Hej Et ret aktuelt emne lige pt, er jo om vi kan beholde efterlønnen eller ej. Jeg tror desværre den "smutter" for mig, da jeg er under 40 år. Tror desværre heller ikke, at det vil hjælpe hvis vi arbejder 12 minutter mere om dagen eller en time mere om dagen. Der er alt for mange arbejdsløse, så hvad hjælper det at folk i arbejde, arbejder mere ? Jeg har for nogen år siden indset, at der nok ikke var det helt store at rutte med, når jeg blev gammel og har derfor sparet op til min pension. Men det er desværre ikke alle, der kan det og jeg forstår godt hvis der er folk som er nervøse for Deres alderdom. Hvad tænker I ? Er I allerede igang med opsparingen eller tænker nu må vi se, hvor galt det går ? Mvh Kim www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet |
Der er mange løsningsmuligheder:
- Bliv ved med at arbejde til du segner (kræver at du sørger for, at dit arbejde er sjovt og let)
- Sørg for at oparbejde værdi i din virksomhed og gøre den salgbar, når du skal pensioneres.
- Spar op i et pensionsselskab og håb på at andre er bedre til at forvalte dine penge, end du selv er.
- Regn værdien af din faste ejendom ind som en del af din pension - måske bor du i et stort hus med plads til masser af børn, som er flyttet hjemmefra, når du skal pensioneres - så kan du frigive en masse værdi ved at flytte i noget mindre og billigere.
- Arv - sørg for at have rige forældre, der dør i perfekt timing med din tilbagetrækning.
- Håb - Hvis du bare løber hurtigt nok med hovedet forrest og øjnene lukkede, så er der stadig en lille chance for, at du ikke rammer en mur...
mvh Hans