Kære alle, jeg har nu læst meget om affiliate og jeg har stadig ikke fanget det helt. Det jeg ved med sikkerhed er at jeg har en masse at fortælle og jeg vil gerne bruge tid på at skrive artikler om det, så skal jeg bare have tilknytet nogle reklamer eller hvad? Jeg har sikret mig et par gode domain navne som passer til en af de ting jeg gerne vil skrive om, men skal jeg så bare sætte en side op og lægge mine artikler på?? og hvad så? Efter hvad jeg har forstået så skal jeg lave en pay-pal konto, og hvordan man gør det skal jeg nok finde ud af, det er ikke noget problem. Men hvis jeg nu begynder at skrive på min egen side så kan jeg godt se et problem i at blive ved med i længden at komme med artikler så det bliver ved med at være nyt info. Hvis jeg nu skriver i WP hvor kommer linkne så fra jeg ofte ser i højre side? og er det google som selv tilpasser hvilke reklamer der kommer på? og hvordan sker det? skal jeg ringe til google;-) En anden mulighed er vel at skrive til andre sider og hvordan gør jeg det og til hvilke sider? Håber der er nogle der kan give lidt input, det kan også være der er nogle der har en god side som jeg kan købe og arbejde vidre på. Mvh. Jens (det var lige 250 ord på 4min.) |
Hej Jens!
Super at du spørger, jeg har selv stået i samme situation. Jeg vil nu forsøge at svare efter bedste evne ;)
Du er det man kalder affiliaten hos netværkerne (Tradedoubler, IQmedier, Webgains osv). Nogle virksomheder har kontaktet disse netværk fordi de ønsker markedsføring, de laver så en aftale med et netværk om nogle provisioner, du som affiliate vil få hvis du kan skaffe nogle salg.
Den måde du kan opbygge en hjemmeside på, kunne være at du fx. blogger om en specifik ting. Det kunne være iPhones. Så ansøger du programmerne som affiliate på fx. tradedoubler. Så begynder du at skrive artikler på siden, så du bliver højere rangeret gennem Søgemaskineoptimering, så du bliver fundet på fx. søgeordet "Billig iPhone 4" (Her er hård konkurrence). Så vil du få en mængde trafik fra Google, de vil måske besøge din side flere gange, måske klikke på linksene i din prisoversigt eller dine reklamer i højre side. Når de har klikker på sådan en reklame downloades der en cookie ned på deres computer, den gælder typisk 30-45 dage. Hvis de så indenfor 30-45 dage køber noget på en af de hjemmesider som du har affiliate links for på din egen side, så vil salget kunne trackes til dig, og du vil tjene penge i form af den provision som kampagnerne er sat til. Forvirret? ;-)
Lad os tage et konkret eksempel. Du linker til en et stykke elektronik. Det bliver købt efter 10 dage. Du trackes for det. Du tjener 10% af salgsprisen som affiliate. Produktet koster 1.000,-.
Dermed vil du tjene 100,- på dét salg.
Reklamer i Wordpress er utrolig nemt at sætte ind. Du skal bare kopiere din kode fra banneret på fra affiliate hjemmesiden, ind under en tekstboks under punktet "Widgets" i Wordpress systemet. Hvis du vil have reklamer fra Google på din side, skal du ansøge Google Adsense. Så vil du få en kode, der også skal sætte ind i fx. widgets.
Faktisk har jeg på nuværende tidspunkt en affiliate side til salg, med iPhone 4. Skulle du være interesseret i at købe den? Så kan vi ordne det for en super billig pris, hvis du køber den hurtigt. :) Læs mere her.
Jeg driver i alt tre forskellige affiliate hjemmesider med en kammerat:
www.BilligiPhone4G.dk
Jeg håber jeg fik svaret på de fleste af dine spørgsmål! Jeg vil selvfølgelig følge op på tråden :)
Hvis der skulle være noget så bare skriv en mail: jonasdonbaek@gmail.com
De bedste hilsner