Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Provisions Løn

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Står og skal hyre nogle provisionslønnede sælgere.

ved ikke helt hvor meget deres provision skal være på?
evt. procent sats af mit egent overskud?

Håber på nogle gode ideér eller råd?

Mvh Brian Mikkelsen

Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville give dem 70% af dit OVERSKUD.
Så du får en lille smule ud af det, og de føler de får meget for deres arbejde.

Men det skal jo kunne løbe rundt for dig :) 

.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at give dem en provisionssats af omsætningen. Som sælger kan det være svært at sætte sig ind i overskuddet, særligt hvis det er et overskud som er variabelt afhængig af omstændighederne.

Omsætningen vil som sælger give mening at få provision af, så må du tilpasse provisionssatsen og lave eksempler på forskellige produkter hvad de får i hhv. rede penge og provisionssats.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Mikkelsen:

ved ikke helt hvor meget deres provision skal være på?

evt. procent sats af mit egent overskud?

Hej Brian

Denne løsning tror jeg ikke du får mange med på. I realiteten kan du ende med at tingene kun løber rundt, og hvad skal sælgerne så have.

Der er flere ting at se på:

1. Skal de have ren provisionsløn?

2. En form for realistisk salg der skal til for at få en fornuftig løn.

3. En klar og simpel måde de kan se hvad hvert enkelt salg kan give dem i løn.

4. I mine øjne ville det være mest fair at lave en provision der er baseret på den omsætning sælgeren generere. Sælger personen f.eks. for 100.000, hvad er så provisionen. Og dertil kan der jo smides nogle ekstra bonus'er ind. Det ville da være lidt trist som sælger, hvis ens provision var påvirket af dine omkostninger til alt mulig andet Wink

Mvh. Martin

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Lyder meget fornuftigt det du er ude i.

Jeg køber mine vare til en fast pris, så kan de sælges videre med overskud. men salgsprisen kan varrier efter sælgeren, de skal jo have mulighed for at give rabatter.
ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det men :

jeg køber en vare til 10 kr.
den sætter jeg i udsalg til 40kr.
vores kunder køber typisk 100stk. pr. butik og et salg tager nok en time sammenlagt, og der er nok salg til hver andet besøg.
men det giver et overskud for mig på 3000kr. ville det så være fair hvis han fik 1000kr.?
derudover skal han kunne give rabat. så hvis han giver 10 % rabat ville det så lyde at jeg havde et overskud på 2600kr. også ville hans provision så være 850kr. ca.
altså grundet han falder i provision er at han ikke har kunne følge handlen til døren uden at blive nød til at give rabat, eller han måske har solgt mere end de 100stk. og kan gange sin provision med 3 fordi butikken har købt 300stk. det giver en provision på 2550kr. og det har stadig ikke taget mere end en time.

Håber det hele jeg skriver giver en lille smule mening :)

er lidt svært og forklare sine ideér. men ville være super med sammen respons som før.

TAK

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian

Det må være et fantastik produkt hvis du forventer salg hver anden gang man besøger en kunde.

En gylden regel er altid man må aldrig få ondt i r..en over at de kan sælge ekstra til en kunde du skulle og også få en større indtjening jo mere salg du har. Og du kan måske få en billiger indkøbspris ved større ordre og vil du så kontakte dine sælger og sige at nu tjener du mere så nu får de større rabat ?????

Noget du også skal tænke er det på ordre 1 du giver provision eller giver du også provision løbende så længe at de er sælger for dig ??

Men hvis du har et produkt som du mener kan sælger ved hver anden besøg så må du gerne kontakte mig.

 

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Til start tak for respons.

Priserne jeg skrev var bare eksembler.
ja har et produkt som indtil videre holder salg hver anden besøg i de butikker som produktet henvender sig til.

vi har en fast kundekreds også skal vores sælger også skaffe flere kunder inden for sko/sportsbutikker. der er provision på første og fremadrettede salg. da de skal holde kontakten til vores kunder.

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonathan,

har du mon en skabelon til en ansættelseskontrakt baseret på ren provision?

mvh

/Jørgen

 

Fra Gedved
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

send en mail så sender jeg den som jeg har lavet/brugt.

 

Mvh Brian

Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian,

tak for dit hurtige svar..

Her er min Email adresse info@capo-tm.com

Rigtig god dag!

mvh
/Jørgen

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)