Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EFTERLØN, PENSION M.M. - HVAD GØR I/VI???

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et ret aktuelt emne lige pt, er jo om vi kan beholde efterlønnen eller ej. Jeg tror desværre den "smutter" for mig, da jeg er under 40 år.

Tror desværre heller ikke, at det vil hjælpe hvis vi arbejder 12 minutter mere om dagen eller en time mere om dagen. Der er alt for mange arbejdsløse, så hvad hjælper det at folk i arbejde, arbejder mere ?

Jeg har for nogen år siden indset, at der nok ikke var det helt store at rutte med, når jeg blev gammel og har derfor sparet op til min pension.

Men det er desværre ikke alle, der kan det og jeg forstår godt hvis der er folk som er nervøse for Deres alderdom.

Hvad tænker I ? Er I allerede igang med opsparingen eller tænker nu må vi se, hvor galt det går ?

Mvh Kim

www.opretgratis.dk gratis annoncering på nettet 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:07

Der er mange løsningsmuligheder:

1. Bliv ved med at arbejde til du segner (kræver at du sørger for, at dit arbejde er sjovt og let)
  2. Sørg for at oparbejde værdi i din virksomhed og gøre den salgbar, når du skal pensioneres.
  3. Spar op i et pensionsselskab og håb på at andre er bedre til at forvalte dine penge, end du selv er.
  4. Regn værdien af din faste ejendom ind som en del af din pension - måske bor du i et stort hus med plads til masser af børn, som er flyttet hjemmefra, når du skal pensioneres - så kan du frigive en masse værdi ved at flytte i noget mindre og billigere.
  5. Arv - sørg for at have rige forældre, der dør i perfekt timing med din tilbagetrækning.
  6. Håb - Hvis du bare løber hurtigt nok med hovedet forrest og øjnene lukkede, så er der stadig en lille chance for, at du ikke rammer en mur...

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:07

Jeg er heldigvis så ung, at jeg har mulighed for at spare op i tide. 
Jeg tror ikke at jeg vil lave en decideret pensionsopsparing, men efter udd. og når jeg får et fast arbejde, så vil jeg spare op, og hver gang jeg har en sum penge vil jeg investere dem i aktier. Jeg tror at jeg kan forvalte mine penge bedre end pensionsselskaberne, som tjener stort set hele mit afkast.  

Det er selvfølgelig synd for folk der har håbet på at få efterløn, men man må også tænke rationelt, og indse at det er en af de dummeste ordninger der har eksisteret i Danmark. At trække folk væk fra arbejdsmarkedet for at give dem penge (selvom de fleste er arbejdsdygtige) er skandaløst.  

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:12

Andreas Linde:
(selvom de fleste er arbejdsdygtige)

Det er vel netop den påstand, der er lidt blandede fortolkninger af i den aktuelle debat.

mvh Hans

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 11:14

Hans Stokholm Kjer:

Andreas Linde:

Det er vel netop den påstand, der er lidt blandede fortolkninger af i den aktuelle debat.

mvh Hans

Ja, men jeg tror vi begge kan blive enige om at der er en stor procentdel, som er på efterløn der stadig er arbejdsdygtige. Jeg håber at politikerne beholder efterlønnen for de allermest nedslidte, men systemet kan ikke klare at man sender arbejdsdygtige dansker på betalt ferie. 

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 11:20

Tror en del vil være uenige med dig Andreas. Der er mange folk rundt omkring som er nedslidte i en alder af 50-60 år og derfor havde håbet på en lidt tidligere 3 aldersdom.

Vi kan altid sige, jamen så skulle du jo blot have fundet et andet arbejde, eller sparet op, men ikke alle er lige heldige.

F.eks. har en del ældre i min kommune fået frataget rengøring fra kommunen. Det er de enten nød til, selv at klare eller betale sig fra det. Det var jo heller ikke det De regnede med, da de arbejde og betalte skat til Deres "gode alderdom"

Mvh Kim

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:25

Hans Stokholm Kjer:

Andreas Linde:

mvh Hans

Og præcis derfor bliver der også mulighed for, at nedslidte kan komme på en form for førtidspension.

I princippet er alle velkomne til at gå på pension, når de har lyst - Det kræver blot, at de sparer op i tide.

Det er vist snart på tide, at vi får lavet en sammenligning af statsbetalte goder, vi danskere har ift. vores nabolande - Og får reguleret disse så vi bliver konkurrencedygtige igen.
Vi kan starte med at arbejde 8x5=40 timer ugentligt + afskaffe efterlønnen

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:58

Hans Stokholm Kjer:

Jeg orker ikke, at indgå i en diskussion om dette.
Jeg betaler via min skat en temmelig god hyre til en flok, der på glimrende vis sørger for at formidle både hvor gode og hvor tåbelige argumenterne i begge retninger er.

Det er fint nok for mig.
Og, hvis det kun er den ene sides udgave af argumenterne, der får plads her - så er det såmænd også OK.

mvh Hans

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:10

Hans Stokholm Kjer:

Andreas Linde:

mvh Hans

Man skal være arbejdsdygtig for at få efterløn. Der er ikke så meget at diskutere der.... Man skal kunne varetage et fuldtidsjob for at få efterløn.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 10. Sep 10
Skrevet kl. 14:00

Tror Hans har ret i, at vi skal prøve og holde politik uden for denne tråd. Ellers kan det hurtigt løbe af sporet :-)

Mvh Kim

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)