Jeg søger alle gode idéer, alt fra en detaljeret beskrivelse til en hurtig brainstorm. I mange år har jeg i fritiden haft som hobby at udvikle spil til computeren. Nu synes jeg min erfaring er stor nok til at jeg vil prøve at tjene lidt penge på det - alle andre spil har førhen været freeware. Mit første "professionelle spil" er snart færdigt. Har selv stået for alt mht. udviklingen af spillet. Spillet er udelukkende lavet til at blive spillet med gamepads (Playstation joysticks til PC'en). Jeg synes der mangler mange spil til PC hvor gameplayet er bygget til Coop, dvs. at flere spiller sammen lokalt, heraf bliver joysticks nødvendige. Alle min fremtidige spil vil derfor blive bygget til coop + joysticks. Jeg vil satse på denne type spil af den ene grund, at jeg som den eneste om at bygge et spil aldrig vil kunne hamle op med store firmaers store physics-engines, detaljeret grafik osv. Derfor indeholder mine spil et godt gameplay, der gør spillet sjovt at spille med vennerne 2-4 player coop. Min idé er at alle spil fremover bliver bygget til coop med joysticks, da det giver mulighed for at lave spil med en helt anden type gameplay fremfor med tastatur og mus + muligheden for lokalt coop med vennerne. dvs man kan spille sammen i nærheden af hinanden på samme computer (evt. koblet til tv) Det jeg savner idéer til er hvordan jeg får solgt disse spil. Har tænkt på at lave et firma med hjemmeside, download gratis demo, betal med paypal og download straks fuld version. Jeg har tidligere lagt freeware spil op på Download.com, hvor de fleste spil i løbet af 1 år er blevet spillet af 2-3000 mennesker. Men jeg aner intet om hvor guldgruberne / faldgruberne ligger. Hvis spillet er godt, bliver den fulde version så smidt på piratebay? skal jeg lade spillet checke med serveren, om deres cd-key er i brug, og vil et sådan check også blive cracket? Jeg er åben for alle idéer og kritik. Jeg synes selv det er meget sjovere at spille et konsol/pc-spil med vennerne i samme stue, med et joystick i hånden, en alle andre typer spil. Det giver en helt anden type afslapning at sidde godt i sofaen foran et stort tv med et frit bevægeligt joystick i hånden - man kan selvfølgelig købe en PS3, men den så længe alle ikke ejer sådan en, har jeg stadig konkurrenceevne. Kom med en god idé der kan hjælpe mig godt fra start :) |
Jeg tror ikke at piratkopiering bliver noget problem i dit tilfælde - især fordi hvis det først spredes på torrentsiderne, så kan du være ret sikker på at det også øger salget betydeligt, og det er godt i dit tilfælde, for du har sikkert ikke råd til at særlig meget markedsføring.