Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook: redigering af side

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en facebook side, hvor jeg gerne vil customize lidt.

1: en landing page med indhold, hvoraf noget (der fx. indeholder en gavekode til den relaterede webshop)  først lader sig åbenbare, når folk "synes godt om". Jeg har læst Thomas Bigums vejleding på hans side - og fundet FBML applikationen. Og det er så det. Min side ligner på ingen måde det , der står skrevet der (No offense Thomas - faktisk håber jeg at du læser dette - jeg er sikker på, at du kan hjælpe :o). Jeg har nu trevlet Aminodebatten igennem og facebook hjælp men har svært ved at finde noget, der kan hjælpe mig.

2: en Synes godt om knap lige ovenover fanerne (ligesom fx. Facebook selv har det). Ligeledes her finder jeg det svært at finde oplysning om, hvordan jeg finder denne applikation og implementerer den.

Det er muligt jeg har overset en enkelt tråd her på Amino om samme emne (og jeg har virkelig søgt på mange formuleringer), hvilket jeg så i givet fald undskylder på forhånd.

1000 tak på forhånd - åh I Facebook orakler :o)

Fra Kolding
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 156
Fra  Schlebaum.dk Skrevet kl. 22:05

Hej Christiane,

Hvis du søger et godt tilbud på opsætningen af din facebook side kører jeg pt. et tilbud på dette til 495 plus moms.

Så skal vi nok få din facebook side til at blive fin :)

Hvis det har din interesse kan du kontakte mig på jesper@schlebaum.dk

Jesper

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 22:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej !

Det du leder efter er netop hvad jeg har leveret for mange af mine kunder;
Bl.a. Club Tan; http://www.facebook.com/ClubTan6400

Hvis du ønsker flere referencer og en pris på at få det sat sådan op - så skriv en mail til mig (se mail herunder) eller skriv her på Amino!

Ønsker du rådgivning og hjælp til din Facebook-strategi, skal jeg sætte dig sammen med Thomas!

(Og lige for at svare på dit spørgsmål om en knap over fanener - så er den der automatisk, men ikke for dem som allerede er fans! - så håber jeg vi fik slået det på plads)

Mvh
Mikkel Tschentscher 

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 23:40

Hej Mikkel - tak for den meget banale oplysning, som jeg så som Facebook novice ikke havde gennemskuet :o).

Og tak til begge for tilbud om at sætte op. Jeg ville egentlig gerne have forklaret, hvordan jeg selv sætter op - Jeg forstiller mig at det ikke behøver at være super kompliceret og at jeg måske overser noget? jeg er lissom den slags pige, der godt kan lide at klare mig selv...

Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 23:49

Ja - det er nu rigtigt antaget at det ikke er 'super svært'. 
Hvis du bare har en smule forstand på HTML og CSS så kan du nemt lave det.
Men er du ikke mester i dette nørdede sprog -  ville jeg mene din tid var bedre brugt et andet sted. Der kunne hurtigt gå 3-4 timer med at læse guides, sætte op, redigere og forbedre. Og måske opnår du aldrig det ønskede resultat.

Det er ikke super kompliceret - men en 'copy-paste' og 'template' løsning er sjældent den fremstråling du vil have på Facebook. Du skal gerne vise at netop din forretning har styr på det - og du vil vel ikke ligne alle de andre med en 'basal' løsning ;)

Hvis du har fulgt thomas's video/tekst-guide, så kan du næsten ikke gøre det forkert!
Får du brug for assistance så skriver du bare!
Så skal jeg vise dig, hvordan man kan gøre det - og virkelig fange målgruppen!

Mvh
Mikkel Tschentscher 

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 147
Fra  Brickmedia Skrevet kl. 00:12

Hej Christiane. 

Jeg vil gerne være hjælpe dig, hvis det har din interesse. 

Se mere på http://www.twistwork.dk

Tilmeldt 7. Aug 10
Skrevet kl. 00:27

Hej Christiane!

Efter at have spekuleret lidt over hvad du har gjort galt slog følgende mig;

Hvis du ser siden som administrator - så ser du alt indholdet!
Du skal se siden som en almindelig fan/ikke-fan, for at få indtrykket af hvordan det ser ud.

Som administrator på siden ser du altid både 'fan' og ikke-fan indholdet.

Så har du skrevet: (Hvor rød er det dine fans ser)

Hej Tryk synes godt om for at se nedenstående indhold

Her er gavekortkoden: Din kode

- Så vil du, som administrator se begge ting!

Men hvis det ikke er derfor - så har du gjort noget galt i koden!

God aften, håber det måske var løsningen ;)

Mvh
Mikkel Tschentscher 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 01:10

Hej Christiane,

Jeg tager i mod kritikken med åbent sind. Jeg tilstår at jeg lavede instruktionsvideoen
Flere fans på facebook for at vise hvor hurtigt det kunne gøres, og med det ærinde bliver det selvsagt ikke et pædagogisk mesterværk.

Christiane Wennerberg:

2: en Synes godt om knap lige ovenover fanerne (ligesom fx. Facebook selv har det). Ligeledes her finder jeg det svært at finde oplysning om, hvordan jeg finder denne applikation og implementerer den.

Hvis ikke du kan se knappen er det fordi du selv har trykket på den. Bevæg dig ned i venstre side af din menu. Hernede kan du klikke og hoppe ud og ind som "fan"..
Dvs: synes godt om kontra fjern tilkendegivelse om du synes godt om

,.. det spiller ingen rolle om du er inde eller ude af din egen side. Hop frit frem og tilbage, og stol trygt på at knappen er der - når vi andre ikke-fans ankommer.

Med lidt simpel research kan jeg finde den facebookside - som jeg gætter på du arbejder med.
Når du ikke selv skriver hvilken, taler jeg uden om hvad den hedder.

.. og der sidder en synes-godt-om knap når jeg ankommer.

----

Udefra kan jeg også se, at du muligvis har fundet applikationen FBML - men den er ikke blevet tilføjet siden. Det gør jeg ved klik i videoens 38. sekund.

Du kan også gøre det ved at gå hertil:
http://www.facebook.com/apps/application.php?id=4949752878

.. og trykke "tilføj side", som er øverste menupunkt øverst venstre under profilbilledet der forestiller et spørgsmålstegn.

Tryk der, og find din side på den liste der dukker op.

----------------------

Næste trin:

Så trykker du "rediger side" på din egen facebookside (øverst venstre under profilbillede)
... og så bevæger du dig ind til fbml-fanen - på samme vis som jeg gør i løbet af filmens 42. sekund til 48. sekund.

Herfra er det ned ad bakke med klip og klister - med koden fra min blog.

http://www.thomasbigum.dk/2010/11/velkomst/

---------------------

Inden længe sender jeg en byge af videoer ud, hvor jeg dækker denne rutine en gang til i langsommere og mere pædagogisk udgave..

Prøv dig frem for læringens skyld, eller afvent mine videoer.

Thomas Bigum på Facebook

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 11:20

@Mikkel & Thomas: 1000 tak for jeres hjælp. Skønt I gider skrive til en FB-novice, der føler sig ufatteligt dum!

Jeg havde sat FBML op (men fjernet synligheden af fanen, da jeg ikke synes at det virkede ordentligt endnu). Det fandt jeg ud af via Thomas' instruktion. Jeg havde prøvet kodestykket fra din side, Thomas og det virkede fint! Nu ville jeg jo bare gerne selv redigere lidt i det - og det var så her, hvor jeg løb ind i problemer. Indrømmet - jeg har kun arbejdet lidt med HTML, men finder det egentligt logisk nok. Mit problem var, at jeg ikke ved, hvad jeg skal sætte istedet for dine link-henvisninger i dit kodestykke. Jeg ønsker grundlæggende en velkomstside, hvor folk ønskes velkommen på en pæn måde. Og med et lille stykke grafik. Når de så trykke på Synes godt om-knappen ovenover (som jeg nå forstår er der - jubiii :o)) åbenbarer der sig en gave.

Det er ingen hemmelighed hvilke sider jeg har - facebook.com/legehimlen og facebook.com/Chokoladehimlen.

Nu kaster jeg mig lige ud i at nærstudere det hele igen....måske det lykkes! :O)

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 16:32

JUbiii! NU virker det! Eller - er der nogen, vil være så venlig at teste om min velkomstside på www.facebook.com/legehimlen virker?

Det burde være en landing page med 2 fotos og kort velkomsttekst. Og når man bliver ven, dukker der er gavekode op :o)

Tak igen Mikkel og Thomas - I hjalp mig lige det lille skridt videre.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)