Jeg har læst på forskellige sider i forhold til opstart af egen virksomhed men jeg har en række spørgsmål jeg kunne tænke mig at blive afklaret om, dersom jeg ikke føler mig sikker på følgende spørgsmål:
1. Hvis du forventer at få en indtjening er det smart at registrere sig som virksomhed, men det er ikke nødvendigt før du har en omsætning på 50.000 per regnskabsår.
2. Så mange du vil.
3. Nej det gør det ikke, men hvorfor vil du registrere så mange?
4. Ja, det kan man godt.
5. Det koster ikke noget at registrere en enkeltmandsvirksomhed
Hvis du forventer at få en indtjening er det smart at registrere sig som virksomhed, men det er ikke nødvendigt før du har en omsætning på 50.000 per regnskabsår.
Husk at der er per løbende 12 måneder det gøres op.....
Hvis du forventer at få en indtjening er det smart at registrere sig som virksomhed, men det er ikke nødvendigt før du har en omsætning på 50.000 per regnskabsår.
Husk at der er per løbende 12 måneder det gøres op.....
Det er ikke nødvendigvis regnskabsåret . Hvis dit regnskabår er 1/1 - 31/12 - så vil du være pligtig til at registrere dig hvis du eksempelvis i perioden 1/5-30/4 har en omsætning der overstiger 50.000 kr.
Tak for svarene. Det har hjulpet en på forståelsen.
I forhold til det SE.nr der omtales, er det så sådan at første virksomhed modtager et CVR nummer og de resterende et SE. nummer? der er tilknyttet CVR-nummeret?