære dette, blot fordi du bor og er opvokset i et land med et godt uddannelsessystem, eller fordi du kan læse. De ting er fuldstændig irrelevante, da ovenstående kommer af empati og evnen til at kunne sætte sig i andres sted.

Det eneste sted hvor intellekt måske kan komme på tale som en faktor (hvis vi ikke lige medregner den sociale intelligens, og jeg har stærkt på fornemmelsen af at det ikke er den du hentyder til), er evnen til at forudse konsekvensen af sine handlinger og undlade at reagere, hvis du ved at konsekvensen af dine handlinger vil være til skade for dig selv i sidste ende. Det er dét, og ikke respekt og næstekærlighed, der afholder langt de fleste mennesker fra at gøre ting, som de ellers ville have gjort.

Jeg synes så afgjort at det er for letkøbt at ansvarsfraskrive folk fra deres handlinger, fordi de mangler uddannelse, intellekt eller noget helt tredje.

 

Lagersalg123 - JEN:
Ige, ligesom Thomas, der sætter du tingene i perspektiv udfra DINE holdninger og DIN opfattelse og lader hånt om hvad muslimerne har af opfattelse. Muslimerne føler det ganske krænkene at profeten bliver afbilledet og i særdeleshed samtidig med at profeten udstilles som terrorist.

Selvfølgelig argumenterer jeg ud fra mine egne holdninger og opfattelser, det er vist ganske naturligt, hvad skulle jeg ellers argumentere på grundlag af? Julemandens? Men mine holdninger og opfattelser af ting, har jeg da i høj grad dannet mig på grundlag af tanker om situationen set fra forskellige vinkler.

Jeg er såmænd udmærket klar over, har sat mig ind i og har sympati for, hvorfor det muslimske samfund har reageret som de har gjort og hvilke følelser det bygger på. Men det er altså ikke ensbetydende med at jeg vil blåstemple vold, eller at jeg overhovedet synes at visse af de reaktioner det medførte, på nogen måde er acceptable i et civiliseret samfund. 

På hvilket grundlag du har dannet dig din mening om, at jeg lader hånt om muslimernes opfattelse og ikke kan sætte mig i andres sted, ved jeg til gengæld ikke. Og det synes jeg egentlig heller ikke umiddelbart at du har nogen reel baggrund for at udtale dig kvalificeret om, baseret på det jeg har skrevet i denne debat.

 

Lagersalg123 - JEN:
Og undlad helst det pseudopædagogiske han sagde hunsagde de gjorde, det hører ikke til i en debat ofr intellektuelle eller intelligente mennesker.

Jeg valgte at påpege, at hele denne konflikt bærer præg af en "Jamen de startede" mentalitet, samt at jeg tog afstand fra denne holdning, da jeg netop ikke mener at det hører hjemme hos civiliserede, intellektuelle mennesker over børnehavestadiet. 

Hvis der er noget der ikke hører til i en saglig debat blandt intellektuelle mennesker, så er det da, efter min bedste overbevisning, når andre forsøger at gøre sig til selvudråbte dommere over hvad der hører til/ikke hører til, samt hvad andre mennesker må bringe på banen i en fri debat.

 

Lagersalg123 - JEN:
Din holdning til vold som middel, er sagen uvedkommende.

Hvis du endvidere blot kan vælge at afskrive mine holdninger som uvedkommende, hvilken reel værdi har debatten så overhovedet? Det ligger da milevidt fra det at sætte sig i andres sko, og søge at forstå deres baggrund.

Når jeg netop kommenterer specifikt på de af dine holdninger, der er positivt stemt overfor vold og selvtægt, så mener jeg da i aller højeste grad at mine egne holdninger til vold som middel er vedkommende.

 

Lagersalg123 - JEN:
Men det interessante er, at ingen af jer kommenterer det som er roden til al ondskaben, nemlig Israels besættelse. 

Så få nu fokus væk fra de få flagafbrændinger og bygningsfald, problemet er et helt andet sted, og hvis ikke I ved det, så er det jo ligemeget med debatten :)

Som jeg startede med at skrive i mit første indlæg, så havde jeg egentlig valgt at holde mig udenfor debatten, indtil jeg følte mig nødsaget til at kommentere på dit indlæg. Så at mit fokus i det indlæg lå på flagafbrændinger og angreb på ambassader, skal udelukkende ses i lyset af, at det afsnit i din tekst jeg valgte at kommentere på, omhandlede netop dette. Det er ikke ensbetydende med at jeg overhovedet mener at det er essensen af konflikten.

Så jeg ved ikke hvorfor det er så "interessant" at jeg ikke kommenterer Israels besættelse, for det var ikke det passagen i dit indlæg, som jeg valgte at besvare, handlede om. Og som jeg allerede har påpeget, så mener jeg egentlig også at det er yderst irrelevant i spørgsmålet om vold og selvtægt. Baggrunden kan være forklaringen, ikke undskyldningen eller en hvilepude for at opføre sig råddent.

~ Amaris

EDIT: Nu tog jeg den bare fra dit svar til mig, og har ikke læst videre i debatten før nu (skulle se film og spise middag med kæresten, det trumfede lige Internet diskussioner i et par timer). Nu har jeg dog læst udviklingen siden da, og igen er et af dine svar det eneste der lige kan få mig til tasterne. Du skriver i dit svar til Mikael Christensen:

 

Lagersalg123 - JEN:
Jeg er ikke ekstrem, jeg er bare en rigtig mand. Jeg tager konsekvensen af mine handlinger, og det er sådan jeg mener andre også burde være. Der vil så være folk der er enige, og der er folk der er uenige, men det er ligemeget, for det ændre ikke på min holdning, at man skal være ansvarlig for alle sine handlinger i livet.

Jeg er ganske klar over, at du her garanteret refererer til at du mener at JP burde stå til ansvar for at have publiseret tegningerne, regeringen for ikke at have imødekommet kritikken hurtigere/bedre etc., ret mig endelig hvis jeg tager fejl.

Jeg er til gengæld også yderst nysgerrig efter at få afklaret, hvordan en "rigtig mand der mener at alle bør tage konsekvensen af deres handlinger", i samme ånd vil ansvarsfraskrive visse mennesker fra vold og terror, grundet manglende uddannelse, intellekt osv.?

Du må undskylde, men jeg kan simpelthen ikke finde sammenhængen i dine udtalelser, med mindre de da er et udtryk for at du ikke mener at loven er lige for alle. Jeg har nu flere gange gennem denne debat set selvmodsigelser fra din side, og det er simpelthen det der får mig til at reagere, ikke fordi jeg partout vil være en pain in the ass og ikke har andet og bedre at tage mig til. Det virker, på mig i hvert fald, blot som om du ikke helt kan blive enig med dig selv om, hvad det egentlig er du mener?

Fuld ud enig alle de sammenligninger gik langt over min grænse lagersalg gjorde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sindberg:

Jeg bliver nødt til at give udtryk for min foragt overfor nogle af Hr. Lagersalgs ytringer i denne tråd. Du har opført dig usandsyndligt respektløst overfor mig og flere andre skribenter herinde, og direkte angrebet personer istedet for at holde dig til det diskuterede emne.

Tilmed har du den nederdrægtighed at bringe min familie ind i din debat, uden overhovedet at kende videre til den omtalte problematik, udover et hurtigt skrevet indlæg.

Jeg synes det er fint at vi kan debatere, og være hamrende ueninge, men at man direkte skal angribes på sin person, er dybt usmageligt og utilgiveligt.

Jeg håber du kan tage noget af det til efterretning, så vi kan få en lidt renere debat fremover.

Fuldt ud enig man skal køre en rimelige debat og rimelige tone overfor hinanden den tone ham lagersalg gjorde  i tråden gik over grænsen for flere bruger , man skal ikke køre personligt på nogle personer det ødelægger debatten

sammenligninger skal ikke laves på facon så man svare personligt igen vi skal lære at respektere hinanden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dette var disse her svar  , samme der overskred min grænse , dette høre ingen steder hjemme på forummet at lave så provokere svar , dette har langt overskredet min grænse , der er dog også et par andre i tråden der overskred flere brugers grænse

 

Lagersalg123 - JEN:

 

Mikael christiansen:

lige vel hvordan du vender dette her betyder du mener du accepetere han skal myrderes for vis tog han derned syrien mv. ville de brænde ham at du mener han skal stå frem og tage sin straf forstår jeg ikke ,du er simpelthen for lang fra min fatte evne

 

Nu drejer du også ordene. Jeg er fortaler for, at man skal være sit ansvar bevidst, og man skal tage konsekvensen for sine handlinger.

En bankrøver tager konsekvensen for et bankrøveri hvis han fanges, og derfor kommer han i fængsel.

En morder tager konsekvensen for at tage en anden persons liv hvis han fanges, og derfor kommer han i fængsel og i nogle lande får han dødsstraf.

Når Westergaard vil håne 1/3 af jordens befolkning, så må han tage sin straf og leve i den uvished der er forbundet med at håne næsten 2.000.000.000 mennesker. At han så allerede får en del af straffen ved at han ikke længere er en fri mand, det er en del af den pris han må betale for ikke at tænke sig om. Hvis han mener prisen han betaler er for høj, så skulle han bare have tænkt sig om og ikke pisset på så mange mennesker.

 

 

 

Lagersalg123 - JEN:

 

 

Mikael christiansen:

 

jeg vil ikke høre på din mening når du lige før godkendte dine sammenligner at de skal tage deres straf og dine sammenligner med morder og røver , jeg vil første jeg få et forståeligt svar for din holding er for ekstrem til min fatte evne

 

 

 

Jeg er ikke ekstrem, jeg er bare en rigtig mand. Jeg tager konsekvensen af mine handlinger, og det er sådan jeg mener andre også burde være. Der vil så være folk der er enige, og der er folk der er uenige, men det er ligemeget, for det ændre ikke på min holdning, at man skal være ansvarlig for alle sine handlinger i livet.

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet køre grove sammenligninger , når der oveni kørt en som ovenstående du kan bare tage det som en mand

 

Lagersalg123 - JEN:

 

Mikael christiansen:

Forståelig nok med selvfølgelige vi må vise dem der er demokrati i Danmark, i sidste ende vil , det nok medføre der kom noget godt ud ad disse karikaturer tegninger for internet kan flere og flere se og diktatur det er ikke en god ting

 

Det er præcis her jeg synes du og mange andre tager fejl. Bare fordi vi har demokrati i Danmark, så er det ikke ensbetydende med at vi kan tillade os at håne folk i andre verdensdele og så gemme os bag vores grundlovssikrede ret og vor opfattelse af demokrati.

Almindelig menneskelig omtanke er nødvendig for at folk har det godt sammen, uanset religion, hud- og hårfarve eller uddannelse.

Men tøsedrengene der gemmer sig bag paragraffer og love for at beskytte deres tilsvinen af andre mennesker, de må tage konsekvensen, og der er det ikke dette miniput lands love der tæller.

 

 

 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er sjældent jeg siger dette her, men Michael - Du må være syg i hovedet eller have en sygelig besættelse omkring mine indlæg.

Der er en grund til jeg ikke svarer dig mere, og at vi aldrig kommer til at debattere noget mere.

Jeg kan og vil ikke debattere med folk der har de sygelige tendenser til forfølgelse og jeg håber moderatorerne beder dig dæmpe dig lidt med dine gentagne citater og indlæg som kun tjener til ét formål.

Aldrig har jeg set lignende tilfælde.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lagersalg123 - JEN:

Det er sjældent jeg siger dette her, men Michael - Du må være syg i hovedet eller have en sygelig besættelse omkring mine indlæg.

Der er en grund til jeg ikke svarer dig mere, og at vi aldrig kommer til at debattere noget mere.

Jeg kan og vil ikke debattere med folk der har de sygelige tendenser til forfølgelse og jeg håber moderatorerne beder dig dæmpe dig lidt med dine gentagne citater og indlæg som kun tjener til ét formål.

Aldrig har jeg set lignende tilfælde.

jeg har heller aldrig set en der begynder at blive personlig i en tråd overfor mig uden at sige undskyld bageefter og som eneste undskyldning man få  af vide man er syg i hovedet , så der er god grund til jeg forsætte da din tone overfor andre bruger ikke høre nogle steder henne , jeg holder mig fra de ord du bruger

Nu er hovedet grove sammenligninger samme med du svare meget ekstremt personligt tilbage , derved meget vis ikke gøre dette overfor mig igen , med et er sikkert du vil støde mange med de grove sammenligninger der findes bare ingen som mig der gider bruge den tid det går at forklare man har sine grænser og det har vi alle samme på forummet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 17 ud af 18 (179 indlæg)